Birių krovinių terminalas 0,4% augino pajamas, 13,9% mažino pelną

Vienos didžiausių uosto įmonių pelną mažino išaugę veiklos kaštai. Šiemet planuojama išlaikyti esamą krovos lygį.
Bendrovės pajamos per metus augo 0,4% iki 90,8 mln. Eur, o grynasis įmonės pelnas mažėjo 15,9%, iki 15,9 mln. Eur. Registrų centrui pateiktoje ataskaitoje bendrovė nurodo didėjusias bendrąsias ir administracines, taip pat – pardavimo sąnaudas.
Įmonės krovos pajamos pernai didėjo 2,1% iki 58,064 mln. Eur, frachtavimo – mažėjo 3,3% iki 31,836 mln. Eur, švartavimo – augo 20,1% iki 811.300 Eur.
[infogram id="0d6085f2-68c3-43c5-a1df-20d96fe2b760" prefix="Pbx" format="interactive" title="GD 2021: UAB Birių krovinių terminalas — dosjė"]
Pernai BKT akcininkams išmokėjo 13,425 mln. Eur dividendų, 2019 metais – 14,043 mln. Eur.
BKT pernai perkrovė beveik 10,9 mln. t trąšų, iš kurių 91,7% perkrauta į laivus, 8,3% – į konteinerius, likusi dalis – į automobilius.
Bendrovė teigia šiemet planuojanti pasiekti panašią trąšų krovą kaip ir pernai – apie 11 mln. t. Anot BKT, veiklos neapibrėžtumų nėra – rizikos priklauso nuo geležinkelio paslaugų tarifų, uosto rinkliavos bei pasaulinės ekonomikos tendencijų.
98% BKT perkrautų krovinių pernai buvo jo akcininkės „Belaruskalij“ trąšos.
VŽ rašė, kad Rusija skelbė ketinanti Ust Lugos uoste statyti terminalą baltarusiškų trąšų eksportui. Toks sprendimas turėtų įtakos tiek Klaipėdos uostui, tiek trąšas iki uosto vežantiems „Lietuvos geležinkeliams“, tačiau BKT terminalas, pasak Klaipėdos uosto vadovų ir kitų specialistų, vertinamas kaip išskirtinai efektyvus ir didelio pajėgumo logistikos objektas, kuriam vargiai pavyktų rasti efektyvią alternatyvą.
70% BKT akcijų valdo „Belaruskalij“, likusius 30% tiesiogiai ir per Latvijoje registruotą įmonė „Fortis Asset Management“ – I. Udovickis.
VŽ rašė, kad savo finansinius rezultatus jau paskelbė ir kitos didžiosios Klaipėdos uosto įmonės – „Klasco“, „Klaipėdos Smeltė“, Klaipėdos konteinerių terminalas.