2012-04-21 03:01

"Čia Market" rado nišą, kurioje netelpa didieji tinklai

UAB „Žemaitijos pieno investicija“ antrinė bendrovė „Čia Market“ praėjusiais metais suvienodino tinklo parduotuvių prekės ženklą. Daugiau nei pusantro šimto prekybos taškų Lietuvoje jau valdanti įmonė plėtrą numatė ir šiemet.

„Stengiamės parduotuves kurti arčiau namų, kad žmogus po darbo galėtų greitai patogiai apsipirkti. Ir pardavėjos malonios, jos kalbasi, bendrauja su klientais. O asortimentą stengiamės turėti tokį, kokio nėra didžiuosiuose tinkluose“, – konkurencinį pranašumą brėžia Asta Dovydauskienė, Telšių UAB „Čia Market“ direktorė.

Bendrovė valdo nedideles parduotuves ir firminius skyrelius, kuriuose prekiaujama „Žemaitijos pieno“ grupės įmonių produkcija.

„Tai dažnai yra jungtiniai skyreliai, mes dažniausiai juos nuomojamės kartu su mėsininkais, duonininkais“, – savitą skyrelių koncepciją nurodo vadovė.

Savo ruožtu mažmeninės prekybos parduotuvėse prekiaujama ne tik pagrindinės bendrovės, bet ir kitų gamintojų maisto ir namų apyvokos prekėmis.

Pasak vadovės, „Čia Market“ bendradarbiauja su mažesniais ūkininkais ir mažais gamintojais, kurie neteikia produkcijos didiesiems prekybos tinklams, tačiau gali būti įdomūs pirkėjui.

Kai kuriose parduotuvėse šiuo metu atidaromos ir nedidelės kepyklėlės.

„Ieškome sprendimų, kaip tą asortimentą parinkti tokį, kad nereikėtų žmogui eiti į didelį prekybos centrą, kad galėtų kasdien reikalingų produktų nusipirkti pas mus“, – sako direktorė.

Skirtingai nei dalis vidutinio dydžio prekybos tinklų Lietuvoje, bendrovė nepriklauso prekybininkus vienijančioms bendrovėms, tokioms, kaip „Aibė“ ar „AVS prekyba“, esą tinklas prekėmis kol kas geromis sąlygomis apsirūpina ir pats. Be to, bendrovei padeda ir tvirtas „Žemaitijos pieno“ užnugaris.

Labiau matomi

Prekės ženklas „Čia“ įvestas 2011 m. Anksčiau „Žemaitijos pienui“ priklausanti bendrovė vadinosi „Žemaitijos prekyba“, o parduotuvės turėjo skirtingus pavadinimus – „Žemaitija“, „Žibutė“ ir „Pienė“.

„Sunku turėti tinklą su 180 skirtingų parduotuvių pavadinimų. Dabar, kai parduotuvės žymimos vienu ženklu, ir jo atpažįstamumas yra didesnis, ir reklamuoti lengviau“, – vertina p. Dovydauskienė.

Bendrovės finansinių rezultatų vadovė neatskleidžia, tačiau, pasak jos, pernai, palyginti su 2010 metais, tinklo apyvarta paaugo 20%, taip pat tuo metu plėtėsi ir prekybos tinklas.

„Stengiamės didinti pardavimus kiekvienoje parduotuvėje. Pernai, šiemet tos pačios parduotuves vis dėlto auga, nors po truputį, tačiau apyvartos nekrenta ir nestovi vietoje“, – sako p. Dovydauskienė.

Šiuo metu tinklą sudaro 175 prekybos taškai, iš jų 60 parduotuvių, taip pat 6 „Džiugo"  parduotuvės, o likusi dalis – firminiai skyreliai. Šių metų sausį prekybos taškų buvo daugiau, tačiau 11 firminių skyrelių bendrovė metų pradžioje uždarė. „Tokia kaita kartais vyksta, pabandome dirbti, bet jei nepavyksta, nepasiteisina, prekybos tašką keliame į kitą vietą arba uždarome“, – principus aptaria vadovė

Tačiau drauge toliau vykdoma ir plėtra, iki šių metų pabaigos tinklą bendrovė planuoja išplėsti iki 200 pradavimo taškų.

Anot vadovės, sunku rasti regioną, kuriame nebūtų bendrovės parduotuvių ir firminių skyrių. Vis dėlto stipriausiai įmonė įsitvirtinusi Žemaitijoje, o rytinėje pusėje dar yra plėtros galimybių.

Naujų prekybos vietų daugiau turėtų įsikurti rajonuose, bet plėtrą bendrovė numato ir didžiuosiuose miestuose.

Didmiesčiuose, pasak p. Dovydauskienės, mažoms parduotuvėms kurti itin tinka miegamieji rajonai.
***
Tekstas skelbtas balandžio 10 d. dienraštyje „Verslo žinios“.

52795
130817
52791