„Nematomas“ finansuotojas – nauda pirkėjui

Publikuota: 2019-08-14

Galimybė patogiai ir greitai įsigyti geidžiamą produktą ar paslaugą seniai tapo vienu iš reikšmingiausių pridėtinę vertę kuriančių prekės ženklo pranašumų. Įsivaizduokite, jei prieš įsigydami išsirinktą kompiuterį, dar turėtumėte nuvykti į finansų įstaigą, užpildyti prašymą pervesti pinigus parduotuvei? O jei dar atsakymas paaiškėtų tik po paros ar dviejų? Į panašią situaciją anksčiau patekdavo tie pirkėjai, kurie norėdavo naują automobilį įsigyti lizingu. Ieškodami būdų trumpinti pirkėjo kelią, lizingo bendrovės automobilių pardavėjams pasiūlė „white label“ (balta etiketė) turto finansavimo modelį – lizingą gamintojo prekės ženklo vardu.

Toks modelis leidžia finansuotojui būti beveik nematomam, o pirkėjas jaučiasi aptarnaujamas salono ar prekės ženklo atstovų. „Ypatingą reikšmę tokio sandorio metu turi greitis ir patogumas“, – pabrėžia Laimonas Belickas, „white-label“ modelį Lietuvos lizingo rinkoje siūlančios bendrovės „Unicredit Leasing“ Lietuvoje vadovas. Tai suprasdami, finansuotojai įsipareigojo sprendimą dėl lizingo priimti per kelias valandas ir dar be jokių popierių – visi reikalingi duomenys keliauja elektroniniais kanalais.

nuotrauka::1 right

Nauda ir pirkėjui, ir pardavėjui

Verslo modelis, kai produktus ar paslaugas kuria ir gamina vieni tiekėjai, tuo tarpu kiti juos parduoda ir reklamuoja naudodami savo prekės ženklą angliškai skamba „white label“. Asta Kazlauskienė, ISM doktorantė, rinkodaros ir komunikacijos agentūros „Virtuozai“ prekės ženklų strategijų konsultantė, pasakoja, kad „white label“ produktai ir paslaugos ypatingai išpopuliarėjo per pastaruosius kelis dešimtmečius. „Anksčiau buvo įprasta, kad gamintojai ar paslaugų teikėjai naudojo standartinę vertės kūrimo grandinę, t. y. patys ieškojo žaliavų tiekėjų, gamino produktus, rūpinosi pardavimų kanalais bei rinkodara. Pastaraisiais dešimtmečiais vertės kūrimo grandinėje pastebima transformacija, kai kompanijos vis dažniau vykdo tik tam tikras veiklas, pavyzdžiui, vienos jų gamina produktą ar kuria paslaugą, kitos specializuojasi pardavimuose ir rinkodaroje. Toks verslo modelis paprastai naudingas visiems jame dalyvaujantiems. Visų pirma, tai – galimybė taupyti kaštus“, – sako A. Kazlauskienė.

 „White label“ produktų paklausą lemia ir tai, kad vartotojas vis dažniau ieško vieningo integruoto sprendimo. „Pavyzdžiui, jam patogu pirkti kelionių draudimą tiesiog iš savo mobiliojo operatoriaus, dažnai net nesigilinant, kuri draudimo bendrovė tokiu atveju jį draudžia. Panašiu principu bankai savo kortelių turėtojams siūlo daiktų draudimą, tą patį kelionių draudimą ir t. t. Tokio tipo integruotos paslaugos populiarėja ir automobilių versle – parduodant automobilį iš karto viename pakete siūlomos lizingo, draudimo paslaugos. Šiuo atveju lizingo ir draudimo bendrovės automobilių atstovams pasiūlo savo „white label“ produktus, o vartotojui visas paketas parduodamas automobilių atstovų vardu“, – populiarius pavyzdžius vardija A. Kazlauskienė.

nuotrauka::2 right

Įsigyti įrangą bei automobilius lizingu – dar paprasčiau

Tokio modelio, kai pirkėjas gauna visas reikalingas paslaugas iš vienų rankų ir pigiau nei pirkdamas kiekvieną paslaugą atskirai, pavyzdys – „UniCredit Leasing“ Lietuvoje ir prancūzų krovos technikos gamintojų „Monitou Group“ bendradarbiavimas.

 „Dėl tokios schemos finansuotojas tampa tikru gamintojo pagalbininku rinkose, į kurias šis tiekia savo produktus. Nematomu, tačiau ypatingu: paprastai tokius susitarimus lydi išskirtinės nuolaidos tiek turtui, tiek finansavimui, labai efektyvus procesas, paslaugos kokybė, lydinti prekės ženklą,  – pažymi L. Belickas. – Klientas tokiu būdu gauna gamintojo ir finansuotojo pasiūlymą konkrečiam gaminiui. Gerai išvystyta tokio finansavimo sistema gerokai pagerina lėšų prieinamumą klientui.“

„Bendradarbiaudami su „UniCredit Leasing“, teikiame finansavimo pasiūlymą „Manitou Finance“ vardu. Visų pirma, tai akivaizdi nauda klientui – nereikia atskirai kreiptis į lizingo bendrovę ar banką dėl finansavimo pasiūlymo. Pirminį finansavimo pasiūlymą pateikia techniką parduodantis vadybininkas, galutinis tikslinamas pagal kliento pateiktas finansines ataskaitas. Tokiu būdu gamintojas suteikia išskirtines, patrauklias finansavimo sąlygas, kurios būna žymiai priimtinesnės nei standartinės, esančios rinkoje“, – sako Sigitas Ašmonas, „Manitou“ pardavimų vadovas įmonėje „Intrac Lietuva“.

Kaip pastebi L. Belickas, tokio modelio finansavimo apimtys paprastai yra labai didelės, tai dažniausiai ne nišinis startuolio produktas, bet masiškai rinkose prieinamas finansavimas. „UniCredit Leasing“ šį modelį taiko ir finansuojant kitų įrangos atstovų prekes bei kai kurių modelių automobilius. Tarp jų ir „Moller Baltic Import“  – „Audi“ importuotojo Latvijoje ir Lietuvoje bei „Volkswagen“ importuotojo Baltijos šalyse – parduodamus automobilius.

„Kokybiškų paslaugų teikimas visada yra mūsų prekės ženklų priešakyje. „Volkswagen Leasing“ ir „Audi Leasing“ yra įvairių paslaugų paketų, kuriuos siūlome klientams per prekybos atstovų tinklą, dalis. Patogių ir patikimų lizingo sprendimų prieinamumas klientui palengvina pirkimo procesą, todėl reikšmingai prisideda prie mūsų verslo sėkmės. Bendradarbiaudami su „Unicredit Leasing“ ypač vertiname patogius nuotolinių kanalų sprendimus, greitą reagavimą, aiškias sutarties sąlygas ir vieningą požiūrį visame plačiame prekybos atstovų tinkle, kuris kartu su puikiu produktu padeda kurti geriausią klientų patirtį“,  – komentuoja Karina Valdiņa, atsakinga už „Volkswagen Leasing“ Baltijos šalyse ir „Audi Leasing“ Latvijoje, Lietuvoje.

Pradžia – vinilinių plokštelių laikai

„White label“ termino pradžia siejama su praeito amžiaus viduriu, kai prieš išleisdami muzikos įrašus galutinio dizaino vinilinėse plokštelėse, muzikantai juos siųsdavo radijo didžėjams vinilinėse plokštelėse be jokio dizaino, tiesiog baltuose vokuose. Įvertinę didžėjų susidomėjimą muzikos įrašais, muzikantai galėjo lengviau prognozuoti galutinio dizaino plokštelių tiražo apimtis. Nuo to laiko „white label“ termino suvokimas gana išsiplėtė.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau