„Vakarų krova“ pervežė išskirtinio dydžio krovinį
Pervežimo planavimas prasidėjo šiemet sausį. Bendrovė išplatintame pranešime skelbia bendradarbiavusi su ekspedicine ir laivų agentavimo įmone „Jūrtransa“.
Vokietijoje pagamintas sinchroninis kompensatorius į Klaipėdą atgabentas gegužės pradžioje. Bendras krovinio svoris siekė 250 t, o Roterdamo uoste buvo pakrauta ir šio įrenginio transportavimo priemonė – du geležinkelio sąstatai, sveriantys daugiau nei 160 t. Iki Lietuvos krovinys keliavo apie 1.500 km per Šiaurės ir Baltijos jūras.
Uostą tokiam kroviniui teko pritaikyti. Krantinėje buvo pakloti metalo lakštai, kad krovinio svoris pasiskirstytų tolygiai ir jos nepažeistų. Perkraunant krovinį panaudoti ir jį gabenusio laivo, ir Vakarų laivų gamyklos teritorijoje esantys kranai, pasitelkta kitų partnerių technika.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2618?placement=
Sinchroninio kompensatoriaus gabenimui skirtas transporteris buvo surenkamas vietoje – kaip ir jam reikalingos geležinkelio bėgių konstrukcijos.
Kroviniui specialiai jam nutiestu geležinkeliu pasiekus numatytą vietą, kompensatoriaus transportavimo įranga grįžo į „Vakarų krovos“ terminalą Klaipėdoje, vėl buvo pakrauta į laivą ir pargabenta į Vokietiją.
Anksčiau du sinchroniniai kompensatoriai į Klaipėdos uostą buvo atgabenti praėjusių metų vasarą – atskirais komponentais jie buvo nugabenti į Telšių ir Alytaus pastotes. Trečiajam tokio pobūdžio įrenginiui buvo numatyta Vilniaus rajone esanti Neries transformatorių pastotė.
Sinchroninių kompensatorių įrengimas yra vienas pagrindinių sinchronizacijos su Europos tinklais programos projektų, vykdomas Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“.