J. Butautis: nesuprantu, kokią tiesioginę naudą Lietuva gautų iš „Air Baltic“ akcijų
„Yra šiek tiek savęs apgaudinėjimas šnekant, kad nusipirkus 5 ar 10% svetimos valstybės avialinijų akcijų mes kažkaip įtakosime ekonominius sprendimus tose avialinijose (...) Tai yra visiška mažuma akcijų, pagal gerą bet kokios organizacijos valdyseną Lietuva būtų visiškoje mažumoje akcininkų susirinkime, greičiausiai neturėtų netgi valdybos nario, neįtakotų strategijos“, – LRT radijui penktadienį sakė „Heston Aviation“ grupės akcininkas J. Butautis.
Jo nuomone, Lietuvai „Air Baltic“ akcijos yra nereikalingos, augantis skrydžių poreikis bus užpildomas organiškai, o skrydžiai kai kuriomis kryptimis galėtų būti subsidijuojami.
„Tų akcijų tikrai nereikia. Suprantu, kokią naudą iš mūsų akcijų pirkimo gautų Latvija, bet aš nelabai suprantu, kokią naudą tiesioginę gautų Lietuva pirkdama „Air Baltic“ akcijų“, – kalbėjo J. Butautis.
„Paklausa keliauti augs ir jeigu bus investuojama į infrastruktūrą pagal dabartinius oro uostų planus, manau, kad ta paklausa bus užpildoma organiškai „Air Baltic“ ar kitų linijų“, – pridūrė jis.
Lietuvos oro uostų (LTOU) vadovas Simonas Bartkus sutiko, kad Lietuvos kaip mažosios akcininkės įtaka sprendimams būtų komplikuota, tačiau jis tikisi, kad „Air Baltic“ tokiu atveju galėtų pasiūlyti tiesioginius skrydžius iš Lietuvos tolimesnėmis verslui svarbiomis kryptimis.
„Jų strateginių krypčių žemėlapyje dar yra tiesioginės kryptys, kurios nėra jokios kompanijos hub'ai, kurios nėra poilsinės kryptys, jos labiau reikalingos keliaujantiems darbo reikalais. Tai „Air Baltic“ dažniausiai yra pagrindinis kandidatas užpildyti tokias kryptis. Pavyzdžiui, kaip dabar jie tiesiogiai iš Vilniaus skraidina į Paryžių, Miuncheną, startavo tiesioginiai skrydžiai į Dubajų“, – LRT radijui sakė S. Bartkus.
„Tai su akcijomis ar be jų, aš matyčiau, kad tokia jų strategija, kurią jie vysto iš Rygos, iš Talino, šiek tiek mažesne kryptimi iš Vilniaus, mums būtų naudinga ir mes šitokiu būdu galėtume jų (skrydžių – BNS) daugiau turėti“, – pridūrė LTOU vadovas.
VŽ jau rašė, kad apie norą įsigyti skrydžių bendrovės akcijų pranešė susisiekimo ministras Marius Skuodis. Taip pat buvo skelbiama ir tai, kad Lietuva galimybę įsigyti „Air Baltic“ akcijų turėjo dar prieš dešimtmetį, kai perėmė skrydžių bendrovės skolą bankrutavusiam bankui „Snoras“.