2015-11-25 07:00

Darbuotojų stresas – dar neišnaudotas resursas

„Visiškai pašalinti streso darbo vietoje nereikia, nes jis reikalingas, kad žmogus galėtų susikaupti ir tobulėti“, – sako Ronaldas van Es, olandų IT bendrovės „Macaw“ finansų vadovas, atsakingas už personalo valdymą. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
„Visiškai pašalinti streso darbo vietoje nereikia, nes jis reikalingas, kad žmogus galėtų susikaupti ir tobulėti“, – sako Ronaldas van Es, olandų IT bendrovės „Macaw“ finansų vadovas, atsakingas už personalo valdymą. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Darbo ir poilsio balansas – ne nauja mada, o nauja kryptis darbdaviams, kuria jie turėtų eiti norėdami pritraukti ir išlaikyti geriausius darbuotojus.

Nori būti geidžiamas darbdavys – leisk darbe pailsėti nuo streso. Maždaug taip vienu sakiniu būtų galima apibūdinti Olandijoje keturis kartus per pastaruosius septynerius metus geidžiamiausiu darbdaviu renkamos IT bendrovės „Macaw“ sėkmės receptą – bendrovėje veikiančią darbuotojų gyvybingumo palaikymo programą „Vitality“.

Tai, kad Lietuvos darbdaviai to neišnaudoja, rodo naujausias darbuotojų patiriamo streso darbe tyrimas, kurį atliko bendrovė „Alisa Management Laboratory“. Per tyrimą buvo apklausta 100 klientus aptarnaujančių prekybos darbuotojų. Beveik pusė (45%) respondentų teigė, kad kasdieniame darbe patiria stresą, ir nurodė, kad pagrindinis jo šaltinis – bendravimas su klientais. Paklausti, kaip organizacija galėtų padėti klientus aptarnaujantiems darbuotojams įveikti stresą, dauguma jų nurodė, jog vargu ar organizacija gali kuo nors padėti: „Jie patys turi susidoroti su patiriamu stresu.“ Dalis respondentų teigė, kad pagelbėtų dalijimasis konkrečiais konfliktinių situacijų pavyzdžiais ir jų sprendimais, nuolatiniai mokymai apie streso valdymą, bendravimą su klientais ir jų psichologiją, galimybė „čia ir dabar“ pasikonsultuoti su kolega, pavyzdžiui, trumpuoju vidiniu numeriu.

52795
130817
52791