Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas Tvarus verslas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-12-16 06:00

„Vero cafe“: pandemija daugelį tvarumo projektų nuguldė į stalčius

Laima Vėželienė, „Vero cafe“ kavinių tinklą valdančios UAB „Ex prompto“ vadovė: „Į kavą žiūrime ne tik kaip į prekę, norime prisidėti ir prie visos pasaulinės kavos rinkos sveikumo.“ JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.
Laima Vėželienė, „Vero cafe“ kavinių tinklą valdančios UAB „Ex prompto“ vadovė: „Į kavą žiūrime ne tik kaip į prekę, norime prisidėti ir prie visos pasaulinės kavos rinkos sveikumo.“ JUDITOS GRIGELYTĖS NUOTR.
Jau kitąmet vienoje iš kavinių tinklo „Vero cafe“ pardavimo vietų bus išbandomi depozitiniai daugkartiniai kavos puodeliai, kuriuos pirkėjai, įsigydami kavą, galės išsinešti su savimi už simbolinį mokestį ir bet kada grąžinti. Eksperimentu tikimasi, pirmiausia, įvertinti rinkos brandą ir pirkėjų požiūrį: ar jie jau yra pasirengę atsisakyti įprastų, tačiau atliekas sparčiai pildančių vienkartinių puodelių. Pasak bendrovės, tai – vienas iš projektų, kuriuos pandemija privertė kuriam laikui nukišti į stalčių, tačiau rinkai jau būtina jų imtis.

„Šiuo metu dar vykdome skaičiavimus, deriname paskutines detales. Labai realu, kad su šiuo projektu startuosime kitų metų pradžioje ar ankstyvą pavasarį. Norisi įsivertinti rinką ir suprasti, ar toks sprendimas gali padėti klientams patogiai ir sklandžiai pereiti prie tvaresnių sprendimų, o mums – atsisakyti vienkartinės taros. Jei eksperimentas pasiteisins, tokią praktiką įvesime visame tinkle“, – sako Laima Vėželienė, „Vero cafe“ kavinių tinklą valdančios UAB „Ex prompto“ vadovė.

Pasak jos, jaunoji karta, vyresni moksleiviai ar studentai, šiandien iš tiesų vis labiau domisi tvarumu ir labai gerai priima naujoves, tačiau vyresnei kartai, kuri pastaruosius kelis dešimtmečius priprato prie plastiko ir vienkartinių sprendimų, pakeisti įpročius yra labai sudėtinga. Kita vertus, tvarumo ir aplinkosaugos klausimai yra neišvengiami ir pokyčių norisi imtis jau šiandien.

Pandemija pristabdė

„Dar gerokai prieš pandemiją pradėjome daug galvoti apie tvarumą, aplinkai draugiškesnius sprendimus, tačiau pandemija labai stipriai paveikė visą maitinimo sektorių ir daug projektų privertė padėti į stalčius. Vien sugriežtėję higienos reikalavimai ir draudimai maitinimo paslaugų teikėjams ne visada leido naudotis tvaresniais sprendimais“, – sako vadovė.

Pavyzdžiui, tinklas jau kurį laiką skatina klientus kavą pirkti su nuosavu daugkartiniu puodeliu. Tokiems pirkėjams taikoma ir 10% nuolaida kavai. Tačiau, įvedus karantiną, priimti iš klientų jų tarą ir į ją pilti kavą buvo draudžiama. Ir net dabar, pasak L. Vėželienės, pastebima, kad sava daugkartine tara vėl naudojasi mažiau žmonių nei prieš pandemiją. Tinklo planuose taip pat yra planų panaikinti atskirai supakuotą cukrų, nes šis dažnai būna pakuojamas į aplinkai ne labai draugiškus, sunkiai perdirbamus pakelius. Vėlgi, tam reikės palaukti saugesnių laikų, nes pasiūlyti klientams bendrai naudojamų cukraus talpų šiandien taip pat negalima.

Dėmesys pakuotei

Vis dėlto, tam tikrus projektus jau pavyksta įgyvendinti. Plastikinius šiaudelius tinkle jau pakeitė pagaminti iš krakmolo. Taip pat nebeliko ir plastiko maišyklių. Be to, ne tik kavą, bet maisto produktus tiekianti „Vero cafe“ į kavines pačių pagamintą maistą jau keletą metų veža daugkartinėje transportavimo pakuotėje. Tai leidžia išvengti nemažai pakuotės atliekų. Į kavines vežama kava taip pat yra pakuojama į specialią popierinę pakuotę, kuri panaudojama keletą kartų.

„Tos vienkartinės pakuotės, į kurią dedamas pats maistas, desertai, užkandžiai, atsisakyti negalime vien dėl higienos reikalavimų, tačiau buvo priimtas sprendimas maisto pakuotei naudoti vienos rūšies medžiagas, jų nekombinuojant, kad rūšiuoti ir perdirbti ją būtų lengviau“, – pasakoja L. Vėželienė.

Pakuotės atliekos rūšiuojamos visame tinkle. Jų ir vienkartinių puodelių tvarkymu bei perdirbimu rūpinasi atliekų tvarkytoja VšĮ „Gamtos ateitis“. Be to, bendrovė rūšiuoja ir tam tikras gausias tinklo veikloje susidarančias maisto atliekas – kavos tirščius, apelsinų žieveles ir pan. Tvaresniam jų panaudojimui dar ieškoma sprendimų.

Prie naujų sprendimų slenksčio

„Šiemet kreipėmės į Kauno technologijos universiteto akseleratoriaus komandą su prašymu paieškoti inovatyvių būdų, kur ir kaip galėtume panaudoti kavos tirščius. Tai yra žaliava, kuri gali kažkuo virsti. Dalį jos mes tiekiame nišinei paklausai, pavyzdžiui, kosmetikos gamintojams. Tačiau kas mėnesį sunaudojame vidutiniškai apie 0,5 tonos kavos, tad labai tikimės sulaukti idėjų, kam galėtume tvariai panaudoti tokius didelius kiekius”, – sako L. Vėželienė. Beje, tinklas ir klientams siūlo įsigyti daugkartinių kavos išsinešti puodelių, kurie jau yra pagaminti būtent iš perdirbtų kavos tirščių.

Dar vienas projektas, prie kurio „Vero Cafe“ prisideda jau ne vienerius metus, tai – prekyba specialia kava „Orang Utan“. Dalis pajamų už šią kavą keliauja Sumatros džiunglių saugojimui, atsodinimui ir orangutangų populiacijos saugojimui. „Tvarumas turi būti globalus. Į kavą žiūrime ne tik kaip į prekę, norime prisidėti ir prie visos pasaulinės kavos rinkos sveikumo. Dažnam atrodo, kad ką jau būdami tokie maži galime padaryti. Bet jei prisideda daug mažų žaidėjų, galima pasiekti didelį rezultatą“, – sako „Vero cafe“ vadovė.

Diana Ramanauskaitė, pakuočių tvarkymo organizacijos „Gamtos ateitis“ Viešinimo ir marketingo vadovė: „Kartu su pandemija, viso pasaulio vartotojų dėmesys aplinkosaugos ir tvarumo klausimams gerokai išaugo.“ BENDROVĖS NUOTR.
Diana Ramanauskaitė, pakuočių tvarkymo organizacijos „Gamtos ateitis“ Viešinimo ir marketingo vadovė: „Kartu su pandemija, viso pasaulio vartotojų dėmesys aplinkosaugos ir tvarumo klausimams gerokai išaugo.“ BENDROVĖS NUOTR.

„Prabėgus jau dvejiems pandemijos metams, daugiau ar mažiau atsiveriantys verslai susiduria su kintančiomis vartotojų nuotaikomis. Kartu su pandemija, viso pasaulio vartotojų dėmesys aplinkosaugos ir tvarumo klausimams gerokai išaugo, o kartu augo ir reikalavimai bei lūkesčiai prekių ženklams. Tad nenuostabu, kad į šiuos pokyčius verslas privalo reaguoti, net ir įprastuose veiklos procesuose ieškant ir imantis tvarumo iniciatyvų. Ne tik imantis, bet ir apie tai informuojant, skleidžiant žinutę, kad ilgainiui tai suformuotų ir apčiuopiamą rezultatą mus supančiai aplinkai, visuomenei ir kiekvienam mūsų“, – sako Diana Ramanauskaitė, pakuočių tvarkymo organizacijos „Gamtos ateitis“ Viešinimo ir marketingo vadovė. – „Džiaugiamės, galėdami visuomenei pristatyti mūsų klientų įkvepiančius tvarumo pavyzdžius, kuriais siekiama kurti aplinkai draugiškesnes paslaugas bei produktus, reikalaujančius mažiau išteklių, funkcionalesnius, galinčius tarnauti žymiai ilgiau, o svarbiausia – kažkuo pakeisti vienkartinę, neperdirbamą ir labiausiai gamtą teršiančią produkciją“.

52795
130817
52791