Vežėjų apyvartoms smingant žemyn įmonės prašo atidėti mokesčius, kalba apie atleidimų bangas

Publikuota: 2022-04-22
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Transporto, logistikos ir muitinės tarpininkų veiklą vykdančios įmonės dėl užsiveriančių Rytų, Centrinės ir tolimosios Azijos rinkų fiksuoja apyvartų kritimą 30-80%, jau vėluoja ir atlyginimai darbuotojams.

Prognozuojama, kad ekonomikos dalis, susijusi su pervežimais, ekspedijavimu ir tarpininkavimu, susitrauks 3-4 mlrd. Eur. Tad verslas prašo atidėti mokesčių mokėjimą Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) ir „Sodrai“, numatyti paramą skaitmenizuojant procesus, greičiau suteikti lengvatines paskolas apyvartinėms lėšoms.

Tokį kreipimąsi, adresuotą Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, Susisiekimo bei Finansų ministerijoms. pasirašė Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, Transporto inovacijų asociacija, Muitinės praktikų asociacija bei Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“, rašoma asociacijų išplatintame pranešime spaudai.

„Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sako, kad užsiveriant Rytų rinkoms, persiorientuoti į Vakarus ir gauti naujų užsakymų daliai vežėjų gali užtrukti nuo pusmečio iki vienerių metų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Smulkiųjų, mažųjų ir vidutinių vežėjų apyvartos yra smukusios apie 20-30%. Tai trukdo sklandžiai įsitvirtinti naujose rinkose, nes norint įsigyti naujų transporto priemonių, reikalingų dirbti Vakaruose, reikia apyvartinių lėšų. Jos reikalingos ne tik darbuotojų algoms mokėti, bet ir kitoms einamosioms išlaidoms dengti. Tikimės, kad Vyriausybė ir atsakingos institucijos atsižvelgs į mūsų prašymus ir pradės kuo greičiau teikti ne tik lengvatines paskolas, bet ir leis kuriam laikui atidėti mokesčių mokėjimą VMI bei Sodrai“, - sako Z. Buivydas.

Jo teigimu, mokesčių mokėjimo atidėjimas palengvintų situaciją daugeliui įmonių, ypač mažosioms, smulkiosioms ir vidutinėms. Būtent jos iki šiol patirdavo daugiausiai sunkumų, o prarandant Rytų rinką – jų  patirs dar daugiau. Pavyzdžiui, šiemet per kovą neliko 26 mažųjų, 1 – smulkios, o nuo pandemijos pradžios – 59 mažųjų ir 299 smulkiųjų transporto įmonių.

Transporto inovacijų asociacijos direktorė Rugilė Andziukevičiūtė-Buzė atkreipia dėmesį į tai, kad vis daugėja žinių iš transporto įmonių apie sparčiai žemyn krentančias apyvartas ir planuojamus darbuotojų atleidimus artimiausiu metu.

„Daliai įmonių vis labiau pradeda trūkti apyvartinių lėšų einamosioms išlaidoms – darbuotojų atlyginimams, degalams, remontams, mokesčių mokėjimui Sodrai, VMI. Vertindami šiuos duomenis, prognozuojame, kad bendrai sudėjus su pervežimais, ekspedijavimu ir tarpininkavimu susijusi ekonomikos dalis susitrauks 3 – 4 mlrd. Eur, o darbo dėl to gali netekti mažiausiai 10.000 darbuotojų, dirbančių transporto, ekspedijavimo, muitinės tarpininkavimo ir kitose su transportu susijusiose įmonėse“, – sako R. Andziukevičiūtė-Buzė.

Be to, pasak jos, ne mažiau svarbu sudaryti sąlygas transporto ir logistikos sektoriui pasiruošti skaitmeninei transformacijai ir neprarasti konkurencingumo Vakarų rinkose.

Muitinės praktikų asociacijos direktorė Enrika Naujokė pabrėžia, kad dalis įmonių, dirbusių su ekspedijavimu, agentavimu ir tarpininkavimu Rytų kryptimis, visiškai nebevykdo jokių užsakymų ir nebeturi pajamų, reikalingų išmokėti darbo užmokestį. Šie muitinės tarpininkai fiksuoja 70-80% apyvartų kritimą ir jau dabar planuoja atleisti iki 50% darbuotojų, o vėliau jų atleidimai gali siekti ir 70-80%.

„Situaciją ypač apsunkina tai, kad bankai neįskaito mokėjimų net už paslaugas, suteiktas dar iki Rusijos pradėto karo prieš Ukrainą. Likusios be apmokėjimų ir apyvartinių lėšų, Lietuvos įmonės atsidūrė itin sudėtingoje situacijoje. Sunkius laikus išgyvena ir muitinės sandėliai, laikino saugojimo sandėliai, fiksuojamas žymus krovinių sumažėjimas. Valstybė turėtų būti solidari su didelius sukrėtimus patiriančiu sektoriumi ir suteikti paramą šiam verslui persiorientuoti į naujas rinkas“, - sako E. Naujokė.

 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Rašyti komentarą 0
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 23

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku