Pokyčių rikiuotėje – savitarnos kasos: automatizacijos galimybės

Reklama publikuota: 2021-05-20
Pasak StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims Rimanto Mažulio, savitarnoje ir toliau daugės automatizacijos ir pagreitintų procesų, netolimoje ateityje ir šios zonos darbuotojai galės dirbti gerokai efektyviau, daugiau laiko skirti pirkėjų poreikiams ir mažiau techniniams žingsniams spręsti.
svg svg
Pasak StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims Rimanto Mažulio, savitarnoje ir toliau daugės automatizacijos ir pagreitintų procesų, netolimoje ateityje ir šios zonos darbuotojai galės dirbti gerokai efektyviau, daugiau laiko skirti pirkėjų poreikiams ir mažiau techniniams žingsniams spręsti.

Lietuvoje mažėja parduotuvių, neturinčių savitarnos kasų, ir pirkėjų, neišbandžiusių šio apsipirkimo būdo. „StrongPoint“, bendrovės kuriančios, diegiančios ir tiekiančios prekybos sektoriui įvairiausius technologinius sprendimus, vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis pripažįsta: šioje srityje, palyginti su kitomis rinkomis, esame labai pažangūs.

Jei prieš dešimtmetį savitarnos kasos buvo naujovė šalies parduotuvėse, šiandien jas jau matome ne tik didžiuosiuose miestuose ir didžiuosiuose maisto prekybos centruose. Šis atsiskaitymo sprendimas skinasi kelią ir mažesniuose miesteliuose, atranda nišą elektronikos, DIY, degalinių ar kito tipo parduotuvėse, maitinimo bei paslaugų sektoriuose.

Impulsą davė pandemija

Pasak R. Mažulio, savitarnos kasų plėtrą ir jų transformaciją labiausiai paspartino visų keiksnojama COVID-19 pandemija. Būtent ji paskatino vengti žmogiškojo kontakto, ir tai išaugino savitarnos kasų, prekių skenavimo sistemų, bekontakčių atsiskaitymų ir prekių atsiėmimų populiarumą.

nuotrauka::1 right

Akivaizdu, jog per veiklos dešimtmetį išsiplėtė savitarnos kasos sąvoka. Dabar ji apima ne tik įprastas savitarnos kasas maisto prekių parduotuvėse, bet ir vadinamąsias mini savitarnos kasas, atsiskaitymo taškus, restoraninius atsiskaitymus praktiškai be personalo, savitarnos skenerius bei „savitarnos kasas ant ratų“ arba išmaniuosius vežimėlius. Be to, savitarnos kasos teikia daugiau paslaugų: čia jau galima įsigyti ir loterijos bilietų, yra technologinės prielaidos tabako prekybai.

Automatizacijos galimybių – apstu

„StrongPoint“ ragina ir toliau žengti pažangos keliu ir siūlo nemažai technologinių sprendimų. Vienas jų – automatinis amžiaus patvirtinimas. Kadangi įstatymai draudžia alkoholinių ir energetinių gėrimų bei tabako gaminių pardavimą nepilnamečiams asmenims, pirkėjo amžiaus patvirtinimas kol kas neapsieina be parduotuvės darbuotojo. Jis, priklausomai nuo savitarnos kasos programinės įrangos, turi fiziškai prieiti ir patvirtini amžiaus tinkamumą arba nuotoliniu būdu atlikti šį veiksmą sistemoje. Todėl laukti būna priverstas ne tik pirkėjas, dėl kurio amžiaus tinkamumo abejojama, bet ir kiti esantys už jo eilėje.

„Į savitarnos kasas integruojama sistema jau gali šį trukdį išspręsti: kamera nuskaito pirkėjo veidą, o dirbtinio intelekto algoritmas nustato amžių. Jei jis pakankamas nurodytam cenzui, pirkėjas gali tęsti apsipirkimą, amžiaus patvirtinimo procesas įvyksta automatiškai. Pirkėjui nereikia laukti, o savitarnos zonos konsultantas gali skirti dėmesį kitoms užduotims“, – technologinį sprendimą apibūdino „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims.

Pasak R. Mažulio, tai – ne futuristinis sumanymas, o jau sėkmingai praktikoje taikomas modelis. Bendrovė daugiau nei prieš metus sprendimą yra įdiegusi Estijos tinklo parduotuvėse, o pirkėjai jau spėjo įvertinti jo naudą ir greitį.

nuotrauka::2 left

Automatinio amžiaus patvirtinimo funkcija taip pat suteikia galimybę savitarnos kasose pirkti tabako gaminiusir tokių prekių pirkimą leidžia paversti automatizuotu procesu be tiesioginio kontakto su personalu. „Turbūt dažnam kyla logiškas klausimas – o kaip gi gauti patį gaminį, kai tabakas nėra atvirai dėliojamas parduotuvės zonoje? Čia į pagalbą ateina automatizuotas tabako išdavimo įrenginys Vensafe. Savitarnos kasos lange pasirinkus norimus tabako gaminius, automatizuotai patvirtinus amžių ir atsiskaičius už prekes, pirkėjui išduodamas kvitas su brūkšniniu kodu. Prieš išeinant kvitas skanuojamas Vensafe įrenginyje. Esant poreikiui, amžiaus patvirtinimas tokiu pačiu automatizuotu principu gali būti dar kartą atliekamas jau išdavimo įrenginyje. Jei pirkėjo amžius tinkamas, aparatas išduoda įsigytus gaminius. Visas pirkimo kelias galėtų nereikalauti nei darbuotojo įsikišimo, nei tiesioginės interakcijos“, – įrenginio veikimo principą ir naudą aiškino R. Mažulis.

Jau taikoma Lietuvoje

Net ir patyrusiems savitarnos kasų paslaugos naudotojams ne kartą yra tekę naršyti savitarnos kasų meniu bandant atpažinti produktus. Kokie yra pasirinktieji obuoliai? Kuriai daržovių grupei priskirtas avokadas? – tai tik pora iš daugybės pasitaikančių klausimų, kuriems, ieškant atsakymo, gaištamas laikas.

„StrongPoint“ šiai problemai taip pat turi puikų sprendimo būdą – automatinį produktų atpažinimą. Šis funkcija labai palengvina ir gerokai pagreitina atsiskaitymo procesą – kasose sudiegti sprendimai atlieka darbą už pirkėją.

„Į savitarnos kasas diegiami papildomi įrankiai, kurie kompiuterio matymo (angl. computer vision ) ir dirbtinio intelekto pagalba geba atpažinti, kokie sveriami produktai dedami ant savitarnos kasų svarstyklių. Tai taikoma sveriamoms prekėms be brūkšninio kodo“, – pabrėžė R. Mažulis.

Padėjus, tarkime, pomidorą ant savitarnos kasos skenerio, įmontuotos kameros jį užfiksuoja. Kasos ekrane akimirksniu pasirodo keli galimi pasirinkimai, koks tai produktas. Todėl pirkėjui rankiniu būdu nereikia naršyti meniu, telieka spustelti teisingą nuorodą.

Pasak „StrongPoint“ vadovo, automatinio produktų atpažinimo funkcija gali būti taikoma ne tik savitarnos kasose, bet ir įprastinėse. Šis technologinis sprendimas paspartina kasininko darbą, padeda greičiau rasti reikiamus sveriamus produktus kasos lange ar kataloge. Beje, automatinio produktų atpažinimo funkcija Lietuvoje jau nėra visiška naujiena ar ateities siekiamybė. Šią funkciją pirkėjai jau gali išbandyti keliose parduotuvėse, esančiose Vilniuje.

„Drąsiai galime teigti, kad savitarnoje ir toliau daugės automatizacijos ir pagreitintų procesų. Kadangi vis daugiau paslaugų persikelia į savitarną, prognozuojame, kad netolimoje ateityje ir šios zonos darbuotojai galės dirbti gerokai efektyviau, daugiau laiko skirti pirkėjų poreikiams, ir mažiau techniniams žingsniams spręsti“, – neabejojo R. Mažulis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pokyčių rikiuotėje – savitarnos kasos: automatizacijos galimybės Verslo tribūna

Lietuvoje mažėja parduotuvių, neturinčių savitarnos kasų, ir pirkėjų, neišbandžiusių šio apsipirkimo būdo.

2021.05.20
Restruktūrizavimas – vilties toliau veikti suteikianti alternatyva Verslo tribūna 1

Per pandemijos pažymėtus 2020-uosius metus bankrotų skaičius Lietuvoje sumažėjo daugiau nei dvigubai, tačiau...

2021.05.05
Kibernetinio saugumo mokymai darbuotojams: kas yra tikrasis laimėtojas? Verslo tribūna

Mokymai per karantiną buvo pirmoji taupymo eilutė – logiška, tačiau trumparegiška. Po duomenų nutekėjimo...

2021.05.03
2021.04.29
„Dezifog“ vienu šūviu nušauna du zuikius Verslo tribūna

Pandemijai nesitraukiant, „Dezifog“ tampa vis populiaresne ir itin efektyvia išeitimi, sprendžiant įvairių...

2021.04.26
„StrongPoint“ siūlo neišradinėti dviračio Verslo tribūna

COVID-19 ir šio viruso sukelti padariniai bene stipriausiai kirto mažmeninės prekybos sektoriui. Dažnas...

2021.04.14
Kaip išlikti saugiems skaitmeninėje erdvėje: viena auksinė taisyklė Verslo tribūna 1

Pastaruoju metu viešumoje vienas po kito nuskambėję didelio masto duomenų nutekinimo incidentai daugelį...

2021.04.01
Karantino gelbėjimo planas darbuotojams: edukacija apie savijautą ir pozityvios patirtys Verslo tribūna 1

Pasirūpinti savo darbuotojų psichologine sveikata – viena iš itin išryškėjusių darbdavių užduočių per...

2021.03.31
Naujoje realybėje „Dezifog“ tapo būtinybe Verslo tribūna 1

Praėjusiais metais užklupusi pandemija įmonių organizacijos kultūrą papildė dar viena dedamąja: darbuotojų ir...

2021.03.24
Europos Sąjungos kibernetinio saugumo teisės aktų pokyčiai: ką turime žinoti Verslo tribūna

Šiandieniniame pasaulyje nė viena organizacija ar įmonė nėra visiškai apsaugota nuo kibernetinių atakų ar...

2021.03.12
Neišnaudoto e-komercijos veiklos efektyvumo potencialo – apstu Verslo tribūna 2

Pandemija ir pirmasis karantinas pralaužė ledus įstrigusioje internetinėje prekyboje maisto produktais.

2021.03.09
„Dezifog“– naujas standartas Verslo tribūna

Kauno bendrovė „Efektyvūs saugos sprendimai“ kovoje su tebesitęsiančiu koronavirusu siūlo pasitelkti jų...

2021.02.25
Pakuočių atliekų tvarkymo viešieji konkursai savivaldybėse įsibėgėja Verslo tribūna

Kelerius metus trukusios Lietuvos gamintojų ir importuotojų organizacijų ir Vilniaus miesto savivaldybės...

2021.02.25
Nutikus nelaimei, verslui svarbiausia kuo greičiau grįžt į vėžes Verslo tribūna

Gaisras, dėl kurio visiškai sustojo įmonės veikla, o jai atnaujinti reikalingos elektros nėra ir greitu metu...

2021.02.22
Mokėjimų rinkos naujovės palengvins SVV dalią Verslo tribūna

Daugelį smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių pandemija privertė spausti stabdį ar bent jau jungti neutralių...

2021.02.17
Koordinuodamos kibernetinių spragų atskleidimą įmonės mato naudą Verslo tribūna

Kibernetinio saugumo spragas norinčios pašalinti įmonės ir įstaigos vis dažniau naudojasi pagalba iš šalies –...

2021.02.01
2021.01.21
Saugumo operacijų centrai – koncentruota gynyba prieš kibernetines atakas Verslo tribūna

Šiemet pandemija ne tik išmušė iš po kojų patikimas verslo strategijas, bet ir tapo padažnėjusių atakų...

2020.11.26
„Planas A“: kaip išlikti naujoje realybėje Verslo tribūna

Prie Šiaulių banko pagalbos projekto „Planas A“, kurio tikslas – sunkmečiu padėti smulkiajam verslui,...

2020.11.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku