2020-02-12 20:19

Po 20 metų pertraukos – nauja MAN TG modelių serija 

MAN TGX pristatymas Bilbao. Lino Butkaus nuotr.
MAN TGX pristatymas Bilbao. Lino Butkaus nuotr.
Vienu metu atnaujinęs visą modelių gamą, Vokietijos sunkvežimių gamintojas akcentuoja ekonomiją ir išmaniąsias technologijas.

Šio atsinaujinimo buvo laukta labai ilgai, nes konkuruojantys gamintojai – „Volvo“, „Mercedes-Benz“, gamintojai pamažu trumpina savo modelių gamybos ciklą, neperžengdami 10 m. laikotarpio. MAN naujos modelių gamos teko laukti du dešimtmečius. Dėl šios priežasties MAN TG gamos flagmanas TGX buvo tapęs seniausiu modeliu Europos rinkoje, tačiau dabar situacija keisis.

Ispanijoje, Bilbao vykusiame renginyje MAN svečiams iš viso pasaulio – gamintojo atstovams ir žiniasklaidai parodė visiškai naujų modelių gamą, kurią sudaro 7,5–41 tonos bendrosios masės modeliai: magistraliniai TGX, sunkiems darbams skirti TGS ir paskirstymo maršrutams sukurti TGM bei TGL sunkvežimiai.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/341?placement=

Pristatymo metu kalbėjęs Joachimas Dreesas, „MAN Truck & Bus“ SE vadovas, tvirtino, kad naujieji sunkvežimiai pasižymės iki 8% geresniais degalų ekonomijos rodikliais, išmaniosiomis sistemomis ir naujai sumodeliuota vairuotojo vieta.

„Iš išorės naujasis modelis atrodo evoliucinis, bet viduje jis yra revoliucinis“, – tvirtino J. Dreesas.

Naujos kartos sunkvežimių skydeliai padalinti į dvi dalis. Valdymo įrenginių blokas dabar labiau atsuktas į vairuotoją, o prietaisų skydelis yra pastumtas tolyn nuo vairuotojo, taip sumažinant jo žvilgsnio perfokusavimo amplitudę. Už papildomą mokestį siūlomas skaitmeninis, 12,3 colio įstrižainės prietaisų skydelis. Kitas ekranas labai panašus į lengvuosiuose automobiliuose naudojamus sprendimus, jis gali būti suderinamas su išmaniaisiais telefonais ar planšetiniais kompiuteriais.

Automatizuota pavarų dėžė „Tip-Matic“ dabar valdoma, ant vairo kolonėlės įrengta svirtimi.

Bus ir elektros pavara

Kaip ir anksčiau, TGX vilkikuose bus siūlomos trys 6 cilindrų variklių serijos: 330–400 AG pajėgumo D15 serija, 430–510 AG pasiekianti D26 serija ir 540–640 AG pajėgumą pasiekiantys D38 varikliai. Bus siūlomos versijos su 2, 3 ir 4 ašimis, taip pat ir originalios konstrukcijos hidrostatinė priekinių ratų pavaros sistema.

Gamintojas skelbia apie sumažintas eksploatacijos išlaidas ir padidintą efektyvumą. Prie to turėtų prisidėti ir nauja, MAN specialistų sukurta skaitmeninė transporto valdymo sistema, registruojanti sunkvežimio naudojimo parametrus ir pateikianti kaštų optimizavimui reikalingus duomenis.

J. Dreesas patvirtino, kad naujoji sunkvežimių konstrukcija yra pritaikyta ir elektros pavaros montavimui, todėl artimiausiais metais rinkoje pasirodys ir elektra varomi MAN sunkvežimiai.

Joachimas Dreesas, „MAN Truck & Bus“ SE vadovas, pristato naująjį TGX. Lino Butkaus nuotr.

MAN TGX rinkoje pasirodys jau artimiausią pavasarį. Pasak J. Dreeso, senosios kartos modeliai dar maždaug 1,5 metų bus gaminami šalia naujųjų, tačiau apie kainą užsiminta nebuvo.

Naujieji MAN turės daugybę stiprių konkurentų, kurių tarpe yra apynaujai „Mercedes-Benz Actros“, DAF XF, „Scania S500“. VŽ žiniomis, artimiausiu metu naujus magistralinių vilkikų modelius ketina pristatyti „Iveco“ ir „Volvo“.

52795
130817
52791