„Maxima“ toliau investuoja į pirkėjų savarankiško apsipirkimo patirtį: parduotuvėse diegia naujos kartos savitarnos kasas
Didžiausiame šalyje lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ veikia 1100 savitarnos kasų, kurios sudaro apie pusę visų tinklo kasų. Savitarnos kasomis besinaudojančių pirkėjų sparčiai daugėja: kas antras pirkėjas, atėjęs į tinklo parduotuvę su savitarnos kasomis, renkasi atsiskaitymą būtent savitarnoje. Vien per rugsėjį už prekes „Maximoje“ bent kartą savarankiškai atsiskaitė arti 70 proc. visų prekybos tinklo pirkėjų.
„Stebime, kad vis daugiau pirkėjų taupo laiką ir vertina galimybę už prekes atsiskaityti savarankiškai, tad jų patogumui ne tik toliau plėsime savitarnos kasų skaičių parduotuvėse, bet ir pradėjome jas keisti naujomis – dar pažangesnėmis, greitesnėmis ir patogesnėmis pirkėjams. Įsitikinome, kad mūsų pirkėjai yra imlūs naujovėms ir jas greit įsisavina, tad tikime, kad ir naujos kartos savitarnos kasos, kurias palaipsniui įdiegsime visame tinkle, taip pat netruks būti įvertintos“, – sako Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė.
Dviguba nauda – patogiau pirkėjams, lengviau darbuotojams
Vienas iš pokyčių, kurį jau gali pajusti pirkėjai – atsinaujinęs, kur kas didesnis ir aiškesnis savitarnos kasos ekranas, kuriame dar lengviau surasti reikiamą prekę. Dar viena naujovė – patobulintas prekių nuskaitymo ir apmokėjimo procesas, užtikrinantis dar greitesnį atsiskaitymą ir padedant sutrumpinti eiles. Įdiegti ir šiuolaikiškesni įrenginiai atsiskaitymui grynaisiais: vienas grynųjų pinigų įrenginys aptarnaus dvi kasas, jis veiks greičiau ir patikimiau.
Tomas Bazys, „Maxima LT“ IT aptarnavimo departamento direktorius pasakoja, kad buvo peržiūrėta ir atnaujinta visa įrangos vartotojo sąsaja, tad naujosios kasos kur kas „draugiškesnės“ pirkėjui: aiškiau parodo nuskenuotas prekes, jų kainą ir taikomas nuolaidas, leidžia paprasčiau panaudoti „AČIŪ“ lojalumo kortelę ir sukauptus taškus bei pasirinkti mokėjimo būdą. Nauji savitarnos kasų sprendimai turėtų ne tik palengvinti ir pagreitinti apsipirkimą, bet kartu ir supaprastinti parduotuvės darbuotojų darbą.
„Inovatyvių sprendimų dėka norime užtikrinti kuo tikslesnį svėrimo ir pakavimo zonų veikimą – dėl sumažėjusių sveriamų produktų svorio neatitikimų reikės tik simbolinio parduotuvės darbuotojų įsitraukimo. Pirkėjai nuo šiol dar daugiau veiksmų galės atlikti savarankiškai be trikdžių. Pavyzdžiui, mokėjimo kortelėje pritrūkus lėšų, kasininko įsikišimo nebereikės, pirkėjui užteks pačiam pasirinkti kitą mokėjimo priemonę ir baigti operaciją“, – teigia direktorius T. Bazys.
Patogiau bus ir apsipirkti su didesniu krepšeliu: naujosios savitarnos kasos yra didesnės, paliekama daugiau praėjimo erdvės prie kasų. Tobulinamas ir prekių katalogas, apmokomi parduotuvių konsultantai. Tikimasi, kad dėl pažangesnės programinės įrangos savitarnos kasų darbas bus dar sklandesnis, o jų priežiūra daug paprastesnė.
Naujos kartos savitarnos kasų sprendimas yra diegiamas visuose „Maxima grupės“ prekybos tinkluose Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje. Tai atlieka prekybos verslo technologijų bendrovė „StrongPoint“.
„Savitarnos kasas kuriame orientuodamiesi į maksimalų patogumą – tiek pirkėjams, tiek parduotuvės darbuotojams. Kuo netruks įsitikinti ir „Maxima“ pirkėjai parduotuvėse, kur diegiame naująjį, tarptautinį dizaino apdovanojimą pelniusį, savitarnos sprendimą“, – teigia Rimantas Mažulis, „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims.
Naujos kartos kasomis jau kurį laiką naudojasi ir jau spėjo įvertinti sostinės Avižienių „Maximos“ lankytojai. Dar šiais metais jos bus įrengtos Šiauliuose ir Panevėžyje, taip pat ir visiškai naujoje parduotuvėje Anykščiuose, kuri duris atvers gruodį. Palaipsniui naujoji savitarna atsiras ir visame „Maxima“ tinkle: 2024 m. kasas planuojama atnaujinti 25 tinklo parduotuvėse.

Investuoja į pirkėjų laiko taupymą ir sumanų apsipirkimą
Siekdama savo pirkėjams sukurti dar geresnę ir patogesnę savarankiško apsipirkimo patirtį, arti pustrečio šimto parduotuvių tinklą visoje šalyje valdanti „Maxima LT“ nuolat diegia įvairius technologinius sprendimus.
Prieš 4 metus prekybos tinklas pirmasis Lietuvoje savo pirkėjams pasiūlė parduotuvėse naudotis savarankiško pirkinių skenavimo technologija „Scan&Go“. Šešiose tinklo parduotuvėse veikianti technologija vis populiarėja: skaičiuojama, kad kas mėnesį ja pasinaudoja daugiau nei 12 tūkst. pirkėjų ir jų skaičius nuolat auga.
„Scan&Go“ paslauga aktuali ne tik norintiems sutaupyti laiko, bet gali padėti ir sumaniau planuoti biudžetą – renkantis prekes galima iškart tiksliai matyti, kiek reikės mokėti. Technologija veikia labai paprastai – užėjęs į parduotuvę, pirkėjas specialų mobilų prietaisą – skenerį – gali pasiimti nuskenavęs savo „AČIŪ“ kortelę arba nemokamą ir lengvą įsidiegti „Maximos“ programėlę savo išmaniajame telefone.
„Didžiausias šios technologijos privalumas yra tas, kad ji leidžia aplenkti eiles ir taupo laiką. Parduotuvėje patys pirkėjai nusiskenuoja prekes ir įsideda į krepšelį, o apsipirkimo pabaigoje jiems nebereikia iškrauti pirkinių ant kasos konvejerio ar stovėti eilėje – telieka tik susimokėti bankine kortele. Be to, „Scan&Go“ paslauga gali padėti ir geriau planuoti biudžetą, nes renkantis prekes iškart matosi ir galutinė krepšelio suma. Technologija tikrai pasiteisino, tad esame numatę ją diegti visose naujose ar rekonstruojamose XXX formato parduotuvėse“, – komentuoja T. Bazys.
Į savarankiško pirkinių skenavimo technologiją „Scan&Go“ bendrovė per ketverius metus investavo 1 mln. eurų.
Mobilioji „Maximos“ programėlė – nuolat pildoma naujomis funkcijomis
4-ąjį gimtadienį šįmet mini ir nemokama „Maxima“ mobilioji programėlė, kuri nuolat pildoma naujomis funkcijomis. Dabar tai – ne tik ne tik skaitmeninė lojalumo kortelės versija, bet ir piniginė, kuri visada yra po ranka – telefone. Prieš trejus metus pasiūlyta galimybė susieti programėlę su banko kortele pritraukia vis daugiau gerbėjų, kadangi tai ir patogu, ir greita – atsiskaitant už prekes, jei suma neviršija 250 eurų, tereikia nuskenuoti kasos ekrane matomą QR kodą programėle.
„Be įvairių papildomų naudų, kurias suteikia programėlė veikdama dar ir kaip skaitmeninė lojalumo kortelė, kartu ji yra patogus įrankis sekti savo išlaidas – kiek kiekvieną mėnesį pavyko sutaupyti mūsų parduotuvėse, kiek „Maxima“ pinigų pavyko sukaupti ir galiausiai juos patogiai išleisti kitų apsipirkimų metu. Tai mūsų pirkėjų plačiai naudojama ir ypač vertinama pagalbinė priemonė siekiant apsipirkti sumaniau, sutaupyti bei patogiai sekti savo išlaidas maistui, buities priemonėms ir kitiems kasdieniams pirkiniams“, – priduria I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Taip pat pavasarį mobiliojoje programėlėje atsirado dar viena nauja galimybė – taromatais „Maximos“ parduotuvėse besinaudojantys klientai už priduotą tarą gautą užstatą gali persivesti tiesiai į savo „Ačiū“ kortelę ir iškart juos naudoti kasdieniams pirkiniams.
O nuo spalio vidurio programėlės naudotojų pasirinkimu popieriniai kvitai nebėra spausdinami ne tik savitarnos, bet ir įprastose kasose – popierinio kvito nepageidaujantiems skaitmeninis jo variantas yra siunčiamas į elektroninio pašto dėžutę. Šį nustatymą lengva pasirinkti programėlėje, o esant poreikiui – bet kada jį pakeisti.