Geležinkeliai ir Klaipėdos uostas pasiruošę tiekti naftą Baltarusijai

Publikuota: 2020-01-03
„Klaipėdos naftos“ naftos terminalo geležinkelio estakada. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
„Klaipėdos naftos“ naftos terminalo geležinkelio estakada. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Baltarusijai įsivėlus į konfliktą su Rusija dėl jos naftos importo, „Lietuvos geležinkeliai“ ir Klaipėdos uostas teigia esantys pasiruošę gabenti naftą Baltarusijos perdirbimo gamykloms.

Baltarusiškus naftos produktus kraunančios bendrovės „Klaipėdos naftos“ vadovas Darius Šilenskis sako, kad terminalas yra pasiruošęs importuoti naftą Baltarusijai.

„Sprendžia klientas, o mes tik teikiame paslaugas. O ar mes pasiruošę? Taip, mes pasiruošę, ir technologiškai, ir fiziškai, bet tai nėra mūsų sprendimas“, – sakė D. Šilenskis.

VŽ rašė, kad nuo sausio 1 d. Rusija nutraukė naftos tiekimą į Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklas. Kol kas nafta perdirbama iš sukauptų atsargų, kurių turėtų užtekti iki sausio vidurio, o Minskas ieško alternatyvių tiekimo galimybių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Portalo „tut.by“ teigimu, Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, gruodžio 31 d. po telefoninio pokalbio su Rusijos prezidentu surengė susitikimą su šalies naftos chemijos komplekso vadovybe.

Po šio susitikimo Andrejus Rybakovas, koncerno „Belneftehim“ pirmininkas sakė, kad prezidentas nurodė artimiausiomis dienomis užtikrinti naftos tiekimą iš alternatyvių šaltinių. Kalbama tiek apie naftos pristatymą geležinkeliu iš Baltijos uostų, taip pat apie naftotiekio „Družba“ panaudojimą alternatyviems tiekimams.

Technologiškai pasiruošę

„Klaipėdos nafta“, siekdama suteikti terminalui daugiau lankstumo, į jo plėtrą per pastaruosius pusketvirtų metų investavo beveik 45 mln. Eur – pastačius naujų talpyklų, įmonė gali priimti ir žaliavinę naftą. 

Klaipėdos uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas sako, kad uostas turi patirties vežant naftą į Baltarusiją.

„Turime patirties vežant žaliavinę naftą į Baltarusiją (...). Iš Irano buvo vienas žaliavinės naftos tanklaivis importuotas, bet pasirinkimų Baltarusija irgi turi daug“, – BNS teigė A. Drungilas.

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovės „LG Cargo“ vadovas Egidijus Lazauskas taip pat teigia, kad įmonė pasirengusi gabenti naftą į Baltarusiją.

„Įvairios situacijos sukuria įvairias galimybes. Iš tiesų ši idėja nėra nauja, prieš metus tokia partija importuota buvo per Klaipėdos uostą, „Klaipėdos naftos“ terminalą. Technologiškai šis procesas yra atidirbtas ir dėl to problemų mes nematome, kad būtų galima pervežti kažkokį srautą atgal į Baltarusiją“, – BNS sakė E. Lazauskas.

Baltarusija iš Rusijos importuoja apie 18 mln. t naftos per metus. „LG Cargo“ vadovas pripažįsta, kad realiai per Lietuvą galima būtų vežti iki 3 mln. t.

„Ar būtų galima pervežti 18 mln. t? Matyt, kad ne, bet mes per pastaruosius 10 metų vežėme įvairius kiekius, buvo ir pusantro milijono, buvo ir arti trijų milijonų tonų vežėme į Klaipėdą“, – teigė jis.

Jeigu Baltarusija naftos importą iš tikrųjų nukreiptų per Baltijos uostus, srautą turėtų pasidalinti visi rytinės jūros pakrantės uostai, mano E. Lazauskas.

Dialogas su Baltarusija – nuolat

Apie galimybę importuoti naftą per Baltijos jūros šalių ir Lenkijos uostus prezidentas A. Lukašenka kalba jau ne pirmą kartą.

Geležinkeliai ir uostas sako, kad kontaktas su Baltarusija dėl galimo naftos importo per Klaipėdą palaikomas nuolat.

Pasak D. Šilenskio, kalba su Baltarusija vyko ir iki įsiplieskiant naujausiems nesutarimams tarp Maskvos ir Minsko dėl naftos importo.

„Ta kalba yra nepriklausomai nuo to, ar yra šiandienos situacija, ar jos nebuvo (...) Mes ir kalbėjom ir kalbam ir visada sakom, kad galim (importuoti naftą per terminalą – BNS)“, – tvirtino D. Šilenskis.

E. Lazauskas sako, kad paskutinį kartą su baltarusiais teko bendrauti prieš tris mėnesius.

„Teko bendrauti anksčiau, prieš kokius tris mėnesius. Jie važiavo ir pas mūsų kolegas į Latviją, irgi bandė suprasti, kokios ten yra galimybės“, – teigė „LG Cargo“ vadovas.

„Buvo tos konsultacijos, tik tam, kad būtų pradėta vežti, turi būti atsiųstos paraiškos tam tikram vagonų skaičiui. Kol kas jų nematėme“, – pridūrė jis.

E. Lazauskas paaiškina, kad laikas nuo paraiškos pateikimo iki realių krovinių vežimo nėra didelis – dažniausiai jis trunka nuo vienos iki dviejų savaičių.

„O dabar jei važiuoja į mūsų pusę (iš Baltarusijos į Klaipėdą – BNS), tai ir tiek nereikia, labai lankstu ten“, – akcentavo jis.

Tuo metu A. Drungilas pabrėžia, kad dėl naftos ir dujų importo Rusija ir Baltarusija nesutaria kone nuolat.

„Čia ne naujas atvejis, yra buvę ir blokadų, ir ribojimų. Tai visada paveikia ir rinką, ir vartotojus. Bet visada jie susitardavo“, – sakė uosto atstovas.

Anot jo, naftos importo klausimas yra politinis, bet Baltarusijai labiausiai apsimoka naftą importuoti iš Rusijos.

„Čia yra politinis klausimas. Baltarusija turi alternatyvų, bet jos visos yra brangesnės ir jos nėra naudingos (...). Aišku, priklauso nuo Rusijos pardavimo kainos, bet transportavimo kaštai neabejotinai yra daug didesni vežantis jūra“, – sakė A. Drungilas.

Baltarusija ir Rusija dėl naftos ir dujų importo konfliktuoja ne pirmą kartą, kai baigiasi sutartys. Nesutarimai dažniausiai kyla dėl žaliavų kainų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Verslo aplinka“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Rusijos BVP antrąjį ketvirtį susitraukė 4%

Rusijos ekonomika 2022 m. antrąjį ketvirtį, t. y. pirmą pilną ketvirtį po to, kai Rusija užpuolė Ukrainą,...

Verslo aplinka
2022.08.12
V. Landsbergis užsikrėtė koronavirusu

Pirmasis faktinis Lietuvos vadovas atkūrus nepriklausomybę Vytautas Landsbergis užsikrėtė koronavirusu.

Verslo aplinka
2022.08.12
Iranas užsiminė galįs sutikti su pasiūlytu kompromisu dėl branduolinės sutarties

Iranas gali sutikti su Vienoje parengtu galutiniu kompromisiniu pasiūlymu, turinčiu išgelbėti 2015 metų...

Verslo aplinka
2022.08.12
Kinija pasipiktino – galimas poveikis prekių logistikai dar tik spėliojamas Premium 1

Kol nėra žinomas tikslios Kinijos pareiškimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuvos Susisiekimo ministerija...

Logistika
2022.08.12
Baltarusijoje stabdoma lietuviškos Pelesos mokyklos veikla

Baltarusijos priešgaisrinės apsaugos inspekcijos pareigūnams nustačius galimų pažeidimų pristabdyta...

Verslo aplinka
2022.08.12
Po viceministrės vizito Taivane Kinija nutraukia ryšius su Lietuva susisiekimo srityje 9

Reaguodama į susisiekimo viceministrės vizitą Taivane šią savaitę Kinija pareiškė įvedanti jai sankcijas ir...

Verslo aplinka
2022.08.12
Vokietija, taupydama dujas, žiemą ketina mažinti viešųjų pastatų šildymą

Vokietija žiemą sumažins viešųjų pastatų šildymą, kad sumažintų dujų poreikį, Rusijai sumažinus šių energijos...

Verslo aplinka
2022.08.12
Vokietija sustabdė karines operacijas Malyje

Vokietijos gynybos ministerija penktadienį pranešė sustabdžiusi daugumą savo operacijų Malyje, kariškių...

Verslo aplinka
2022.08.12
A. Aslundas. Kaip susirasti draugų ir išsekinti Rusijos karo mašiną

Sankcijos, kurias Vakarai įvedė Rusijai dėl jos agresijos Ukrainos atžvilgiu, tampa griežtesnės. Dabar...

Nuomonės
2022.08.12
Kinijos kariniai žaidimai parodė jos pažeidžiamumą Premium

Kinijos laivyno manevrai Taivano sąsiauryje vertinami kaip nepageidautini ne tik savo nepriklausomybę...

Logistika
2022.08.12
Vokiečių ministras siūlo ES leisti kombinuotas vakcinas nuo kelių COVID-19 atmainų

Vokietijos sveikatos apsaugos ministras penktadienį sakė, kad Europos Sąjungos vaistų priežiūros agentūra...

Verslo aplinka
2022.08.12
ES pirmininkaujanti Čekija siūlo Bendrijai plėsti sankcijas ir nebeišduoti vizų Rusijos piliečiams 17

Čekija, kuri šiuo metu pirmininkauja Europos Sąjungai (ES), penktadienį pareiškė, kad draudimas išduoti vizas...

Verslo aplinka
2022.08.12
G. Schroderio akibrokštas: dėl panaikintų privilegijų patraukė Vokietijos parlamentą į teismą

Buvęs kancleris Gerhardas Schroderis patraukė Vokietijos parlamentą į teismą už sprendimą panaikinti kai...

Verslo aplinka
2022.08.12
ES teismas pertekliniu įvertino Lietuvos reikalavimą deklaruojant skelbti artimųjų vardus

Lietuvoje galiojantis reikalavimas viešiesiems asmenims nurodyti artimųjų, dėl kurių gali kilti interesų...

Verslo aplinka
2022.08.12
VSD: A. Paleckio asociacijai suteiktas paramos gavėjo statusas atrodo prastai

Darius Jauniškis, Valstybės saugumo departamento (VSD) vadovas, sako, jog jam prastai atrodo valstybės...

Verslo aplinka
2022.08.12
„McDonald's“ vėl atidaro savo restoranus dalyje Ukrainos

Dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje prieš pusmetį uždariusi savo restoranus, „McDonald's“ sugrįžta ir atidaro...

Verslo aplinka
2022.08.12
JK ekonomika antrąjį ketvirtį susitraukė 0,1%

Didžiosios Britanijos ekonomika antrąjį ketvirtį traukėsi, parodė penktadienį paskelbti oficialūs duomenys,...

Verslo aplinka
2022.08.12
„Stiprūs kartu“ kviečia padėti sunkumų Lietuvoje patiriančioms ukrainiečių šeimoms 1

Iniciatyva „Stiprūs kartu“ kviečia gyventojus remti sunkumų Lietuvoje patiriančias nuo karo pabėgusias...

Verslo aplinka
2022.08.12
Kazachstanas tariasi su Azerbaidžanu, kaip aplenkti Rusiją eksportuojant savo naftą

Rusijai grasinant Kazachstanui, jog uždarys kelią Kaspijos vamzdynų konsorciume (CPC), kuriuo Astana...

Rinkos
2022.08.12
Ketvirtadienį nustatyta 1.318 naujų COVID-19 atvejų

Per praėjusią parą nustatyta 1.318 naujų COVID-19 atvejų, mirčių nefiksuota, rodo penktadienį paskelbti...

Verslo aplinka
2022.08.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku