Šviežumas ir ekonomikos palaikymas: 8 iš 10 šalies pirkėjų renkasi lietuvišką produkciją

Reklama publikuota: 2021-10-27
Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė. J. Grigelytės (VŽ) nuotrauka.
svg svg
Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė. J. Grigelytės (VŽ) nuotrauka.

Šalies gamintojų produkciją dažnai ar visada renkasi 8 iš 10 pirkėjų, rodo naujausias Lietuvos pirkėjų įpročių tyrimas. Tokį vartotojų pasirinkimą lemia vietos produktų šviežumas, natūralumas ir noras palaikyti šalies ekonomiką.

Daugiau nei pusė – 53 proc. – apklaustųjų nurodo, kad Lietuvos gamintojų produkciją perka dažnai, o 30 proc. respondentų pripažįsta, kad visuomet, kai yra galimybė, renkasi tik Lietuvoje pagamintus maisto produktus ar kitas prekes.

Tyrimų bendrovės „NielsenIQ“ apklausos duomenimis, didžiausią Lietuvos gamintojų produkcijos pasirinkimą pirkėjai randa lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse.

Kas antra „Maximoje“ nupirkta prekė – lietuviška

„Didžiuojamės, kad galime pasiūlyti gausiausią Lietuvoje pagamintos produkcijos asortimentą. Tai, kad pusė visų „Maxima“ parduotuvėse nuperkamų maisto ir kitų pramoninių prekių yra lietuviška produkcija, patvirtina, jog pirkėjai vertina Lietuvos gamintojus ir noriai renkasi jų prekes. Palaikome ilgametį glaudų bendradarbiavimą su Lietuvos gamintojais ir tiekėjais, todėl svarbiausias mūsų prioritetas išlieka kokybiška ir šviežia Lietuvoje pagaminta produkcija“, – sako prekybos tinklo  komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pirmąjį pusmetį Lietuvos gamintojų produkcija sudarė du trečdalius „Maximos“ parduotuvėse nuperkamo šviežio maisto. Paklausiausi yra lietuviški pieno produktai, duonos gaminiai, šviežia mėsa, paukštiena ir jos gaminiai, daržovės.

Atsižvelgia ir į klimato kaitos mažinimą

Apklausa atskleidžia, kad pagrindinė priežastis, kodėl pirkėjai renkasi Lietuvos gamintojų produkciją, yra šviežumas. Tai nurodė 53 proc. respondentų, perkančių lietuviškas prekes. Kas antras apklausoje dalyvavęs žmogus tvirtino, kad Lietuvos gamintojų produkciją perka, nes taip stengiasi palaikyti šalies ekonomiką.

Beveik pusė – 48 proc. – apklaustųjų nurodo, kad prioritetą teikia sezoninėms daržovėms ir vaisiams, todėl perka Lietuvos ūkininkų užaugintas gėrybes.

Taip pat pirkėjai laikosi nuomonės, kad Lietuvoje pagaminti maisto produktai yra natūralesni, pasižymi geresne kokybe bei skoniu.

26 proc. apklaustų teigė, kad Lietuvos gamintojų produktus renkasi dėl poveikio aplinkai: šalyje pagamintų prekių tiekimo grandinė yra trumpesnė, todėl į aplinką išskiriamas mažesnis CO2 kiekis.

Tyrimo duomenimis, lietuvišką produkciją labiausiai vertina 45–54 metų amžiaus pirkėjų grupė. Vietos gamintojų produktus dažniau perka vidutines bei aukštesnes pajamas gaunantys pirkėjai.

Pirkėjų palaikymas vietos gamintojams – itin svarbus

Darius Gudačiauskas, „Vilniaus paukštyno“ ir „Kaišiadorių paukštyno“ generalinis direktorius, pažymi, kad vietos vartotojų palaikymas Lietuvos gamintojams yra itin svarbus. Jis ne tik stiprina pačius verslus, bet ir reikšmingai prisideda prie šalies ekonomikos augimo.

„Mūsų paukštininkystės verslo, kaip ir, manau, daugelio lietuviškų verslų, esmė yra tarnauti savo vartotojui. Būtent apie jį galvodami kuriame produktų asortimentą ir formuojame verslo ateitį. Yra senas pasakymas, kad eksporte gali būti stiprus tiek, kiek esi stiprus namuose. Galbūt šiais laikais šis posakis ne šimtu procentų atitinka realybę, bet tendencija aiški: įmonės, turinčios vietinio vartotojo palaikymą, yra labai sėkmingos savo srityse“, – įsitikinęs vadovas.

Anot pašnekovo, stiprėjantis mūsų vartotojų sąmoningumas džiugina, tačiau kur augti dar turime:  pavyzdžiui, Prancūzijoje apie 92–94 proc. vartotojų teikia pirmenybę jų šalyje pagamintoms prekėms, jiems būtina žinoti produkto kilmę. Taip pat prancūzai už namų rinkoje pagamintą prekę yra pasirengę sumokėti gerokai daugiau nei lietuviai.

nuotrauka::1 left

„Tai lemia kelios priežastys. Pirmiausia, finansiškai labiau išprusę vartotojai tiki, kad taip jų šalyje yra sukuriama daugiau darbo vietų, stiprinami regionai. Juk šalis, kuri nieko negamina – o gamybai būtinas vietos pirkėjų palaikymas – negali būti turtinga. Be to, prancūzai renkasi vietos prekes ir dėl kokybinių skirtumų, šiuos jie labai gerai išmano: trumpos tiekimo grandinės leidžia išsaugoti produkto šviežumą ir natūralumą. Pavyzdžiui, mūsų versle paukščiai yra užauginami ir paruošiami vartojimui Lietuvoje, jie iki vartotojų nekeliauja tūkstančių kilometrų. Taip sudaromos geresnės sąlygos gyvūnų gerovei, produkto kokybės kontrolei. Tad žmonės supranta, kad tokie produktai yra kokybiškesni“, – teigia generalinis direktorius.

Karantino metu D. Gudačiausko vadovaujamos įmonės įsitraukė į prekybos tinklo „Maxima“ inicijuotą kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“. Toks žingsnis, anot vadovo, padėjo išgyventi krizę ir nepajusti reikšmingo pardavimų Lietuvoje sumažėjimo – nors kainos buvo nukritusios, patirta nuostolių, bet vartotojus pavyko išlaikyti.

„Tokios akcijos ypač naudingos Lietuvos gamintojams ir visai šalies ekonomikai. Juk jei prekė yra atvežtinė, pagrindinę naudą gauna šalis, kuri ją pagamino. Kai perkame lietuvišką prekę, didžiausią naudą gauna Lietuva. Todėl džiaugiuosi, kad „Maxima“ nuosekliai išlaiko Lietuvos vardą tarp savo strateginių prioritetų – tai naudinga visai šaliai“, – įsitikinęs D. Gudačiauskas.

Stiprina šalies ekonomiką

Prekybos tinklas „Maxima“ dirba su beveik 700 tiekėjų iš visos Lietuvos, tarp kurių – ir didžiosios šalies maisto pramonės įmonės, ir smulkūs šeimos ūkiai. „Su Lietuvos gamintojais ir tiekėjais bendradarbiaujame nuo pat savo veiklos pradžios – jau beveik 30 metų. Kartu augame, nuolat diegiame naujoves, dalijamės įžvalgomis ir pasiūlymais, kurie padeda kurti didesnę pridėtinę vertę mūsų klientams ir stiprinti Lietuvos ekonomiką“, – teigia E. Dapkienė.

Skatinant lietuviškos produkcijos pardavimus pastaraisiais metais prekybos tinklas „Maxima“ įgyvendino Lietuvos gamintojų produkcijos populiarinimo kampanijas: „Išvien dėl Lietuvos“, „Lietuva, Ačiū“, „Didžiuojamės lietuviška kokybe“.

„Tikrai suprantame, kaip svarbu palaikyti Lietuvos gamintojus, ypač – sudėtingu COVID-19 pandemijos metu. Vertiname ir branginame bendradarbiavimą su Lietuvos gamintojais, todėl ir toliau ieškosime įvairių būdų, kaip atliepti besikeičiančius pirkėjų poreikius ir stiprinti lietuviškos produkcijos populiarumą“, – pabrėžia „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė E. Dapkienė.

Pirkėjų įpročių tyrimą prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „NielsenIQ“, kuri 2021 m. rugpjūčio mėn. internetu apklausė 1 509 respondentus nuo 18 iki 64 m. amžiaus.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: naujos mados ir žaliasis smegenų plovimas Verslo tribūna

Visuomenės dėmesys tvarumo temoms nuosekliai auga, o ir įstatymų leidėjai vis griežčiau rūpinasi ne tik...

Tvarus verslas
2022.06.28
Dažniausiai daromos klaidos, kuriant tvarią pakuotę: koją kiša nepamatuoti sprendimai Verslo tribūna

Prekės ženklai vis aktyviau tobulina savo pakuotes: keičia medžiagas, edukuoja vartotojus, dalyvauja...

Tvarus verslas
2022.06.22
Maisto pramonės įmonėse populiarėja darbo drabužių nuoma: tvaru ir ekonomiška Verslo tribūna

Pasaulyje kasmet sunegaluoja dešimtys milijonai žmonių, paragavusių užteršto maisto. Ir nors uniformos bei...

Tvarus verslas
2022.06.21
Mėsos analogai – vis dažnesni visavalgių lietuvių krepšeliuose Verslo tribūna

Iš augalinių žaliavų pagaminti mėsos pakaitalai – viena svarbiausių pastarojo meto maisto pramonės inovacijų,...

Tvarus verslas
2022.06.16
„Pon Holdings“ duetas su „Porsche“: bendroje įmonėje gamins „Porsche“ dviračius Premium

Kėdainiuose dviračių gamyklą statanti Nyderlandų transporto milžinė „Pon Holdings“ naujos kartos elektrinių...

Pramonė
2022.06.12
Už ESG etiketės kliūva visi: ir bankai, ir Baltijos šalių finansų rinka Premium

Europos perėjimui link netaršios ekonomikos prireiks daug investicijų, tikimasi gausaus privataus sektoriaus...

Rinkos
2022.06.09
„Kalnapilio-Tauro grupė“ imasi pokyčių: į energetinį tvarumą investuos daugiau nei 5 mln. Eur Verslo tribūna 2

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ pradėjo įgyvendinti...

Tvarus verslas
2022.06.08
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
„Dadu“ tvarumo patirtis: per metus – 15 tonų mažiau plastiko Verslo tribūna

Tvarumas Lietuvoje su kiekviena diena įgauna vis didesnę svarbą. Tačiau maisto pramonėje tvarumo tikslai...

Tvarus verslas
2022.05.19
Vienas iš variantų – tekstilės atliekų perdirbimo fabrikas Šiauliuose Premium

ES teisės aktai ir vartotojų spaudimas privers tekstilės gamintojus arba ieškoti Europoje fabrikų, kurie...

Pramonė
2022.05.17
Tvarumo kodavimas NT versle – daug neatsakytų klausimų ir įtaka pelno eilutėms Premium

Nekilnojamojo turto (NT) sektoriaus bendrovės jau aktyviau į savo strategijas įtraukia kompleksinio tvarumo...

Tvarus verslas
2022.05.16
Ateina šeštoji pramonės revoliucija Premium 3

Lietuvos gamybos, kaip ir visos Europos bei pažangaus pasaulio pramonės, netrukus laukia milžiniška...

Pramonė
2022.05.07
„Maxima LT“ apžvelgia 2021-uosius: dėmesys tvarumo įsipareigojimams ir bendruomenėms Verslo tribūna

Organizacijos poveikio aplinkai valdymas, socialinės iniciatyvos ir vietos bendruomenių palaikymas – į šias...

Tvarus verslas
2022.05.04
„Maxima“ papildomų naudų darbuotojams paketą padidino triskart Verslo tribūna 2

Daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų vienijantis lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ praėjusiais metais net 3...

Tvarus verslas
2022.04.21
Nematoma karo žaizda: Ukrainoje formuojasi ekologinės krizės židiniai Verslo tribūna

Kol pasaulis susitelkęs į kovą už laisvę ir humanitarinę krizę Ukrainoje, specialistai neramiai stebi ir...

Tvarus verslas
2022.03.31
„Maxima“ plečia skaitmenizavimo sprendimus: atsisako ir įprastų popierinių dokumentų, ir pirkimo kvitų Verslo tribūna 7

Apsipirkinėjantys lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ nuo šiol patys gali nuspręsti, ar spausdinti...

Tvarus verslas
2022.03.31
Pasirašytas vienas didžiausių istorijoje tvaraus aviacinio kuro sandorių Verslo tribūna

Logistikos bendrovė „DHL Express“ ir Suomijos degalų gamintoja „Neste“ pasirašė vieną didžiausių susitarimų...

Tvarus verslas
2022.03.30
„Kalnapilio-Tauro grupė“ įgyvendindama tvarumo strategiją plastikinius butelius keičia į 100% perdirbto plastiko butelius Verslo tribūna 2

Viena iš Lietuvos gėrimų gamybos lyderių „Kalnapilio-Tauro grupė“ ėmė naudoti perdirbto plastiko rPET (angl.

Tvarus verslas
2022.03.28
„Neste“ tvarių partnerysčių vadove Baltijos šalyse tapo Jone Sestakauskaite Verslo tribūna 1

Suomijos tinklo „Neste“ tvarių partnerysčių vadovės Baltijos šalyse pareigas pradėjo eiti Jone...

Tvarus verslas
2022.03.25
Tvarumo vadovų užduotys: nuo darbdavio įvaizdžio iki pakuočių poveikio vertinimo Verslo tribūna

Tvarumo specialisto pozicija, nors dar gana nauja, jau sparčiai populiarėja. Tik darbų laukas šioje...

Tvarus verslas
2022.02.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku