2023-05-28 19:18

„ChatGPT“ vs žmogus: kokia profesija kol kas saugi

Hanneso P Alberto (AP/„Scanpix“) nuotr.
Hanneso P Alberto (AP/„Scanpix“) nuotr.
Dirbtinis intelektas braunasi į daugelį sričių, bet yra ir tokių, kur studentai į daugelį klausimų atsako geriau nei dirbtinio intelekto sistema „ChatGPT“.

Dirbtinis intelektas (DI) pavergė pasaulį, o kasdien pasirodanti informacija apie naujus sistemos gebėjimus kelia ir nuostabą, ir šiokį tokį nerimą. Mat vis daugiau kalbama apie tai, kad DI užims mūsų darbo vietas.

Tačiau vienos profesijos atstovai, atrodo, kol kas yra saugūs. Remiantis Brigham Young universiteto (JAV) atlikto tyrimo duomenimis, per apskaitos egzaminus būsimi buhalteriai pralenkė „ChatGPT“, rašo „Euronews“.

Iš viso 327 tyrimo bendraautoriai iš 186 skirtingų mokymo įstaigų, esančių 14-oje pasaulio šalių, pateikė 25.181 egzamino klausimą.

Klausimai buvo susiję su apskaitos informacinėmis sistemomis, auditu, finansine apskaita, valdymo apskaita ir mokesčiais. Buvo skirtingo sudėtingumo lygio ir tipo: reikėjo pažymėti vieną, kelis teisingus variantus ar trumpą atsakymą parašyti patiems.

Kaip rašė VŽ, metų pradžioje išlaikęs teisės egzaminus, DI ir šioje srityje pasirodė pakankamai gerai. Sistemos bendras vidurkis buvo 47,4%, o 11,3% klausimų ji išsprendė geriau nei studentai.

Tačiau apskritai studentai aplenkė sistemą – jų rezultatų vidurkis siekė 76,7%.

Pagal klausimų tipą DI geriau sekėsi spręsti tuos, kuriuose reikėjo pažymėti teisingą arba klaidingą atsakymą (68,7% teisingų atsakymų), ir klausimus, kai pateikti keli atsakymų variantai (59,5%), tačiau sunkiau sekėsi ten, kur trumpus atsakymus reikėjo užrašyti.

Klydo dalydamas

Tyrime taip pat išryškėjo keletas kitų įdomių dalykų. Pavyzdžiui, kad „ChatGPT“ ne visada atpažįsta, kad atlieka matematinius veiksmus, daro tokias klaidas kaip: atimties uždavinyje sudeda du skaičius arba neteisingai padalija. Taip pat pateikia atsakymų paaiškinimus, net jei jie yra neteisingi.

Kadangi pasirodžius „ChatGPT“ akademinė bendruomenė nerimavo, kad studentais ims sukčiauti ir savo darbus paves atlikti DI, tyrimo sumanytojas, Brigham Young universiteto apskaitos profesorius Davidas Woodas, norėjo, kad prie tyrimo prisiliestų kuo daugiau dėstytojų. Suprastų, kaip dirbtinis intelektas veikia mokymosi procese.

„Galimybių apgaudinėti buvo visada, todėl neturėtume čia sutelkti dėmesio. Svarbiausia galvoti apie tai, ką turėdami DI, galime padaryti, kad pagerintume mokymo ir mokymosi procesą“, – „Euronews“ sakė D. Woodas.

52795
130817
52791