Moldavai nori daugiau lietuviškų gaminių

„Mes norime išsiskirti iš konkurentų asortimentu, kuris Moldovoje apskritai skurdokas, – visi prekybos tinklai priklausomi nuo pagrindinių prekių tiekimą kontroliuojančių didmenininkų. Be to, norime pasirašyti sutartis tiesiogiai su gamintojais, nes tai irgi padidintų mūsų konkurencingumą. Matome puikių bendradarbiavimo su Lietuvos gamintojais galimybių“, – pasakoja Jekaterina Zatvornickaja, „Green Hills Market“ tinklo Komercijos skyriaus viršininkė.
Pirmą kartą tinklo atstovai mūsų šalyje lankėsi pavasarį – atvyko Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos kvietimu ir susitiko su 20 gamintojų. Tuomet tinklas pasirinko išmėginti „Džiugo“ sūrį ir „Meškėno“ šokolado gaminius.
„Pardavėme „Džiugo“ gaminius greičiau, nei tikėjomės, ir be jokios reklamos. Sūris pigesnis nei itališkas ir vartotojams patiko. Su „Žemaitijos pienu“ deramės ir dėl kitų produktų tiekimo – dabar įsivešime ilgo galiojimo jogurtų ir žiūrėsime, kaip seksis“, – pasakoja p. Zatvornickaja.
Mėgina skaidyti riziką
„Green Hills Market“ norėtų iš Lietuvos įsivežti buitinės chemijos, kosmetikos, tualetinio popieriaus, kačių ir šunų maisto, pieno produktų, sausųjų pusryčių, daržovių, šokolado ir saldainių.
„Pavyzdžiui, šokoladinių gaminių segmente Moldovoje dominuoja ukrainietiška produkcija – asortimentas visur vienodas. Lietuvių gaminiai būtų puiki alternatyva ir be vargo gali konkuruoti kokybe bei kaina“, – pasakoja „Green Hills Market“ atstovai.
Anot p. Zatvornickajos, „Meškėno“ gaminiai pasiteisino, o šįkart tinklui įspūdį paliko bendrovės „Rūta“ gaminiai – jie iš aukštesnio kainų segmento, bet neturi analogų Moldovoje.
„Green Hills Market“ pasakoja, kad beveik sukirto rankomis su sausųjų pusryčių gamintoja „Cerera Foods“, juos sudomino ir dalis „Biovelos“ gaminių, nes jie neturi analogų Moldovos rinkoje. Tinklas taip pat svarstys galimybę atsivežti tekstilės įmonės „Merkys“ gaminių, „Ringuvos“ buitinės chemijos, „Biok“ produktų.
„Mums patinka, kad lietuvių įmonės gali pasiūlyti ekologiškų gaminių, – tai dabar nauja banga Moldovoje, o pasirinkimo trūksta“, – tvirtina p. Zatvornickaja.
„Green Hills Market“ atstovai ieško naujų tiekėjų ir dėl to, kad išskaidytų dėl Ukrainos konflikto atsiradusią riziką, – daug produkcijos tinklas gauna būtent iš šios šalies.
„Situacija Ukrainoje negarantuoja mums stabilaus tiekimo. Gamyklos mėgina persikelti iš konflikto zonų į saugesnes teritorijas, mes negauname reikiamo prekių kiekio ir neturime jokių garantijų nei dėl kainos, nei dėl terminų. Nesame tikri, kad ta produkcija mus apskritai pasieks“, – apie Moldovos prekybos sektoriaus bėdas pasakoja p. Zatvornickaja.
„Green Hills Market“ tinklas priklauso ukrainiečių įmonių grupei „Riteil grup“, skelbiama, kad pagal pajamas tai antras prekybos tinklas Moldovoje, jis turi 12 parduotuvių, iš kurių 11 yra sostinėje Kišiniove.
Anot atstovų, per paprastą darbo dieną tinklas sulaukia vidutiniškai 25.000 pirkėjų, vienas jų išleidžia vidutiniškai 4–9 Eur per vieną apsipirkimą.
Ponia Zatvornickaja teigia, kad „Green Hills Market“ šių metų pirmąjį pusmetį ketina investuoti į nuosavą didmenos tinklą.
„Norime nusipirkti jau veikiantį didmenininką su visa infrastruktūra ir profesionalia komanda, ketiname atidaryti cash & carry tipo prekybos centrą“, – planais dalijasi Moldovos prekybos centro atstovė.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.