Geležinkeliai ir Klaipėdos uostas pasiruošę tiekti naftą Baltarusijai

Publikuota: 2020-01-03
„Klaipėdos naftos“ naftos terminalo geležinkelio estakada. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Klaipėdos naftos“ naftos terminalo geležinkelio estakada. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Baltarusijai įsivėlus į konfliktą su Rusija dėl jos naftos importo, „Lietuvos geležinkeliai“ ir Klaipėdos uostas teigia esantys pasiruošę gabenti naftą Baltarusijos perdirbimo gamykloms.

Baltarusiškus naftos produktus kraunančios bendrovės „Klaipėdos naftos“ vadovas Darius Šilenskis sako, kad terminalas yra pasiruošęs importuoti naftą Baltarusijai.

„Sprendžia klientas, o mes tik teikiame paslaugas. O ar mes pasiruošę? Taip, mes pasiruošę, ir technologiškai, ir fiziškai, bet tai nėra mūsų sprendimas“, – sakė D. Šilenskis.

VŽ rašė, kad nuo sausio 1 d. Rusija nutraukė naftos tiekimą į Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklas. Kol kas nafta perdirbama iš sukauptų atsargų, kurių turėtų užtekti iki sausio vidurio, o Minskas ieško alternatyvių tiekimo galimybių.

Portalo „tut.by“ teigimu, Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, gruodžio 31 d. po telefoninio pokalbio su Rusijos prezidentu surengė susitikimą su šalies naftos chemijos komplekso vadovybe.

Po šio susitikimo Andrejus Rybakovas, koncerno „Belneftehim“ pirmininkas sakė, kad prezidentas nurodė artimiausiomis dienomis užtikrinti naftos tiekimą iš alternatyvių šaltinių. Kalbama tiek apie naftos pristatymą geležinkeliu iš Baltijos uostų, taip pat apie naftotiekio „Družba“ panaudojimą alternatyviems tiekimams.

Technologiškai pasiruošę

„Klaipėdos nafta“, siekdama suteikti terminalui daugiau lankstumo, į jo plėtrą per pastaruosius pusketvirtų metų investavo beveik 45 mln. Eur – pastačius naujų talpyklų, įmonė gali priimti ir žaliavinę naftą. 

Klaipėdos uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas sako, kad uostas turi patirties vežant naftą į Baltarusiją.

„Turime patirties vežant žaliavinę naftą į Baltarusiją (...). Iš Irano buvo vienas žaliavinės naftos tanklaivis importuotas, bet pasirinkimų Baltarusija irgi turi daug“, – BNS teigė A. Drungilas.

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovės „LG Cargo“ vadovas Egidijus Lazauskas taip pat teigia, kad įmonė pasirengusi gabenti naftą į Baltarusiją.

„Įvairios situacijos sukuria įvairias galimybes. Iš tiesų ši idėja nėra nauja, prieš metus tokia partija importuota buvo per Klaipėdos uostą, „Klaipėdos naftos“ terminalą. Technologiškai šis procesas yra atidirbtas ir dėl to problemų mes nematome, kad būtų galima pervežti kažkokį srautą atgal į Baltarusiją“, – BNS sakė E. Lazauskas.

Baltarusija iš Rusijos importuoja apie 18 mln. t naftos per metus. „LG Cargo“ vadovas pripažįsta, kad realiai per Lietuvą galima būtų vežti iki 3 mln. t.

„Ar būtų galima pervežti 18 mln. t? Matyt, kad ne, bet mes per pastaruosius 10 metų vežėme įvairius kiekius, buvo ir pusantro milijono, buvo ir arti trijų milijonų tonų vežėme į Klaipėdą“, – teigė jis.

Jeigu Baltarusija naftos importą iš tikrųjų nukreiptų per Baltijos uostus, srautą turėtų pasidalinti visi rytinės jūros pakrantės uostai, mano E. Lazauskas.

Dialogas su Baltarusija – nuolat

Apie galimybę importuoti naftą per Baltijos jūros šalių ir Lenkijos uostus prezidentas A. Lukašenka kalba jau ne pirmą kartą.

Geležinkeliai ir uostas sako, kad kontaktas su Baltarusija dėl galimo naftos importo per Klaipėdą palaikomas nuolat.

Pasak D. Šilenskio, kalba su Baltarusija vyko ir iki įsiplieskiant naujausiems nesutarimams tarp Maskvos ir Minsko dėl naftos importo.

„Ta kalba yra nepriklausomai nuo to, ar yra šiandienos situacija, ar jos nebuvo (...) Mes ir kalbėjom ir kalbam ir visada sakom, kad galim (importuoti naftą per terminalą – BNS)“, – tvirtino D. Šilenskis.

E. Lazauskas sako, kad paskutinį kartą su baltarusiais teko bendrauti prieš tris mėnesius.

„Teko bendrauti anksčiau, prieš kokius tris mėnesius. Jie važiavo ir pas mūsų kolegas į Latviją, irgi bandė suprasti, kokios ten yra galimybės“, – teigė „LG Cargo“ vadovas.

„Buvo tos konsultacijos, tik tam, kad būtų pradėta vežti, turi būti atsiųstos paraiškos tam tikram vagonų skaičiui. Kol kas jų nematėme“, – pridūrė jis.

E. Lazauskas paaiškina, kad laikas nuo paraiškos pateikimo iki realių krovinių vežimo nėra didelis – dažniausiai jis trunka nuo vienos iki dviejų savaičių.

„O dabar jei važiuoja į mūsų pusę (iš Baltarusijos į Klaipėdą – BNS), tai ir tiek nereikia, labai lankstu ten“, – akcentavo jis.

Tuo metu A. Drungilas pabrėžia, kad dėl naftos ir dujų importo Rusija ir Baltarusija nesutaria kone nuolat.

„Čia ne naujas atvejis, yra buvę ir blokadų, ir ribojimų. Tai visada paveikia ir rinką, ir vartotojus. Bet visada jie susitardavo“, – sakė uosto atstovas.

Anot jo, naftos importo klausimas yra politinis, bet Baltarusijai labiausiai apsimoka naftą importuoti iš Rusijos.

„Čia yra politinis klausimas. Baltarusija turi alternatyvų, bet jos visos yra brangesnės ir jos nėra naudingos (...). Aišku, priklauso nuo Rusijos pardavimo kainos, bet transportavimo kaštai neabejotinai yra daug didesni vežantis jūra“, – sakė A. Drungilas.

Baltarusija ir Rusija dėl naftos ir dujų importo konfliktuoja ne pirmą kartą, kai baigiasi sutartys. Nesutarimai dažniausiai kyla dėl žaliavų kainų.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prezidentas neskubės apsispręsti dėl kandidato į ekonomikos ministrus Premium

Prezidentas Gitanas Nausėda nusprendė neskubėti susitikti su premjero patarėju Luku Savicku, kurio...

Vokietija patvirtino pirmąjį Europoje užsikrėtimo nauju virusu nuo kito žmogaus atvejį

Vokietijoje nustatytas pirmasis nauju koronavirusu užsikrėtęs pacientas šio užkrato gavo iš vienos...

Seimas: Valstybės kontrolė atliks naują aplinkosaugos auditą

Seimas antradienį pavedė Valstybės kontrolei iki gegužės pradžios atlikti aplinkosaugos auditą.  

Seime surinkti parašai pradėti apkaltos procesą I. Rozovai 

Seime surinkti 44 parašai pradėti apkaltos procesą parlamentarei Irinai Rozovai.

Susisiekimo viceministru paskirtas V. Klimantavičius

Susisiekimo ministerijoje viceministro pareigas antradienį pradėjo eiti Valdas Klimantavičius.

Seimas nustatė baudas už dalį plastikinių maišelių 1

Seimas antradienį neeilinėje sesijoje nustatė administracinę atsakomybę už nemokamą didesnių plastikinių...

Europos Sąjunga plečia prekybos partnerių akiratį Premium

Europos Sąjunga (ES) didina savo apetitą ekspansyviai prekybos politikai. Praėjusios savaitės pradžioje ES...

Dar vienas Seimo narys papildė valdančiųjų gretas 

Buvęs Tvarkos ir teisingumo partijos (TTP) atstovas Seime Algimantas Dumbrava papildė valdančiąją Lietuvos...

Užsienio bendrovės įsuko algų spiralę: dirbantys ten gauna pastebimai daugiau už kitus Premium

VŽ analizė parodė, kad aštuonios didžiausias algas mokėjusios kompanijos iš dešimties 2019 m. buvo užsienio...

Finansai
09:04
Kinijoje naujojo koronaviruso aukų skaičius perkopė 100

Kinijoje naujo koronaviruso aukų pagausėjus iki 106, o patvirtintų užsikrėtimo atvejų skaičiui padidėjus iki...

„Domus Lumina“ per dvejus metus planuoja tris kartus padidinti gamybos pajėgumus Verslo tribūna

Langų uždengimų gamintoja „Domus Lumina“ ne tik modernizuoja gamybinę bazę Kauno rajone, Karkazuose, bet ir...

Verslo saugumas labiau rūpi patyrusiems Verslo tribūna

„Kiekvienas turime rūpintis savo verslu ir ne paslaptis, kad bet kurį darbą geriausiai atlieka tos srities...

Finansai
06:00
Takoskyra ar tiltas? 1

Lietuvoje daugeliui politikų jau tapo kone norma demonizuoti verslą, nesilaikyti susitarimų ir laužyti duotus...

Europos biudžeto parama Lietuvai gali sumažėti net ketvirtadaliu Premium

Europos Sąjungos (ES) šalys pradeda intensyviausią ir bene nervingiausią derybų dėl 2021–2027 m. Bendrijos...

ES ilgametis biudžetas jau vėluoja Premium

Europos Sąjungos (ES) vadovams įprastai tenka bent porąsyk panaktinėti derybose, kad pasiektų susitarimą dėl...

Aušvico išlaisvinimo minėjimas – Kremliaus istorijos revizijos fone Premium 3

Pirmadienį Aušvice, Lenkijoje, Lietuvos ir Ukrainos prezidentai drauge su kitų šalių atstovais minėjo...

Tarptautinė komanda aiškinasi situaciją upelį teršusiame Kėdainių „Nordic Sugar“ fabrike 1

Pasirodžius informacijai, kad bendrovė „Nordic sugar Kėdainiai“ nevalytomis nuotekomis iš nelegalaus...

Verslo aplinka
2020.01.27
Lietuvos delegacija siekia blokuoti Rusijos atstovų įgaliojimus Europos Tarybos PA

Lietuvos delegacija pirmadienį pateikė siūlymą blokuoti Rusijos atstovų įgaliojimus Europos Tarybos...

Verslo aplinka
2020.01.27
Vokietija smulkiesiems skirs 555 mln. Eur 1

Smulkusis verslas yra net stambiausios ekonomikos vienas iš variklių – tai pripažįsta Vokietijos vyriausybė. 

Gazelė
2020.01.27
S. Skvernelis: patentų biuras atsisakė registruoti pavadinimą „Tėvynės labui“

Premjeras Saulius Skvernelis pranešė, kad Valstybinis patentų biuras atmetė jo prašymą registruoti pavadinimą...

Verslo aplinka
2020.01.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau