Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2011-11-27 01:01

Šeimos verslas: atradę verslo nišą abejonėms nepasidavė

Mažiau nei prieš metus kūdikiams ir vaikams skirtą maistą „Marmaluzi“ gaminti pradėjusi UAB „Kaniu“ jau grindžia kelią patekti į Baltijos kaimynių prekybos tinklus. Vienintelė Lietuvoje tokį produktą gaminanti bendrovė į rinką įsispraudė akcentuodama natūralumą ir lietuviškumą.

Naujajai kūdikių maisto gamintojai „Kaniu“ teko nelengva užduotis – lentynose konkuruoti su įsitvirtinusiais, seniai pirkėjams pažįstamais užsienio gamintojais, tokiais kaip „Hipp“ ar „Semper“. Tačiau nišą įžvelgę idėjos autoriai jau gali pasigirti neblogais rezultatais. Įmonė skinasi kelią ir eksportui, derasi su Estijos ir Latvijos prekybos tinklais, žvalgosi Ukrainoje ir Lenkijoje.

„Stumiamės prieš srovę. Dirbame aktyviai, vis dėlto tai naujas prekės ženklas, todėl gana sunku buvo įeiti į rinką“, – teigia Rytis Godelaitis, „Marmaluzi“ įkūrėjas, l. e. p. direktorius.

Idėja patiems gaminti vaikų maistą, pasak p. Godelaičio, gimė iš šalia esančių pavyzdžių – pažįstamų, šeimos narių, kurie renkasi ir perka importuotas vaikų tyreles ir košeles, nes ne visada turi laiko nuolat tokį maistą gaminti. Pirmą savų tyrelių partiją įmonė pagamino 2010 m. gruodį, į prekybos centrus jos pradėjo keliauti kovą.

Dvejų metų įdirbis

„Marmaluzi“ maistui, p. Godelaičio teigimu, naudojami tik natūralūs, švieži, neužšaldyti produktai, kurių dauguma yra surinkti iš lietuviškų ūkių. Tai didžiausias šio produkto išskirtinumas.

„Nelabai kas norėjo mus įsileisti. Produktas negirdėtas, vietą lentynoje užims, niekas nežino, koks bus judėjimas, prekybos centrams svarbu skaičiai ir apyvarta“, – prisimena l. e. p. direktorius.

Jis pasakoja, kad prieš pradedant gamybą paruošiamieji darbai truko dvejus metus: tiek laiko reikėjo įvairiems dokumentams, leidimams, sertifikatams tvarkyti. Kadangi niekas daugiau tokio produkto negamina, aiškintis visus reikalavimus teko ne tik įmonei, bet ir atsakingoms tarnyboms.

Kartu su specialistais sukūrę ir patvirtinę receptūras „Marmaluzi“ kūrėjai, dar prieš pradėdami gamybą, ėmė derėtis ir su prekybos tinklais. Ponas Godelaitis tikina, kad su kai kuriais iš jų tartasi net metus.

Dabar bendrovės produkcijos galima rasti beveik visuose didžiuosiuose mažmeninės prekybos tinkluose, kitose parduotuvėse, taip pat internetinėje prekyboje.

„Ir eksporto kelias nėra trumpas, jau apie pusmetį bendraujame su Estija, tais pačiais prekybos tinklais, bet kol kas dar sunku“, – pažymi pašnekovas.

Visos investicijos į verslą buvo darytos savomis, šeimos lėšomis. Bankų susidomėjimo tokia verslo idėja, p. Godelaičio žodžiais, nesulaukė. Finansuoti įmonės lengvai jie nelinkę iki šiol.

„Bandome ieškote investuotojo ar investicinio fondo. Projektas auga, didėja, neatmetama galimybė ateityje pritraukti užsienio investuotoją“, – svarsto p. Godelaitis.

Jis priduria, kad tai ilgalaikis projektas, norint, kad kuo daugiau vartotojų rinktųsi produktą, dar reikia daug nuveikti didinant žinomumą ir įgaunant pirkėjų pasitikėjimą.

Augimo planas

Šiuo metu per mėnesį parduodama iki 20.000 „Marmaluzi“ tyrelių, 6 kartus daugiau nei parduota sausį. Įmonė, kurioje dirba 10 žmonių, per dieną pagamina nuo 800 iki 2.500 vienetų tyrelių.

„Kaina, palyginti su kitais, 10–15% didesnė. Mes mielai tą kainą mažintume, bet negalime dėl žaliavų kokybės ir apimties. Obuolių per savaitę nuperkame 0,5–1 t, ateityje, kai pirksime 10 t, galėsime ir pirkimo kainą turėti kitą“, – sako vadovas.

Iš viso nuo metų pradžios „Kaniu“ išvirė apie 38 t įvairių tyrelių, dabar jų gamina 11 rūšių. Per 10 mėnesių įmonė gavo 350.000 pardavimo pajamų.

„Esame tauta, kuri linkusi likti namuose ir gaminti, bet pavasarį ir vasarą mūsų gaminių pardavimo aktyvumas tikrai padidės, ir kitų metų pabaigoje, manome, pajamos išaugs bent 25%“, – ateities planus aptaria p. Godelaitis.

Jis skaičiuoja, kad šiuo metu įmonė jau užima apie 5% rinkos, kitąmet tikimasi Lietuvoje valdomą rinkos dalį padidinti iki 25%. Patekti į Latvijos ir Estijos parduotuvių lentynas bendrovės tikisi kitų metų pavasarį.

***
Tekstas skelbtas lapkričio 17 d. dienraštyje „Verslo žinios“.

52795
130817
52791