Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

7
  • 2024-03-26T10:45:38+02:00

    Tai kur dabar tie pranašai, kurie šaukė kad tuoj tuoj pritruks ličio elektromobiliams? Viskas vyksta taip kaip vyko daug kartų anksčiau. Televizoriai, kompiuteriai, telefonai, saulės PV moduliai ir t.t.- visi jie atsiradimo pradžioje kainavo nesveikai daug, tačiau didėjant gamybos mastui, kaupiantis technologinėms ir gamybinėms inovacijoms, didėjo galimybės mažinti kainą gerinant produktą, kainos krito kai kuriems produktams ne procentais, o kartais. PV modulių kaina sumažėjo nuo 76 USD/W iki 0,26 USD/W ir toliau krinta! Ar dar pamenate išpūstą burbulą apie silicio trūkumą? Dabar El. automobilio baterija yra bene brangiausia dalis elektromobilyje, ir kai ji taip smarkiai pinga, yra labai aiškus signalas kuo tai baigsis VDV automobiliams. Keista kad MB ir kiti šitą žinią perskaitė ne iš to galo. Ar jie manė kad 70.000 EUR už jų elektromobilį yra normali kaina ir taip bus visada? Mažėjančios baterijų kainos atveria joms daugybę naujų panaudojimo sričių- namų, tinklo, keltų viešo transporto, trumpų atstumų sunkvežimių etc. baterijos, susidarys save skatinantis augimo ciklas vėjo+ saulės el. generacija +baterijos. EV pardavimai tik didės, nesustabdomai.

  • 2024-03-26T14:24:11+02:00

    Ką per šūdą platiname? Elektromobilių pardavimai PASAULYJE 2023 metais augo apie 40%, jei įtraukiame įkraunamus hibridus 35% augimas (įkraunamų hibridų augimas lėtesnis ir nusveria žemyn). 2024 m. sausio mėnesio pasauliniai EV pardavimai yra 69% didesni nei 2023 m. sausio. 69% Karlai! O čia kažkas paleido antį, kad EV pardavimai stoja (stoja tiems, kas nesugeba konkurencingų pagaminti). Vasario mėnesio randu tik nuotrupas informacijos, ir net neaišku augimus rašo metinius, ar lygina su praėjusiu mėnesiu. O šiaip, litis yra tarp top20 elementų esančių žemėje. Rare-earth vadinamas todėl, kad nėra jo didelės koncentracijos telkinių, todėl jo gavyba turi būti vykdoma iš esmės kitaip, nei geležies rūdos ar vario.

    • 2024-03-26T19:58:14+02:00

      Kurui tik viena alternatyva- nusizudyti. Ateityje tikrai nuo vandenilio busime priklausomi.

    • 2024-03-27T07:52:13+02:00

      Vandenilis bus tik ten, kur cheminiai akumuliatoriai netinka - pramonė, turbūt lėktuvai ir laivai. Priežastis - paprasta. Tam pačiam poreikiui patenkinti vandeniliu reikia 3-3,5 karto daugiau elektros, nei su akumuliatoriumi. Ir ne, elektros už neigiamą kainą nebus, nes jei vandenilis bus ir transporte, vandeniliui reikės apie 80% visos pagaminamos elektros, kitaip sakant, vandenilis nebūtų gaminamas tik keletą valandų per savaitę, kai susidarytų didelis elektros trūkumas, ir vidutinė elektros savikaina būtų beveik tokia pati, kaip vidutinė rinkos kaina. Kraunant elektromobilius, ir kai elektros reikėtų 3-3,5 karto mažiau tam pačiam poreikiui patenkinti, jau realiai gali gaudyti kainos dugnus (automatizuotai) ir dar labiau susimažinti savikainą.

    • 2024-03-27T07:52:15+02:00

      Čia jau nekalbant, kad vandenilio bakai yra labai brangūs (realiai 12k Eur tik prasideda, ir jo max tarnavimo laikas 10-15 metų, po kurio turėsi pirkti naują), kolonėlėse išpilstymo įranga astronomiškai brangi (~80-100kg per parą išpilstyti kad galėtum, t.y. 20 automobilių) kaina 1 MILIJONAS eurų. Atpigti vietos nėra, įranga išdirbta ir dirba ant efektyvumo ribos jau dešimtmečiais. Atitinkamai, tik žarnos pajungimas prie automobilio kainuotų bent 30Eurų. Čia jau nekalbant apie elektrolaizerius, surinkimo, slėgimo ir transportavimo įrangą.

    • 2024-03-27T16:04:14+02:00

      Ties tuo dirbama ir investuojama. Kvaila manyti jog sustojome tobuleti. Koks "Bakas" turi turi ir kaina 12k? Kiek man zinoma, nei nel nei hydrogenpro nesvarsto galimybes pateikti rinkai brangiau nei 690€uz "kanistra/baka"

  • 2024-03-26T20:30:00+02:00

    Baigėsi pasakos apie mases su ev

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791