2017-05-26 09:00

Nepraeinanti vieno dalyvio pirkimų mada

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Situacija, kai viešuosiuose pirkimuose pasiūlymą teikia vienintelis tiekėjas, Lietuvoje vis dar dažna – vadinamieji vieno dalyvio pirkimai sudarė net 43% visų 2014–2016 m. vykusių tarptautinių ir supaprastintų pirkimų. Vieno dalyvio pirkimų lyderės – sveikatos priežiūros įstaigos, o daugiausia be konkurencijos buvo perkamos IT paslaugos.

„Norime išryškinti, kokiose srityse dominuoja vieno dalyvio pirkimai, atkreipti perkančiųjų organizacijų dėmesį, kad jos turi siekti sudaryti pirkimo sąlygas, kurios leistų atsirasti konkurencijai. Aukšta vieno dalyvio kriterijaus reikšmė signalizuoja apie nekonkurencingą aplinką, neracionalų viešųjų finansų naudojimą, neretai – ir apie korupcinius dalykus“, – Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) atliktą vieno dalyvio pirkimų apžvalgą pristato Diana Vilytė, tarnybos vadovė.

Ji pabrėžia: daugiau konkursinių pasiūlymų reiškia didesnę konkurenciją, o tai pirkėjui suteikia daugiau galimybių įsigyti prekes ar paslaugas, racionaliausiai panaudojant lėšas.

52795
130817
52791