„AdBlock“ skina pergales, tačiau žarstosi kompromisais

Publikuota: 2015-10-01
Atnaujinta 2015-10-02 09:39
Noah Bergerio („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Noah Bergerio („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.

„Eyeo“, reklamos blokatorių „AdBlock Plus“ internete kūrėjai, praėjus vos dienai po pergalės teismuose prieš Vokietijos leidėją „Axel Springer“, pažadėjo, jog steigs nepriklausomą tarybą, kuri prižiūrės ir vertins priimtinos reklamos internete formas, taip pat ir taip vadinamąjį „baltąjį sąrašą“.

„Axel Springer“ kaltino „Eyeo“, jog pastaroji pažeidžia sąžiningos konkurencijos, autorių teisių ir dominavimo rinkoje nuostatas. Tarp kaltinimų – ir teiginiai, jog „Eyeo“ iš atskirų subjektų ima tam tikrus mokesčius ir tada jų reklaminiai skelbimai būna matomi net ir tiems vartotojams, kurie savo įrenginiuose naršo įsidiegę reklamos blokatorius. Tačiau teismo sprenbdimas buvo palankus „AdBlock“ kūrėjams“

Savo ruožtu, „Eyeo“ teigia, jog reklamos užsakovai, norėdami atsidurti taip vadinamajame „baltajame sąraše“, privalo laikytis taisyklių ir nesirinkti vartotojus erzinančių reklamos formų, nors tikslių taisyklių nėra išdėsčiusi.

Teigiama, jog tame sąraše yra apie 70 bendrovių, bet daugiau detalių nepateikiama. „Eyeo“ taip pat kol kas neatskleidžia ir kas turėtų sudaryti naujai formuojamą nepriklausomą tarybą.

Till Faida, „AdBlock“ įkūrėjas „The Guardian“ teigė, jog vartotojai nustato kriterijus reklamoms ir forumuose gali vertinti pateiktą baltąjį sąrašą, tačiau ir jie patys, pateikę tokius kompromisinius siūlymus, tarsi ėmėsi nemenko vaidmens kuriant pačius kriterijus.

„Pasitelkę nepriklausomus ekspertus, mes bandome apibrėžti priimtinas reklamos formas ir kriterijus. Nepriklausoma Taryba sprendžia abu šiuos klausimus“, – teigia jis.

Nepaisat šių žingsnių, tiek leidėjai, tiek reklamos užsakovai išlieka priešiški „Eyeo“ atžvilgiu. Scottas Cunninghamas, „Internet Advertising Bureau“ viceprezidentas, reklamų blokavimą prilygina apiplėšimams greitkelyje ir paragino „AdBlock“ kūrėjus elgtis sąžiningai.

Pastarasis teismas jau ketvirtas toks atvejis šiais metais. Kiek anksčiau pralaimėjimo piliulę teko nuryti televizijos bendrovėms „ProSiebenSat.1“ ir „RTL Group“, taip pat leidėjams „Handelsblatt“ ir „Die Zeit“.

Skaičiuojama, jog Vokietijoje daugiau nei 30% internautų naudoja tokią programinę įrangą, pasaulyje tokių 2014 m. buvo daugiau nei 5%.

Nors interneto vartotojai džiūgauja tokiais sprendimais, tačiau ilguoju laikotarpiu, vargu, ar jie matys vien tik teigiamas puses – portalai ir leidėjai nebeuždirbdami iš reklamos, gali kurti ir mažiau kokybiško turinios arba jį apmokestinti.

Lietuvoje – ne mažiau

VŽ rašė, jog Lietuvoje ši problema ne mažiau aktuli – turime ne tik bene sparčiausią internetą pasaulyje, tačiau kartu su lenkais, amerikiečiais ir graikais gerokai dažniau nei kitų šalių gyventojai puslapius internete vartome be reklamos.

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Media House“ kartu su „Synopticom Ad Research“ pavasarį atliktas tyrimas rodo, kad 29% 18–50 metų interneto naudotojų Lietuvoje yra įsidiegę reklamos blokatorius „Adblock“ arba „Adblock Plus“.

Interneto portalai skirtingai vertina šios problemos mąstą, tačiau imasi ir priemonių – nuo 2015 m. gegužės vartotojai, blokuojantys reklamą internete, nebegali matyti vaizdo turinio portale „lrytas.lt“. Kitokį sprendimą pritaikė portalas 15min.lt. Jo skaitytojai, naudojantys „AdBlock“ kartą per dieną mato bemaž visą ekraną uždengiančią vieną reklamą, kurią gali išjungti po 5 sek.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau