2024-07-04 09:03

Viduriniame koridoriuje – daug planų ir iššūkių, Lietuvos vežėjams nelengva rasti vietos

Europą su Vidurine Azija per Kaspijos jūrą jungiantis maršrutas yra daugybės šalių interesą žadinanti, tačiau ir daug klausimų paliekanti tarptautinė jungtis. DPA / „Scanpix“ nuotr.
Europą su Vidurine Azija per Kaspijos jūrą jungiantis maršrutas yra daugybės šalių interesą žadinanti, tačiau ir daug klausimų paliekanti tarptautinė jungtis. DPA / „Scanpix“ nuotr.
Kaspijos jūrą kertantis maršrutas žada daugybę Europai reikalingų sprendimų, pažeria netikėčiausių iššūkių konfeti, reikalauja daugiamilijardinių investicijų ir traukia į besipinančių interesų sūkurį. Lietuvos transportininkai jį šiandien mato kaip sudėtingą terpę veiklai.

Geopolitinių iššūkių virtinė kaip Rusijos sukeltas karas Ukrainoje, „Hamas“ pradėtos skerdynės Izraelyje ir raketomis bei dronais ginkluoti Jemeno maištininkai verčia Europą diversifikuoti vis labiau besikeičiančius jūrų prekybos kelius. Senajam žemynui reikia rasti naujų kelių, jungiančių su žaliavų ir produkcijos šaltiniais Indijoje, Kinijoje ir kitose Azijos šalyse. Kaip vienas tokių sprendimų matomas Kaspijos jūrą kertantis Vidurinis transporto koridorius.

Prekyba be Sueco

Istoriškai pagrindinis Europą su Azija jungęs krovinių maršrutas buvo jūrų kelias, einantis per Raudonąją jūrą ir Sueco kanalą. 2023 m. šios jungties įkainiai krito taip žemai, kad visiškai nustelbė antžeminio transporto poreikį.

52795
130817
52791