Su atleidimų banga auga tyliai atsitraukiančiųjų gretos

Dviejų naujų apklausų duomenimis, beveik kas penktas darbuotojas visiškai tyliai atsitraukė iš darbo, o darbuotojų jausmas, kad su jais elgiamasi nesąžiningai, ženkliai padidėjo.
Kaip rašo „Bloomberg“, remiantis „Gallup“ duomenimis, antrus metus iš eilės įsitraukusių į darbą JAV darbuotojų dalis mažėjo, dabar iki 32%, o 18% aktyviai nebedalyvauja – tai blogiausias šių dviejų rodiklių santykis nuo 2013 m.
O Žmogiškųjų išteklių valdymo draugijos apklausos duomenys rodo, kad daugiau nei pusė darbuotojų mano, jog jų organizacija su jais elgiasi nesąžiningai – šis skaičius pernai padidėjo nuo 46% iki 54%. Nors šis nepasitenkinimas yra plačiai paplitęs, tačiau labiausiai jį jaučia jaunesni darbuotojai, moterys ir tie, kurie vadovauja kelioms komandoms, dirbantiems nuotoliniu būdu ir darbo vietoje.
[infogram id="833bfa86-855f-4599-af57-ed30a661a069" prefix="1Nx" format="interactive" title="Tyliai atsitraukiančių darbuotojų dalis 2012-2022 m."]
„Didžiausią nerimą man kelia didėjanti darbuotojų ir darbdavių atskirtis“, – interviu sakė Jimas Harteris, „Gallup“ darbo vietos praktikos vyriausiasis mokslininkas.
Tai nulemia keli aspektai. Vienas jų – nauji darbuotojai gauna didesnį darbo užmokestį, tad ilgiau dirbantieji ima jaustis nuvertintais, ypatingai esant tokiai aukštai infliacijai.
Be to, „Gallup“ nustatė, kad neigiamos įtakos turi ir lankstesni darbo modeliai. Pavyzdžiui, projektų vadovai yra vieni iš labiausiai nepatenkintų darbuotojų, palyginti su situacija prieš pandemiją. Viena iš priežasčių – hibridinis darbas, dėl kurio gerokai padidėja sudėtingų darbo projektų valdymo situacijų.
Kainuoja daug
Saulė Čipkutė, dirbtuvių „Autentiškas ryšys“ bendraįkūrėja, dirbtuvių fasilitatorė, teigia, kad darbuotojų atsitraukimas organizacijoms kainuoja daug – mažesnis produktyvumas greitai atsispindi įmonių pelno eilutėse.
Pavyzdžiui, JAV ekonomikai atsitraukusių darbuotojų sumažėjęs produktyvumas per metus kainuoja apie 350 mlrd. USD.
„Atsitraukę darbuotojai daro 60% daugiau klaidų ir tai įmonei kainuoja apie 34% jo metinio atlyginimo – dėl dažniau imamų ligadienių tik esant tokiai galimybei, pravaikštų bei ženkliai mažesnio produktyvumo“, – apie nuostolius kalba S. Čipkutė.
Kodėl organizacijose susiformuoja šis reiškinys ir ką daryti vadovams, plačiau klausykite VŽ podkaste.