Kas tai? Eksperto įžvalgos

Inovacijos turi virsti strategija

Publikuota: 2018-02-09
2016 09 28. Vilniaus prekybos centre „Panorama“ vyksta Inovacijų ir technologijų paroda „Aš – inovatorius!“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2016 09 28. Vilniaus prekybos centre „Panorama“ vyksta Inovacijų ir technologijų paroda „Aš – inovatorius!“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Dabartinį verslo klimatą gana taikliai apibūdina kiek perfrazuotas posakis: nėra nieko pastovesnio už pokyčius. Tyrimų duomenimis, 99% pasaulio įmonių vienaip ar kitaip mėgina kurti, taikyti ar bent kalbėtis apie inovacijas, tačiau ekspertai pabrėžia, kad sporadiškų pastangų neužtenka – inovacijos privalo tapti esmine verslo strategijos dalimi.

Laimi mąstantys strategiškai

„KPMG International“ 2016 metais atlikta ir trijų metų tendencijas bei prognozes apimanti apklausa atskleidė, kad inovacijas verslo lyderiai vienareikšmiškai laiko vienu pagrindinių sėkmės garantų. Su tuo sutinka 21% apklaustų vadovų, nors įdomu, kad tik 23% jų inovacijas kaip svarbią sudedamąją įtraukia į savo asmeninę dienotvarkę.

82% iš daugiau kaip tūkstančio apklaustųjų nebuvo tikri, kad po trijų metų jų produkcija bei paslaugos vis dar bus aktualios vartotojams, todėl nenuostabu, kad net 77% vadovų mano, jog planuojant verslo strategiją itin svarbu apsibrėžti, kokias užduotis ir tikslus bendrovė sau kelia inovacijų srityje. Kol kas praktikoje rezultatų pavyksta pasiekti toli gražu ne visiems.

Tik mažiau kaip trečdalis, t.y., 28% visų apklaustų vadovų tikina, kad inovacijas jie jau dabar suvokia kaip esminę verslo užduotį ir taiko strateginiame lygmenyje. Tokios kompanijos inovacijas nuolat įtraukia į visus veiklos procesus bei tiksliai žino, ko jomis siekia. Įdomu tai, kad net 45% įmonių, kurios inovacijas įtraukia į bendrovės strategijos visumą, priklauso spėriausiai augančių verslų kategorijai.

Likusiai daliai vadovų dar yra kur pasitempti. 35% CEO sutiko, kad nors inovacijų nėra įtraukusios į bendrovių strategijos programas, jų vadovaujamos kompanijos stengiasi intensyviai skatinti inovacijas ir įmonėje aktyviai kuria inovacijų kultūrą. Tokios bendrovės inovacijoms jau skiria pakankamai išteklių, yra įdiegusios įrankius bei procesus, kurie motyvuoja darbuotojus, juos inovacijų linkme mėgina versti ir vadovai.

26% apklaustų vadovų atskleidė, kad jų bendrovėje vieninga inovacijų sistema kol kas apskritai neegzistuoja; inovacijas kaip atskirus projektus kuria kai kurie skyriai. Dar 6% vadovų pripažino, kad jų įmonės inovacijos tėra inkubacinėje užuomazgų stadijoje, kai įmonė yra linkusi inovuoti, tačiau darbuotojų pastangos kol kas yra neprognozuojamos, niekaip nekontroliuojamos ir reakcingos, o ne iniciatyvios.

Kiti 3% vadovų teigė, kad jų bendrovėse inovacijų procesai užsimezga tik pavieniais atvejais, 1% likusių įmonių neturi vidinių išteklių inovacijoms, todėl jas perka arba įgyja ir šalies. Ir tik vienam procentui apklaustų CEO inovacijos apskritai nerūpi ir nėra įtraukiamos į jų valdomų bendrovių veiklos planus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
IT dilema vadovui: pirkti ar samdyti Rėmėjo turinys 3

Vadovai Lietuvoje pradeda suprasti, kad verslo ir informacinių technologijų santykiai grįsti simbioze:...

2018.09.25
Kai vadovas žaidžia su ugnimi Rėmėjo turinys

Markas Zuckerbergas, „Facebook“ įkūrėjas ir vadovas, yra pasakęs: „daugiausia rizikuoja tie, kas visai...

2018.09.18
Devyni pavojaus signalai smulkiajam ir vidutiniam verslui Rėmėjo turinys 8

Tarptautinės korporacijos gali skirti nemažai lėšų, kad užtikrintų, jog jų finansinė atskaitomybė tiksliai...

2018.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau