Agroverslo ateitį sieja su inovacijomis ir tvarumu

Didelę įtaką taip pat turi ir žemdirbių elgsena, kurią veikia įvairios aplinkybės, dalis kurių nenuspėjamos, pavyzdžiui, karo Ukrainoje įtaka trąšų kainoms. Kai kurios trąšos šiemet pabrango kelis kartus ir ūkininkai planuoja jų naudoti mažiau.
„Agroverslo įmonei tokia galima žemdirbių elgsena labai reikšminga: jei ūkininkai pirks mažiau trąšų, gaus mažesnį derlių. Tai turės įtakos visų agroverslo įmonių veiklos rezultatams. Ar mes šioje situacijoje galime kažką pakeisti? – retoriškai klausia „Agrochemos“ vadovė. – Galime tik šviesti ūkininkus, padėti jiems suskaičiuoti, kiek sumažės derlius ir jų pajamos, jei bus sumažintos trąšų normos ar augalų apsaugos priemonių naudojimas, patarti, kaip elgtis, ką naudoti, kad būtų pasiektas efektyvus rezultatas.“
Net tokiomis sąlygomis bendrovė inovacijomis ir naujais gaminiais siekia sukurti kuo didesnę pridėtinę vertę savo klientams.
Keičiasi kartos ir poreikiai
Vis dėlto „Agrochemos“ generalinė direktorė mano, kad analizuojant įmonės veiklos sėkmę, pirmiausia būtina kalbėti „apie kiekvienos įmonės pagrindą – komandą“.

„Komanda – tai joje dirbančių žmonių žinios, patirtis ir jų gebėjimas visa tai panaudoti, siekiant kuo aukštesnių tikslų. Vadovo vaidmuo taip pat labai svarbus sudarant sąlygas atsiskleisti kiekvienam darbuotojui, geriausioms asmeninėms jo savybėms, kad komanda bendrai pasiektų gerų rezultatų. Iš kitos pusės vadovui ne mažiau svarbu matyti bendrą vaizdą, iš komandos narių gauti informaciją, ją sisteminti, kad ja vadovaujantis būtų priimti tinkami sprendimai. Iš tiesų, kai kurios idėjos šiandien dar per ankstyvos įgyvendinti, bet ir joms ateis laikas – svarbu tai suprasti ir skatinti inovatyvų mąstymą“, – teigia A. Kuskytė.
Pastaruoju metu „Agrochemos“ komandoje vyksta pokyčiai. Siekiama pritraukti kuo daugiau energingų ir ambicingų jaunų specialistų bei jiems sudaryti sąlygas pasireikšti, įgyvendinti idėjas, įžvalgas, kurios prisidėtų prie įmonės veiklos tobulinimo ir dar geresnio klientų poreikių tenkinimo. Anot „Agrochemos“ generalinės direktorės, kartų pasikeitimas vyksta ne tik dvidešimt devintus veiklos metus skaičiuojančioje bendrovėje, bet ir tarp žemdirbių, nes tėvų verslą vis dažniau perima vaikai ir vaikaičiai.
„Matome, kad pastaraisiais metais apie pusę mūsų klientų yra žemdirbiai, kurie verslą kūrė, o kita dalis – jaunesnės kartos ūkininkai. Turime keistis ir atliepti visų mūsų klientų poreikius“, – sako „Agrochemos“ vadovė.
Bendrovė pastaruoju metu aktyvina bendradarbiavimą su aukštosiomis mokyklomis, kuria naujus projektus, tradiciškai priima studentus atlikti praktiką ir „pasimatuoti“ darbo vietą, kurioje jauniesiems specialistams sudarytos galimybės augti ir įgyvendinti savo idėjas.
Eagrochema.lt atsiradimas – ir jaunimo indėlis
A. Kuskytė užsimena, kad iššūkių nebijantys jaunieji kolegos svariai prisidėjo ir prie elektroninės parduotuvės sukūrimo.
„Mūsų klientai ūkininkai labiausiai vertina tiesioginį bendravimą su mūsų specialistais, todėl e. prekyba kol kas skirta puoselėjantiems sodus ar daržus. E. verslo galimybės žemės ūkyje įsitvirtina lėčiau nei kituose versluose, – agroverslo subtilybes atskleidžia A. Kuskytė. – Tačiau neabejojame, kad netolimoje ateityje, kai sustyguosime visus kylančius klausimus, ir ūkininkams galėsime pasiūlyti patogų būdą įsigyti mūsų prekių el. būdu“.
Neseniai startavusi internetinė parduotuvė Eagrochema.lt planuoja plėsti asortimentą ir ieško jį tinkamai galinčių papildyti partnerių, kad sodo ir daržo entuziastai visas jiems reikalingas prekes gautų iš vienų rankų.

Ateitis – inovacijos
Anot „Agrochemos“ generalinės direktorės, bendrovė savo ateitį sieja su inovacijomis ir naujų produktų kūrimu: „Siekiame eiti kuo tvaresniu keliu, kurti tokias gaminių formules, kad trąšų reikėtų kuo mažiau, o jos augalų būtų įsisavinamos geriau, didėtų jų efektyvumas“.
Nauji produktai kuriami ir „Agrochemos“ specialistų, ir bendradarbiaujant su mokslininkais.
„Ypač siekiame aktyvinti bendradarbiavimą su Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos mokslininkais, su jais gilinsimės į konkrečias mums aktualias sritis“, – teigia bendrovei nuo pernai metų vadovaujanti A. Kuskytė.
Beje, anot jos, bendrovėje visada dirbo protingi žmonės, todėl reikia perimti ir plėtoti tai, kas buvo padaryta geriausiai ir toliau kurti tai, kas pasiteisins ateityje.
„Mūsų tikslas – kurti ir gaminti tai, kas mūsų klientams suteiks daugiau pridėtinės vertės. Aš už tai, kad ne vartojimą didintume, o mūsų esamų ir naujų kuriamų produktų pridėtinę vertę, nes tai galiausiai duoda didesnę naudą visiems, – konstatuoja „Agrochemos“ generalinė direktorė. – Mes turime laboratorijas, patyrusių specialistų, telkiame jaunus protus, kad savo klientams pasiūlytume tai, ko jiems labiausiai reikia ir kas jiems suteiks didžiausią naudą.“
Tiesa, A. Kuskytė pripažįsta, kad net sukūrus ir pagaminus efektyvius produktus klientams dar reikia įrodyti jų naudą, įgauti pasitikėjimą, kad siūlomos naujovės atlieps poreikius.
„Nors kai kurie bando prisiminti „senus gerus laikus“, bet jie jau niekada negrįš, nes naujiems laikams reikia inovatyvių sprendimų, tik jie gali derėti su realybe – moderniu ūkininkavimu“, – teigia A. Kuskytė.
VERSLO TRIBŪNA
„Agrochemos“ įmonių grupę sudaro UAB „Agrochema“, SIA „Agrochema Latvia“, „Agrochema Eesti“ OU. 2021 m. pabaigoje „Agrochemos“ įmonių grupėje dirbo 375 darbuotojai, ji generavo 315,3 mln. Eur pajamų, o grynasis konsoliduotas pelnas sudarė 3,85 mln. Eur. Grupė priklauso koncernui „Achemos grupė“, valdančiam per 40 bendrovių Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Belgijoje, Suomijoje, Švedijoje, Čekijoje ir Kroatijoje.
