Konferencijų turizmas renginių organizatorių akimis: trys svarbiausios plėtros kliūtys

Publikuota: 2018-07-30

Tarptautiniuose reitinguose tarp patraukliausių vietų konferencijoms ir renginiams organizuoti Vilnius užima gana aukštas pozicijas. Pavyzdžiui, tarptautinės konferencijų ir kongresų asociacijos ICCA vertinimu, Vilnius pernai buvo 35-oje vietoje tarp daugiau nei 200 Europos miestų. Rodos, tai liudytų, kad šimtus užsienio svečių sutraukiančius renginius Lietuvoje ir ypač jos sostinėje organizuoti turėtų būti gana paprasta. Tačiau šioje srityje dirbantys specialistai teigia: norint Vilnių paversti išties viena populiariausių Europos konferencijų turizmo krypčių tiek viešasis, tiek ir privatus sektoriai pasitempti tikrai turi kur.

„Pavyzdžiui, pamėginkite kokį iš Šveicarijos atvykusį mediką išleisti viešuoju transportu nuvykti iš Vilniaus senamiesčio į parodų ir kongresų centrą „Litexpo“. Labai abejoju, kad net ir naudojantis išmaniosiomis programėlėmis, tokia kelionė svečiui būtų paprasta ar, juo labiau, maloni“, - sako renginių organizatorė, bendrovės „Small Talk Ideas“ vadovė Laura Mičiūnienė.

Trūksta erdvių

Pašnekovės vadovaujama įmonė kasmet rengia dvi stambias tarptautines konferencijas – inovacijų festivalį „Login“ Vilniuje ir metinę vadovų konferenciją „Lūžio taškas“ Palangoje. Tad su renginiams tinkamos vietos, dalyvių pervežimo, apgyvendinimo ir maitinimo niuansais organizatorė susiduria ne tik sostinėje.

Pajūryje rudenį vykstančios vadovų konferencijos rengėjams tenka pasirūpinti kelių šimtų svečių įsikūrimu. „Tiek dar sutalpiname. Bet jei kas sumanytų organizuoti poros tūkstančių dalyvių kongresą, kas tampa įmanoma pradėjus veikti naujajai Palangos koncertų salei, kol kas sunkiai įsivaizduoju, kur reikėtų apgyvendinti svečius, ypač reikalaujančius aukštesnės apgyvendinimo paslaugų kokybės“, - teigia L. Mičiūnienė.

nuotrauka::2 right

Vilniuje padėtis kiek kitokia. Šiais metais vienas po kito duris atveria nauji viešbučiai arba plečiami jau veikiantys, kaip kad visiškai neseniai 165 kambarių priestatą atidaręs „Radisson Blu Hotel Lietuva“, tapęs didžiausiu viešbučiu šalyje. Tačiau bendrovės „Small Talk Ideas“ vadovė pabrėžia, kad kokybiškas ir patogus konferencijų ar verslo renginių dalyvių apgyvendinimas tėra vienas iš renginių organizatoriams tenkančių iššūkių.

Bene svarbiausias iš jų tebėra vieta pačiam renginiui. L. Mičiūnienė skaičiuoja, kad Vilniuje ir jo apylinkėse tėra vos keli centrai, kuriuose galima organizuoti kiek didesnes, kelis šimtus dalyvių sutraukiančias konferencijas. Vienas iš jų – minėtas „Radisson Blu Hotel Lietuva“. Taip pat kongresų centras „Litexpo“.

„Pastarasis įsikūręs atokiau nuo Vilniaus centro, norint organizuoti didesnį renginį, pasirinkimų lieka ne tiek jau daug. Esu tikra, kad dėl patogios Lietuvos geografinės padėties, klimato, narystės Europos Sąjungoje, patyrusių organizatorių ir kitų veiksnių mūsų šalyje būtų galima sėkmingai organizuoti ne vieną didelį pasaulinį kongresą. Tačiau tokiems renginiams tinkamų erdvių trūkumas buvo ir kol kas lieka problema“, - sako pašnekovė.

Viešojo transporto iššūkis

Kasmet tūkstančius dalyvių pritraukiančio inovacijų festivalio „Login“ rengėjai šį iššūkį sprendė renginiui miesto centre pasitelkdami kiek netradicines patalpas – Vilniaus kongresų rūmų ir Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro koncertų sales. Anot L. Mičiūnienės, tai renginiui sukuria ypatingą dvasią, paverčia jį sostinės gyvenimo dalimi. Kita vertus, keliose erdvėse vykstanti konferencija jos organizavimą padaro gerokai sudėtingesnį, be to, toks sprendimas tinka ne visiems renginiams.

„Festivalio „Login“ programoje nedaug renginių, kviečiančių visus dalyvius susirinkti vienoje salėje. Didžioji pranešimų ir veiklų dalis vyksta atskirose erdvėse. Kas kita būtų stambus tarptautinis kongresas, kurio visas veiksmas sutelkiamas viename centre ar rūmuose. Susodinti tris-keturis tūkstančius dalyvių šiuo metu apskritai neturėtume kur“, - teigia renginių organizatorė.

Taigi visiškai suprantama, kad tiek konferencijų rengėjai, tiek viešbučiai ir apskritai nemaža dalis verslo nekantriai laukia, kol sostinėje pagaliau bus įrengtas ir pradės veikti Kongresų centras, įsikursiantis Vilniaus koncertų ir sporto rūmuose. Bet vieta stambiems renginiams ir pakankamai viešbučių svečiams apgyvendinti tėra dalis iššūkių.

„Leiskime sau pasvajoti ir įsivaizduokime, kad Vilniuje galime organizuoti kongresą net ne keturiems – penkiems, o keliolikai tūkstančių dalyvių. Dar viena problema, su kuria skaudžiai susidurtume, yra viešasis transportas. Jis nepakankamai išvystytas, autobusai ir troleibusai labiau pritaikyti Vilniaus gyventojams. O jei staiga į sistemą įsilietų keliolika ar keliasdešimt tūkstančių svečių iš užsienio, sunku ir įsivaizduoti, kas dėtųsi. Net ir galvodami realiai, keldami siekį organizuoti daugiau renginių su 2-3 tūkst. dalyvių, šiuo metu ir jį galėtume sunkiai realizuoti Vilniuje“. – įsitikinusi L. Mičiūnienė.

Pati svarbiausia investicija – į aptarnavimo kultūrą

Be patalpų ir susisiekimo, pašnekovė atkreipia dėmesį į dar vieną svarbų skaudulį, kuriam gydyti milžiniškos valstybės ar savivaldybės investicijos nebūtinos. Tai – aptarnavimo kultūra ir kokybė. Renginių organizatorė teigia, kad konferencijose dirbantys profesionalai ir savanoriai, svečiais besirūpinantys viešbučių darbuotojai visuomet stengiasi suteikti aukščiausios kokybės aptarnavimą. Bet dažniau renginiuose besisukantys dalyviai teigia, kad Lietuvos aptarnavimo kultūra dar turi kur augti, ypač – maitinimo srityje.

„Pasitaikė, kad konferencijos svečias kelias minutes pavėlavo pusryčių ir išgirdo, kad jų nebegaus. Darbuotojai pareiškė, kad „dėl vieno nešokinėsią“, nors maisto tikrai dar daug buvo likę. Svečiams krenta į akis ir kiti dalykai: susireikšminę barmenai, niūrūs padavėjų veidai, nelankstumas, nepaslankumas. Tai ypač pastebi amerikiečiai, pripratę prie itin aukštos aptarnavimo kokybės. Dažnai girdime, kad svečiams tenka laukti ketvirtį valandos, kol jiems bus atneštas meniu. Pastebima, kad darbuotojai jau moka užsienio kalbas, bet neretai lankytojus aptarnauja taip, tarsi tai būtų pats liūdniausias dalykas pasaulyje“.

Anot jos, į konferencijas ar verslo renginius dienai ar kelioms atvykę svečiai tikisi patogumo ir Vakarų standartus atitinkančios aptarnavimo kokybės. Renginių organizatorei antrina ir viešbučių atstovai.

nuotrauka::1 right

„Apsilankęs vienoje ar kitoje vietoje kartais susidarau įspūdį, kad žmonės tiesiog nemėgsta savo veiklos. Bet jei taip yra iš tikrųjų, tuomet tokiai įstaigai kyla rimtų sunkumų. Norėdamas palikti gerą įspūdį, tiesiog privalai mėgti savo darbą, priešingu atveju svečiai tai iš karto pajus. Turi mylėti žmones, mylėti tai, ką darai, o svetingumo versle – mylėti dar šiek tiek labiau nei kitur“, - tvirtina viešbučio „Radisson Blu Hotel Lietuva“ vadovas Massimo Supino.

Nors jo vadovaujamo viešbučio darbuotojų paslaugumas ir aptarnavimo kokybė nuolat iš svečių sulaukia puikių įvertinimų, darbuotojų komandos motyvaciją ir ugdymą M. Supino laiko vienu didžiausių savo prioritetų.

Be abejo, maloniais viešbučio svečių įspūdžiais pasirūpinti padeda ne tik darbuotojai, bet ir interjeras, įrengimas. Atnaujintas ir išplėstas „Radisson Blu Hotel Lietuva“ tapo pirmuoju viso tarptautinio tinklo viešbučiu, svečiams siūlančiu „Premium“ klasės kambarius.

Tačiau viešbučio vadovas ir renginių organizavimo verslo atstovė sutartinai pabrėžia: svečius aptarnaujantys darbuotojai yra vienas svarbiausių veiksnių kuriant tiek atskiro viešbučio ar restorano, tiek ir viso šalies konferencijų turizmo verslo sėkmę.

„Neturime kokių nors didesnių konkurencinių privalumų ar kitų išteklių, kaip tik žmones, - tvirtina L. Mičiūnienė. – Privalome mokėti šypsotis, būti paslaugūs ir paslankūs. Turime išmokti pildyti ne tik standartinius prašymus - gerai įsigilinus, ko gero, ir tie nestandartiniai reikalavimai sutelpa į kokius dešimt punktų. Aptarnavimo kultūra ir kokybė yra ta sritis, kuria kiekvienas sektoriaus dalyvis gali ir privalo rūpintis pirmiausiai.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau