Trečiosios kartos „Cayenne“ naujienos

Tenka pripažinti, kad išoriškai trečiosios kartos modelį nuo antrosios galima atskirti pagal nežymiai pakitusias kėbulo proporcijas ir kai kurias detales. O geriausiai pastebimas skirtumas – siauri, modelį 911 primenantys, galiniai žibintai.
Dizainerių sprendimas išlaikyti pirmtakų bruožus neatrodo nepagrįstas: „Porsche“ idėja gaminti SUV tipo automobilį yra vienas geriausių sprendimų šios markės istorijoje. 2002 metais pradėtas gaminti pirmosios kartos „Cayenne“ gamintojui leido ne tik susireguliuoti finansinę pusiausvyrą, bet ir gerokai prasiplėsti savo klientų ratą iki nematytos apimties.
Pirmosios kartos modelis išplatintas 270.000 vienetų tiražu, antrosios – jau 500.000 ir nėra jokių požymių, kad trečioji karta neturėtų dar padidinti šio augimo.
Fizikos dėsnių priešprieša
Lyginant su pirmtaku, trečiosios kartos „Cayenne“ yra 9 mm žemesnis, 63 mm ilgesnis ir 23 mm platesnis. Tačiau tai – smulkmenos, palyginti su 100 litrų padidinta bagažine. Technologinių naujienų sąraše yra nauja MLB platforma, naudojama „Bentley Bentayga“, modernizuota visų ratų pavaros sistema ir aktyvi pneumatinė pakaba su elektronikos valdomais amortizatoriais, aktyvūs stabilizatoriai (kaip „Audi Q7“), specialia danga dengti stabdžių diskai, galiniai vairuojami ratai ir platesnės galinės padangos. Jeigu šis sąrašas atrodo pernelyg sudėtingas, galima apibendrinant pasakyti, kad visa tai važiavimą naujuoju „Cayenne“ padaro dar labiau neįtikėtiną, nei tai buvo anksčiau.
Pasaulinė didžiojo „Porsche“ SUV modelio premjera buvo surengta Kretos saloje, kurios serpantinuose nesinorėtų didesnio automobilio, nei „VW Golf“. Tačiau didelis, dvi tonas sveriantis ir kelių šimtų arklių galią pasikinkęs visureigis serpantinuose važiuoja, tarsi ignoruodamas fizikos dėsnius.
Žinoma, nieko nėra neįmanomo ir kai kuriuos posūkius „Cayenne“ įveikia, pereidamas į kontroliuojamą slydimą. Vienas iš indikatorių parodo, kad tokiu atveju sunkus SUV automobilis išlaiko net 1,24 g dydžio perkrovas – tokias pačias, kaip ir staigaus stabdymo metu. Ir minėta aktyvi pakaba tokiais atvejais neįtikėtinai sėkmingai minimalizuoja jo kėbulo svyrimą.
Trumpiau – šio automobilio dinaminės savybės yra ne bet kuriam kitam gamintojui pasiekiamose aukštumose.
Dyzelio teks palaukti
Tą patį galima pasakyti ir apie „Cayenne“ variklius, kurie žinomi iš naujosios kartos „Panamera“. 2018 metų pradžioje, kai keliuose pasirodys pirmieji serijiniai „Cayenne“, klientams bus pasiūlyti trys benzininiai varikliai, kurių duomenys nurodyti lentelėje. Jų tarpe nėra nei vienos lėtos versijos, o modelio „Turbo“ dinaminės savybės leidžia įžengti į superautomobilių kategoriją.
Kiek nuvylė tai, kad „Porsche“ inžinieriai nusprendė visiškai užmaskuoti „Cayenne“ variklių garsą. Todėl malonus V6 arba V8 variklių murkimas salone girdimas tik važiuojant nedideliu greičiu ir jis niekada nevirsta tokiu azartišku urzgimu, koks būdingas didiesiems BMW arba „Alfa Romeo“ varikliams.
Deja, bet kol kas nieko nepranešama apie dyzelinės versijos perspektyvą: „Porsche“ nėra dyzelinu varomų variklių konstruktorius ir iki šiol naudojosi koncerno „Volkswagen AG“ teikiamais agregatais. Prisimenant pastaraisiais metais šį koncerną krečiantį „dyzelgeito“ skandalą ir migloje skęstančią dyzelinių variklių perspektyvą, tampa aišku, kodėl „Porsche“ atstovai neskuba prognozuoti galimybės į trečiosios kartos „Cayenne“ baką pilti dyzelinius degalus. Nieko konkretaus jie VŽ nepasakė ir apie hibridinės versijos ateitį, tačiau nekelia abejonių faktas, kad daugumoje rinkų keliami reikalavimai mažinti taršą privers gaminti ir hibridus.
Subalansuotas „Apple“ telefonams
Dar viena naujovė, kuri neleis naujojo „Cayenne“ supainioti su pirmtaku – salonas ir jame įrengtas prietaisų skydelis. Jame į akis krinta didelis, 12,3 colio įstrižainės, ekranas ir į piršto prilietimą reaguojantys jungikliai. Ši teritorija yra itin patogi ir atrodo labai efektingai, bet čia yra bene vienintelė vieta, kurioje „Porsche“ dizaineriai persistengė. Visų pirma – tamsoje mygtukų žvaigždynas reikalauja nemažai pripratimo, kad jame būtų galima deramai orientuotis. Antra – dalis dažnai reikalingų mygtukų nuo vairuotojo akių slepiasi už keistai nepatogios pavarų valdymo svirties, todėl kai kuriuos jų rasti nėra paprasta. Trečia – minėti jutikliniai mygtukai neturi jokių užčiuopiamų žymių, todėl jų paieškai kiekvieną kartą būtinai tenka atitraukti nuo kelio akis. Prie to galima pridėti įspūdingos apimties jutikliniu ekranu valdomų sistemų meniu: deramai susipažindami su šiomis sistemomis, sugaišite ne vieną pusvalandį. Ši įranga verta atskiro dėmesio: ji veikia sparčiai ir rodo puikiai, tačiau yra pritaikyta tik „Apple CarPlay“ programinei įrangai. Telefoną su „Android“ programine įranga įsigijęs vairuotojas naujajame „Cayenne“ jausis lyg svetimas.
Tačiau tai – viskas, dėl ko galima prisikabinti prie naujausio „Porsche“ kūrinio. Nes netgi labai storos piniginės poreikis atrodo visiškai argumentuotas: automobilis iki paskutinio euro pateisina savo įspūdingą kainą ir nemažas degalų sąnaudas.
Kainos argumentai
Bazinio „Cayenne“ kaina atrodo gan patraukliai: 75.867 Eur. Tai bus automobilis su padoria įranga, tačiau bet koks rimtesnis įrangos papildymas kainą kels keturženklėmis sumomis. Pigiausia „Cayenne S“ versija kainuoja gerokai daugiau – 93.291 Eur. Abiejų jų bazinėje įrangoje yra spyruoklinė pakaba ir „full LED“ tipo priekiniai žibintai.
Versijos „Turbo“ kaina, kaip ir pats automobilis, yra iš kitos kategorijos: net su bazine įranga ji kainuoja 140.965 Eur ir tai reiškia, kad pigiausią ir brangiausią „Cayenne“ versiją rinksis gerokai skirtingos pirkėjų grupės.
Vokietijos sportinių automobilių gamintojas už šiuos pinigus siūlo labai solidų, patogų, komfortabilų, greitą, fantastiškai valdomą, funkcionalų ir išmanų SUV automobilį. Tai – neabejotinai vienas pažangiausių modelių rinkoje, turintis labai nedaug galimų alternatyvų – pavyzdžiui, BMW X5 ir X6. Beveik tobulas „Porsche“ kūrinio išbaigtumas netgi „Range Rover Sport“ ar „Mercedes-Benz GLE“ verčia atrodyti kaip kitos lygos žaidėjus – jie nesuteikia tokio preciziško valdymo, nors važiuoja kiek komfortiškiau.
Bandymų metu „Cayenne S“ degalų sąnaudos siekė 12,7 l/100 km – įvertinant automobilio dydį, svorį, galią ir visų ratų pavarą, toks kiekis neatrodo nenormalus. Be jokių abejonių, versijos „Turbo“ degalų sąnaudos yra kur kas didesnės – jos netgi artėja prie 20 l/100 km, bet rinkoje vargiai pavyks rasti ekonomiškesnį, tokiomis dinaminėmis savybėmis pasižymintį, per 2 tonas sveriantį SUV automobilį. Vairuojant šį monstrą būtina nepamiršti dviejų dalykų: greičio ribojimo ir svorio, kuris stabdymo metu juntamas daug geriau, nei greitėjant.
[infogram id="dad44755-51e9-460e-bd17-881e85dd6ab4" prefix="7Xz" format="interactive" title="Porsche Cayenne techniniai duomenys"]