„Facebook“ draus Holokaustą neigiantį turinį

Publikuota: 2020-10-13
Markas Zuckerbergas, „Facebook“ generalinis direktorius. Erin Scott („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.
svg svg
Markas Zuckerbergas, „Facebook“ generalinis direktorius. Erin Scott („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė drausiantis skelbti turinį, neigiantį Holokaustą ir iškreipiantį jo faktus, taip pat pažadėjo padėti nukreipti vartotojus į autoritetingus šaltinius, ieškant informacijos apie nacių vykdytą genocidą.

Naują socialinio tinklo politiką pirmadienį pristatė bendrovės generalinis direktorius Markas Zuckerbergas, „Facebook“ nusprendus imtis papildomų veiksmų prieš sąmokslo teorijų ir dezinformacijos skleidimą prieš JAV prezidento rinkimus.

Holokaustą išgyvenusieji žmonės visame pasaulyje šią vasarą pradėjo kampaniją, ragindami M. Zuckerbergą šalinti Holokausto neigėjų žinutes. Organizacijos „Žydų materialinių ieškinių Vokietijai konferencija“ (Conference on Jewish Material Claims Against Germany, CJMCAG) koordinuojama kampanija #NoDenyingIt per pačią platformą viešina gyvų išlikusių žmonių kreipimusis į M. Zuckerbergą. Kartą per dieną skelbiamuose vaizdo įrašuose jie ragina „Facebook“ vadovą kaip neapykantą kurstančią kalbą šalinti Holokausto neigėjų grupes, puslapius ir žinutes.

Kampanija vyksta besitęsiant kitų bendrovių reklamos boikotui, kuriuo „Facebook“ skatinamas sugriežtinti savo požiūrį į įvairių rūšių neapykantą kurstančią kalbą bei ekstremizmą visame pasaulyje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Facebook“ pirmadienį pareiškė, kad naująją politiką „palaiko gerai dokumentuotas antisemitizmo augimas visame pasaulyje ir nerimą keliantis nežinojimo apie Holokaustą lygis, ypač tarp jaunimo“. Remiantis apklausomis, kai kurie jaunesni amerikiečiai mano, kad Holokaustas yra mitas arba yra išpūstas.

„Grūmiausi su įtampa tarp laisvos saviraiškos gynimo ir žalos, daromos menkinant ar neigiant Holokausto siaubą, – parašė M. Zuckerbergas. – Mano nuomonė, kaip ir mūsų platesnė politika dėl neapykantą kurstančios kalbos, pasikeitė, kai pamačiau duomenis, rodančius augantį antisemitinį smurtą.“

„Facebook“ pirmadienį pranešė, kad nedelsdama pradės šalinti Holokausto neigėjų turinį iš savo platformos ir jai taip pat priklausančio socialinio tinklo „Instagram“. Tačiau bendrovė perspėjo, kad šis procesas gali užtrukti, nes iš pradžių reikia apmokyti darbuotojus ir algoritmus, kad būtų įmanoma taikyti naują politiką pasauliniu mastu.

Sveikina ir apgailestauja, kad truko ilgai

M. Zuckerbergas 2018 m. išprovokavo Niujorke įsikūrusios CJMCAG ir kitų organizacijų įtūžį, pareiškęs technologijų portalui „Recode“, kad „Facebook“ žinutės, kuriose neigiamas nacių įvykdytas 6 mln. žydų išžudymas, nebūtinai bus šalinamos.

Jis tada sakė nemanąs, kad Holokausto neigėjai „tyčia“ laikosi klaidingos nuomonės ir pabrėžė, jog net įžeidžiantis turinys turėtų būti apsaugotas, jeigu jo autoriai neragina griebtis smurto ar daryti žalą kitiems.

Kilus pasipiktinimui, M. Zuckerbergas, kuris pats yra žydas, patikslino, kad nors asmeniškai laikosi nuomonės, jog „Holokausto neigimas yra labai įžeidžiantis“, „geriausias būdas kovoti su įžeidžiančia bloga kalba yra gera kalba“.

Tuo metu JAV Antidefamacijos lyga (ADL) pirmadienį pareiškė jaučianti palengvėjimą dėl pasikeitusios politikos, bet sukritikavo „Facebook“ dėl beveik dešimtmetį trukusio delsimo atsižvelgti į šios Niujorke įsikūrusios organizacijos raginimus kovoti su Holokausto neigimu. 

ADL pernai užfiksavo Jungtinėse Valstijose daugiau antisemitinių incidentų per pastaruosius keturis dešimtmečius. Organizacija yra sakiusi, kad teberanda feisbuke Holokausto neigėjų grupių, daugelis kurių yra uždaros, o kai kurios – slaptos.

CJMCAG pirmadienį pasveikino pasikeitusį M. Zuckerbergo požiūrį ir bendrovės sprendimą imtis veiksmų po dalijimosi Holokaustą išgyvenusių žmonių pasakojimais kampanijos.

Dar kelios grupės, raginusios „Facebook“ sugriežtinti savo poziciją dėl Holokausto neigimo, bendrovės pirmadienį paskelbtą sprendimą pavadino svarbiu žingsniu.

„Facebook“ demonstruoja, kad pripažįsta Holokausto neigimą tuo, kas tai yra iš tikrųjų – antisemitizmo forma ir neapykantą kurstančia kalba“, – Pasaulio žydų kongreso išplatintame pareiškime pažymėjo jo prezidentas Ronaldas Lauderis.

Tuo metu Izraelio nacionalinis Holokausto memorialas „Yad Vashem“ pareiškė palaikantis naują „Facebook“ iniciatyvą nukreipti savo vartotojus į „patikimą ir faktais pagrįstą“ informaciją apie Holokaustą skelbiančius šaltinius, tokius kaip memorialo svetainė.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
„BPN Intense“ vadovų komandą papildė M. Marčenkovas Premium

Žiniasklaidos planavimo agentūros „BPN Intense“ vadovų komandą papildė klientų vystymo direktorius Marius...

Rinkodara
2022.05.11
Taiklus DFDS rinkodaros šūvis: kaip nišinėje kategorijoje parduoti svajonę Premium

„DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel Guarantee“, laimėjusi ir didelio biudžeto pardavimų skatinimo...

Rinkodara
2022.05.11
Lietuvos banko komunikacijai vadovauja G. Mierkienė

Lietuvos banko (LB) komunikacijos skyriaus vadove nuo pirmadienio dirba Gintarė Mierkienė, iki kovo vidurio...

Rinkodara
2022.05.09
10 stipriausių rinkodaros vadovų – pretendentų į „Metų CMO“ titulą

Lietuvos marketingo asociacija LiMA aštuntąjį kartą renka Metų rinkodaros vadovą(-ę). Rinkodaros...

Rinkodara
2022.05.09
T. Ramanauskas: emocijos triuškina racionalumą, arba „Naujakalbė“ reklamoje Premium 1

Nėra vienos ir magiškos formulės, kuri lemtų rinkodaros kampanijos efektyvumą, nors nuolat užsiimame...

Rinkodara
2022.05.09
Geriausios reputacijos influenceriai „Instagram“ tinkle Premium

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Instagram“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.08
Kai tenka mokėti didžiausią reputacijos kainą 3

Nors vadovėlių apie krizių valdymą netrūksta, į aštrias situacijas įklimpusių verslų istorijų ir pamokų –...

Nuomonės
2022.05.05
„Password 2022“: taiklus DFDS šūvis, per žingsnį – įtraukianti „Barboros“ kampanija

Efektyviausia Metų rinkodaros kampanija „Password 2022“ išrinkta „DFDS Seaways“ kampanija „Early Bird: Travel...

Rinkodara
2022.05.04
Renkamas Metų komunikatorius: savo balsą atiduoti galės ir publika

Konkurso „PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia apie „Metų komunikatoriaus“ rinkimų pradžią ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Password 2022“: efektyviausių rinkodaros kampanijų rinkimai

Šiandien ir rytoj vyksta „Verslo žinių“ organizuojama efektyvumo konferencija „Password“. Jos metu konkurso...

Rinkodara
2022.05.03
M. Katkus apie „Vičiūnus“: tai ne komunikacijos, o lyderystės krizė Premium 35

Tarp didžiausių verslo krizių Lietuvoje neabejotinai atsidūrė ir „Vičiūnų“ grupės elgesys Rusijos karo...

Rinkodara
2022.05.03
„Iki“ išsirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Prekybos tinklo „Iki“ skelbtą žiniasklaidos planavimo agentūros konkursą laimėjo „Inspired UM“.

Rinkodara
2022.05.02
Reklamai pasitelkė šokolado meditaciją

Pastaruosius du mėnesius visas pasaulis gyvena karo Ukrainoje nuotaikomis – tai sekina ir psichologiškai, ir...

Rinkodara
2022.05.01
Didžiųjų komunikacijos agentūrų rodikliai – rekordiniai šuoliai pandemijos metais Premium

Didžiosios komunikacijos agentūros pandemijos metus braukia su optimizmu: žymiai augo ir pardavimai, ir...

Rinkodara
2022.04.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku