2016-06-05 09:55

Tobulas „Lidl“ šūvis – kaip į savo pusę palenkti pirkėją

Andrius Barakūnas, žiniasklaidos planavimo „Publicum Media“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Andrius Barakūnas, žiniasklaidos planavimo „Publicum Media“ vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Duris atvėręs Vokietijos žemų kainų tinklas „Lidl“ sukėlė didžiulę audrą pirkėjų galvose. Tyrimai rodo, jog rinkos naujokas turi potencialą pritraukti daugiau nei ketvirtadalį Lietuvos pirkėjų, tačiau kartu jam netrūks ir iššūkių – visų pirma suvaldyti aukštus pirkėjų lūkesčius ir palenkti pirkėjų nuostatą pirkti lietuvišką prekę.

Tačiau „Lidl“ turi čia patirties. Andrius Barakūnas, žiniasklaidos planavimo „Publicum Media“ vadovas, primena, jog pernai svarbiausiame ir didžiausiame tarptautiniame kūrybingumo festivalyje „Kanų liūtai“ („Cannes Lions“) Prancūzijoje, šis prekybos tinklas ir buvo pateikęs rinkodaros kampaniją, sprendusią šią problemą.

„Švedijoje „Lidl“ susidūrė su iššūkiu tenykščiams gyventojams parduoti neva vokišką pieną. Ir kai „Facebook“ paskyroje Švedijos pilietis Bosse Elfgren paklausė: „Kodėl gi aš po galais turėčiau pirkti vokišką „Lidl“ pieną?“, tinklo komunikacijos skyrius sugebėjo situaciją apversti aukštyn kojomis“, – šypsosi p. Barakūnas.

„Lidl“ atsaką į šį komentarą pateikė tiesiai ant pieno pakuotės atsakydami: „<…> norime Jus informuoti, kad „Lidl“ prekiauja pienu, superkamu iš Švedijos karvių augintojų <…>“, o šį žmogų pasirinko savo reklaminiu veidu ant pieno pakuočių ir pieną pavadino jo vardu.

Tokių pakuočių su p. Bosse klausimu ir „Lidl“ atsakymu Švedijoje buvo pagaminta ir išleista į prekybą 3,6 mln. vienetų, o po rinkodaros kampanijos pieno pardavimai išaugo 8,2%.

„Šis atrodytų paprastas, tačiau ir originalus sprendimas iššaugino ne tik tinklo verslo rezultatus, bet ir pelnė vartotojų simpatijas, nemenką sklaidą žiniasklaidoje, ir auksą „Kanų liūtuose“ tiesioginio pardavimo skatinimo veiksmų kategorijoje (angl. Direct)“, – pasakoja p. Barakūnas.

Plačiau apie vartotojų lūkesčius startuojant „Lidl“, komunikacijos braižą ir konkurentų atsaką skaitykite čia.

52795
130817
52791