Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-10-22 06:49
RĖMIMAS
2025-10-22 04:00
2025-10-17 15:03
2025-10-17 13:36
2025-10-16 12:46
RĖMIMAS
2025-10-16 09:20
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Vandenilio kolonėlė galinti per parą papildyti 20 vidutinių lengvųjų automobilių, kainuoja 1 mln. €. Čia atpigti vietos nėra kur. Įranga nei nauja, nei yra reikšmingai kur tobulėti, nes naudojamos technologijos kituose sektoriuose jau senai ir pasiekta arti teorinio maksimumo rodikliai. Imant 8% palūkanas, 10 metų atsipirkimą ir 100% stotelės apkrovimą, tam kad atsipirktų tik pati kolonėlė, be jos eksploatacijos sąnaudų, sklypo, infrastruktūros sutvarkymo, atsiskaitymo, vandenilio kainos, už pripylimą turėtum sumokėti 59€. Vandenilis žalias tarkime pasiekia minimumą ir kainuoja 5€/kg, tai už pilną baką sumokėsi grubiai 85€. Čia su prielaida, kad vandenilio kolonėlė yra ne pelno organizacija, ir personalas bei kitos įmonės paslaugas teikia labdaros principu. Daug duomenų nemačiau, bet grubiai 500-600km nuvažiuosi. Tuo tarpu elektromobilio stotelė jei krautis namie 500 km kainuos 21€, čia jei neįsirengi saulės elementų. Ilgose kelionėse krausi ultragreitose krovimo stotelėse ir sumokėsi tada ~60€ už tuos pačius 500 km. Ar tikrai reikia švaistyti pinigus skatinant lengvuosius automobilius bandyti vandenilį? Aiškinimas, kad elektra bus nemokama yra nieko nelemiantis.
Jei elektra bus nemokama vandeniliui gaminti, jinai bus nemokama ir elektromobiliui krauti, o vandenilio stotelės infrastruktūros žvėriška kaina niekur nedings.
Jei pridėtume akcizus elektrai tai pigiausiai važiuotų vdv. Todėl lyginti subsidijuojamą su mokesčius mokančiu nekorektiška
Akcizas elektrai ne proporcingai galiai, o proporcingai kilometrams, nes keliai dyla dėl važiuonačiųjų skaičiaus ir atstumų. Aš tikrai dar bent 10-15 metų liksiu dyzelistu, o paskui būsiu pensininku ir man nelabai reikės rinktis. Visumoje aš už visuomeninio transporto rėmimą asmeninio sąskaita. O tarša - elektra gaminama taršiai, ir ji visada kažkur yra, žalia dar labai mažai sudaro ir be to balansuoti ją reikia.
Jei vieni oficialiai sau leidžia nemokėti už kelius, tai nesmerkiu ir žaliu ar raudonu kuru važinėjančių. Jie irgi taupo
Visa chemija daug labiau padeda nei kenkia. 8 milijardai tik dėl chemijos - vaistų, trąšų, fungicidų, herbicidų, plastikų. Taip kad nereikia varyti ant naftos - ji vienintelė rlteigiama energija, jos išgavimui sunaudojama mažiai energijos nei gaunama sudeginus