Naujas bankų mokestis skinasi kelią Seime

Valdantieji nemano, kad siūlomas naujasis bankų mokestis galėtų prieštarauti Konstitucijai, todėl leidžia jį pateikti svarstyti Seime ir priimti kartu su kitų metų biudžetu.
Trečiadienio posėdyje Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas (TTK) svarstė, ar į valdančiąją koaliciją įeinančios Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškųjų šeimų sąjungos (LLRA-KŠS) prieš kelias savaites pasiūlytas Finansų rinkos dalyvių mokesčio įstatymo projektas gali prieštarauti Konstitucijai.
Pagal Zbignevo Jedinskio, LLRA-KŠS atstovo, pasiūlytąjį projektą kredito įstaigos, kurių turto vertė viršija 300 mln. Eur, turėtų būti apmokestinamos 0,03% mėnesiniu finansų rinkų dalyvių mokesčio tarifu. Paskaičiuota, kad jeigu toks mokestis įsigaliotų jau kitąmet, į 2020 m. biudžetą būtų surinkta papildomai apie 52 mln. Eur. Biudžetą parengusi Finansų ministerija jau įtraukė šią sumą į kitų metų valstybės pajamas.
Tačiau Seimo teisininkai sukritikavo pateiktąjį naujojo mokesčio projektą.
Teikiamos projekto nuostatos yra diskutuotinos keliais aspektais, tarp jų svarstytinas ir jų atitikimas Konstitucijoje įtvirtintam asmenų lygiateisiškumo principui bei Konstitucinio Teismo jurisprudencijai, nurodoma teisininkų išvadoje, kurioje pateikiama daugiau kaip dešimt argumentų, pagrindžiančių galimą šio įstatymo prieštaravimą Konstitucijai.
TTK diskutavo dėl teisininkų išvados.
Posėdyje dalyvavęs Z. Jedinskis teisininkų pastabas pavadino nelogiškomis. Jis teigė, kad projektas buvo suderintas ir su Finansų ministerija, ir su Lietuvos banku, ir su Valstybine mokesčių inspekcija.
Numatome 300 mln. Eur valdomo turto kartelę. Tad praktiškai į šio mokesčio veikimo sritį patenka tik keturi didžiausi bankai. Visi kiti rinkos dalyviai jo neturėtų mokėti, kalbėjo politikas.
Valius Ąžuolas, Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas, kreipėsi į TTK narius, prašydamas nekonstatuoti siūlomo naujojo mokesčio galimo prieštaravimo Konstitucijai, leisti jį pristatyti Seimo posėdyje: O vėliau komitetuose galėtume projektą pataisyti pagal teisininkų pastabas.
Anot V. Ąžuolo, svarstymų komitetuose metu galėtų būti patikslintas ir įstatymo pavadinimas jis taptų nebe Finansų rinkos dalyvių mokesčio įstatymu, bet Kreditavimo veikla užsiimančių įmonių mokesčio įstatymu.
Agnė Širinskienė, TTK pirmininkė, ir kiti šio komiteto nariai, priklausantys valdančiajai koalicijai, sutiko su argumentacija, kad reikia leisti Seimui pristatyti siūlomą naująjį mokestį. Už tai, kad jį pripažinti galinčiu prieštarauti Konstitucijai, balsavo tik 1 TTK narys, prieš nebuvo nė vieno, susilaikė 9.
Tai reiškia, kad vadinamojo bankų mokesčio projektas galės būti viename iš artimiausių Seimo plenarinių posėdžių pristatytas ir galės būti pradėtas svarstyti parlamento komitetuose. Tikėtina, kad pristatymas Seimui įvyks jau lapkričio 7 d. plenariniame posėdyje.
Jeigu Vyriausybė sutiks, naujasis mokestis bus inkorporuotas į vadinamąjį biudžetinį paketą. Tokiu atveju jis būtų priimtas dar šiemet ir įsigaliotų nuo 2020 m. sausio 1 d.
Valdančiųjų atstovai yra užsiminę, kad iš principo yra pritariama naujojo bankų mokesčio įvedimui. Be jo, matyt, neišsiversim, pareiškė Valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas Ramūnas Karbauskis.
Bet finansų rinkos dalyviai, taip pat Lietuvos banko atstovai abejoja naujojo mokesčio teisėtumu ir racionalumu. Jie taip pat atkreipia dėmesį, kad pirmiausia šį mokestį teks suderinti su Europos centriniu banku.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Verslo aplinka
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti