„Facebook“ draus Holokaustą neigiantį turinį

Publikuota: 2020-10-13
Markas Zuckerbergas, „Facebook“ generalinis direktorius. Erin Scott („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.
svg svg
Markas Zuckerbergas, „Facebook“ generalinis direktorius. Erin Scott („Reuters“/„Scanpix“) nuotr.

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė drausiantis skelbti turinį, neigiantį Holokaustą ir iškreipiantį jo faktus, taip pat pažadėjo padėti nukreipti vartotojus į autoritetingus šaltinius, ieškant informacijos apie nacių vykdytą genocidą.

Naują socialinio tinklo politiką pirmadienį pristatė bendrovės generalinis direktorius Markas Zuckerbergas, „Facebook“ nusprendus imtis papildomų veiksmų prieš sąmokslo teorijų ir dezinformacijos skleidimą prieš JAV prezidento rinkimus.

Holokaustą išgyvenusieji žmonės visame pasaulyje šią vasarą pradėjo kampaniją, ragindami M. Zuckerbergą šalinti Holokausto neigėjų žinutes. Organizacijos „Žydų materialinių ieškinių Vokietijai konferencija“ (Conference on Jewish Material Claims Against Germany, CJMCAG) koordinuojama kampanija #NoDenyingIt per pačią platformą viešina gyvų išlikusių žmonių kreipimusis į M. Zuckerbergą. Kartą per dieną skelbiamuose vaizdo įrašuose jie ragina „Facebook“ vadovą kaip neapykantą kurstančią kalbą šalinti Holokausto neigėjų grupes, puslapius ir žinutes.

Kampanija vyksta besitęsiant kitų bendrovių reklamos boikotui, kuriuo „Facebook“ skatinamas sugriežtinti savo požiūrį į įvairių rūšių neapykantą kurstančią kalbą bei ekstremizmą visame pasaulyje.

„Facebook“ pirmadienį pareiškė, kad naująją politiką „palaiko gerai dokumentuotas antisemitizmo augimas visame pasaulyje ir nerimą keliantis nežinojimo apie Holokaustą lygis, ypač tarp jaunimo“. Remiantis apklausomis, kai kurie jaunesni amerikiečiai mano, kad Holokaustas yra mitas arba yra išpūstas.

„Grūmiausi su įtampa tarp laisvos saviraiškos gynimo ir žalos, daromos menkinant ar neigiant Holokausto siaubą, – parašė M. Zuckerbergas. – Mano nuomonė, kaip ir mūsų platesnė politika dėl neapykantą kurstančios kalbos, pasikeitė, kai pamačiau duomenis, rodančius augantį antisemitinį smurtą.“

„Facebook“ pirmadienį pranešė, kad nedelsdama pradės šalinti Holokausto neigėjų turinį iš savo platformos ir jai taip pat priklausančio socialinio tinklo „Instagram“. Tačiau bendrovė perspėjo, kad šis procesas gali užtrukti, nes iš pradžių reikia apmokyti darbuotojus ir algoritmus, kad būtų įmanoma taikyti naują politiką pasauliniu mastu.

Sveikina ir apgailestauja, kad truko ilgai

M. Zuckerbergas 2018 m. išprovokavo Niujorke įsikūrusios CJMCAG ir kitų organizacijų įtūžį, pareiškęs technologijų portalui „Recode“, kad „Facebook“ žinutės, kuriose neigiamas nacių įvykdytas 6 mln. žydų išžudymas, nebūtinai bus šalinamos.

Jis tada sakė nemanąs, kad Holokausto neigėjai „tyčia“ laikosi klaidingos nuomonės ir pabrėžė, jog net įžeidžiantis turinys turėtų būti apsaugotas, jeigu jo autoriai neragina griebtis smurto ar daryti žalą kitiems.

Kilus pasipiktinimui, M. Zuckerbergas, kuris pats yra žydas, patikslino, kad nors asmeniškai laikosi nuomonės, jog „Holokausto neigimas yra labai įžeidžiantis“, „geriausias būdas kovoti su įžeidžiančia bloga kalba yra gera kalba“.

Tuo metu JAV Antidefamacijos lyga (ADL) pirmadienį pareiškė jaučianti palengvėjimą dėl pasikeitusios politikos, bet sukritikavo „Facebook“ dėl beveik dešimtmetį trukusio delsimo atsižvelgti į šios Niujorke įsikūrusios organizacijos raginimus kovoti su Holokausto neigimu. 

ADL pernai užfiksavo Jungtinėse Valstijose daugiau antisemitinių incidentų per pastaruosius keturis dešimtmečius. Organizacija yra sakiusi, kad teberanda feisbuke Holokausto neigėjų grupių, daugelis kurių yra uždaros, o kai kurios – slaptos.

CJMCAG pirmadienį pasveikino pasikeitusį M. Zuckerbergo požiūrį ir bendrovės sprendimą imtis veiksmų po dalijimosi Holokaustą išgyvenusių žmonių pasakojimais kampanijos.

Dar kelios grupės, raginusios „Facebook“ sugriežtinti savo poziciją dėl Holokausto neigimo, bendrovės pirmadienį paskelbtą sprendimą pavadino svarbiu žingsniu.

„Facebook“ demonstruoja, kad pripažįsta Holokausto neigimą tuo, kas tai yra iš tikrųjų – antisemitizmo forma ir neapykantą kurstančia kalba“, – Pasaulio žydų kongreso išplatintame pareiškime pažymėjo jo prezidentas Ronaldas Lauderis.

Tuo metu Izraelio nacionalinis Holokausto memorialas „Yad Vashem“ pareiškė palaikantis naują „Facebook“ iniciatyvą nukreipti savo vartotojus į „patikimą ir faktais pagrįstą“ informaciją apie Holokaustą skelbiančius šaltinius, tokius kaip memorialo svetainė.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Komunikacijos arkliukas Seimo rinkimuose: dėlioja pliusus ir minusus Premium

Po pirmojo turo ryškiausią šuolį vertinant matomumą žiniasklaidoje skaičiuoja Laisvės partijos atstovai, rodo...

Rinkodara
2020.10.22
Ryšių su visuomene agentūrų asociacija keičia pavadinimą

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA) plečia veiklos lauką, pakeitė pavadinimą ir tapo Komunikacijos...

Rinkodara
2020.10.22
Nauja realybė – kitokie renginiai arba niša viešbučiams Premium

Koronaviruso pandemija keičia renginius ir konferencijas, didžioji jų dalis persikėlė į internetą, tačiau...

Rinkodara
2020.10.21
Kuria nišinę agentūrą prabangos prekių ženklams 3

Veiklą Lietuvoje pradeda turinio rinkodaros agentūra „Talat studio“, teiksianti komunikacijos paslaugas...

Rinkodara
2020.10.16
Seimo rinkimų antrasis turas: stiprių veidų koziris Premium 1

Nors Seimo rinkimų pirmasis turas ir baigėsi konservatorių pergale, šiandien ir politikai, ir politologai...

Rinkodara
2020.10.15
„Vilniaus vandenys“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovei „Vilniaus vandenys“ ryšių su visuomene paslaugas teiks...

Rinkodara
2020.10.14
„Facebook“ draus Holokaustą neigiantį turinį

Socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė drausiantis skelbti turinį, neigiantį Holokaustą ir iškreipiantį jo...

Rinkodara
2020.10.13
M. Katkus: šiuose rinkimuose įvyko kartų kaita politikoje Premium 30

Ateinančios beveik dvi savaitės partijoms, besivaržančioms dėl didesnio mandatų skaičiaus Seime, bus...

Rinkodara
2020.10.13
Žinių radijas žengia į „Patreon“ platformą

Žinių radijas žengia į sutelktinio finansavimo „Patreon“ platformą, veikiančią mėnesinio prenumeratos...

Rinkodara
2020.10.10
Politikos vaiduokliai rinkimuose – akis bado juodi komunikacijos triukai Premium 6

Likus kelioms dienoms iki rinkimų į Seimą, piliečiams derėtų dar kartą įvertinti savo pasirinkimą ir...

Rinkodara
2020.10.08
Komunikacija verslui aštriais momentais: auksinė 2 savaičių taisyklė Premium 3

Verslui, patekusiam į bylinėjimosi ar krizines situacijas, visada svarbu yra pirmiausia įvertinti: kiek...

Rinkodara
2020.10.07
Pokyčiai „15min“: įkurta profsąjunga, tuščias tyrimų skyrius 14

Portalo „15min“ darbuotojai, kvestionuodami planuojamus pokyčius žiniasklaidos bendrovėje, rugsėjo 25 d.

Rinkodara
2020.10.05
„Yukon“ turi naują komunikacijos vadovą 1

Aukštųjų technologijų srityje veikiančios ir civilinės termovizorinės bei naktinės optikos prietaisų...

Rinkodara
2020.10.02
Nuomonės lyderiai: viršūnėje V. Vasiliauskas, Ž. Mauricas ir I. Ruginienė

Šių metų pirmąjį pusmetį verslo nuomonės lyderiai komunikavo intensyviau – jų pasisakymų padaugėjo 40%.

Rinkodara
2020.10.01
„INK agency“ turi naują vadovę

Integruotos komunikacijos agentūra „INK agency“ direktore tapo ilgametė agentūros darbuotoja Jolita...

Rinkodara
2020.10.01
„Revolut“ turi naują komunikacijos vadovę Baltijos šalyse 5

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų platformos „Revolut“, Lietuvoje turinčios specializuoto banko...

Rinkodara
2020.09.30
TV rinka: į konkurencinę kovą dėl lyderio pozicijų įsitraukė ir LRT Premium

TV3 grupės kanalai pandemiją išgyveno lengviau ir skaičiuoja mažiau praradusi reklamos sekundžių nei LNK.

Rinkodara
2020.09.29
IKEA keičia darbdavio komunikacijos kryptį

IKEA keičia darbdavio komunikaciją – dirbti bendrovėje kvies jos esami darbuotojai.

Rinkodara
2020.09.27
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 4

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
„Fielmann“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Optikos bendrovė „Fielmann“ pradeda bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“.

Rinkodara
2020.09.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus