Židinių pardavėjai stengiasi parduoti jausmą

Rimvydas Linkevičius, UAB „Decopolis“, siūlančios įvairius šildymo ir interjero sprendimus, direktorius, sako jau daug metų stebintis tą pačią tendenciją: daugiausia klientų į saloną užsuka po pirmųjų šalnų.
Klaipėdoje įsikūrusiame „Decopolio“ salone prekiaujama įvairių žinomų Europos gamintojų židiniais. Bendrovė yra penkis židinių gamintojus vienijančios grupės MCZ oficiali atstovė Baltijos šalyse, taip pat Norvegijos įmonės „Jotul“ atstovė.
Ponas Linkevičius židiniais susidomėjo prieš aštuonerius metus, kai ėmėsi savo namo statybos.
„Norėdamas name įsirengti židinį pastebėjau, kad rinkoje yra labai daug juos parduodančių, tačiau pasigedau įmonės, kuri siūlytų paslaugų visumą: padėtų išsirinkti židinį, padarytų jo projektą, sumontuotų, atliktų apdailą ir vėliau teiktų priežiūrą. Taip gimė idėja pradėti savo verslą“, – prisimena pašnekovas ir priduria, kad „Decopolis“ išsiskiria tuo, jog klientų norus išpildo nuo idėjos iki galutinio rezultato.
Meistrai telefonų nekeičia
Ponas Linkevičius sako, kad į bendrovės reklamą daug neinvestuoja, o „Decopolį“ žmonės dažniausiai atranda internete, taip pat ateina išgirdę draugų ar pažįstamų rekomendacijų ar įdomų židinį pamatę kieno nors namuose. Bendrovė nuo pat veiklos pradžios aktyviai dalyvauja ir visose Lietuvoje vykstančiose parodose, bet pašnekovas sako, kad kasmet iš jų vis mažiau naudos.
„Prieš kokius šešerius metus buvo laikas, kai parodose susirinkdavome nemažą dalį visų užsakymų. Tačiau dabar parodos vis dažniau tampa retai atsiperkančia investicija. Žmonės ateina pasidairyti, bet retai kada perka“, – sako jis.
„Decopolio“ vadovas pasakoja, jog šiame versle jam smagiausia tai, kad pirkėjams parduoda ne tik daiktą, bet ir jausmą.
„Židinys pastaruoju metu tapo ne tik šilumos šaltiniu, bet ir svarbia interjero detale, būsto puošmena ir namų jaukumą kuriančiu elementu. Žiūrėdamas į spragsinčią ugnį nusiramini, atsipalaiduoji, pamiršti dienos rūpesčius. Man labai svarbu kiekvieno kliento namuose padėti sukurti šį malonų jausmą“, – aiškina verslininkas.
Pašnekovas džiaugiasi, kad vis daugiau žmonių pirmenybę teikia ne mažai kainai, o kokybei. Tai renkantis židinį itin svarbu.
„Visada norisi žmogui pasiūlyti kuo geresnės kokybės gaminį. Jei turintys namie židinį jį kuria tik kartą per metus, tai ne todėl, jog dažniau nenori, o todėl, kad veikiausiai pataupė ir dėl to turi bėdų: ugnis sunkiai įsidega ar dūmų per daug. Kokybišką židinį ar krosnelę norėsis kurti kiekvieną vakarą“, – dėsto jis.
Verslininkas sako, kad geriausias profesionalaus, su kokybiškomis medžiagomis dirbančio židinio meistro rodiklis – telefono numeris.
„Jei meistras tikrai geras, jo telefono numeris nesikeičia metų metus. Jis atsako už savo darbą, todėl nėra gėda atsiliepti. O tie, kurie dirba bet kaip ir su bet kokiomis medžiagomis, numerius keičia kas pusmetį“, – sako p. Linkevičius.
Renkasi malkinius
Įdėmiai šildymo srities naujoves sekantis vyras kasmet lankosi tarptautinėse parodose ir sako jau kelerius metus jose stebintis granulinių židinių ir krosnelių populiarėjimą. Tačiau Lietuvoje ši tendencija, anot jo, dar nevyrauja. Čia pirkėjai vis dar mieliau renkasi malkinius židinius, nes jie pigesni.
Uostamiestyje įsikūrusiame „Decopolio“ salone, be įvairių šildymo sprendimų, dar siūloma ir rankų darbo baldų iš įvairios medienos. Baldžių komanda juos gamina pagal individualius užsakymus. Tačiau, anot p. Linkevičiaus, Lietuvoje tokių baldų paklausa nedidelė.
„Kartais pasvarstome, kad tokių išskirtinių baldų parduotuvę reikėjo atidaryti ne Lietuvoje, o Anglijoje, kur rankų darbas vertinamas. Daugumai lietuvių vis dar reikia pigiau, o ne originaliau, bet pamažu atsiranda vienas kitas, pasiryžęs mokėti už išskirtinumą“, – nurodo jis.
Naujovių interjero paslaugų rinkoje nuolat besidairantis p. Linkevičius neapsiriboja vien židinių prekyba, o salono asortimentą vis papildo įdomesnėmis prekėmis, kurios jam pačiam atrodo patrauklios. Neseniai „Decopolis“ ėmė prekiauti norvegų gamintojų vonios kambario sienų plokštėmis, kurios atstoja įprastas plyteles. Čia taip pat siūlomas gausus pramoninių ir metalo dažų, nanoproduktų pasirinkimas.