Susisiekimo ministras nepritars geležinkelio elektrifikavimo sutarčiai

Publikuota: 2019-12-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius negali pasirašyti sprendimo dėl Vilniaus mazgo ir geležinkelio Kaišiadorys-Klaipėda elektrifikavimo konkurso laimėtojo, teigia Valdemaras Tomaševskis,  Lietuvos lenkų rinkimų akcijos.

„Akivaizdu visiems, kad tokio sprendimo ministras negali pasirašyti“, – spaudos konferencijoje trečiadienį sakė V. Tomaševskis.

J. Narkevičius kaip „Lietuvos geležinkelių“ akcininkas turi pritarti 363 mln. Eur vertės „Lietuvos geležinkelių“ ir Ispanijos „Elecnor“ vadovaujamo konsorciumo sutarties pasirašymui.   

Ministrą delegavusios Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos (LLRA) vadovas abejojo konkurso rezultatais ir pabrėžė, kad konkursą laimėjusi Ispanijos „Elecnor“ pasiūlė 40 mln. Eur didesnę kainą nei antrą vietą užėmusi kita Ispanijos bendrovė „Cobra Instalaciones Y Servicios“.

V. Tomaševskis stebėjosi, kodėl trys konkurso dalys buvo sujungtos į vieną.

„Visi trys konkurso etapai buvo sujungti į vieną. Kam? Klausimas retorinis. Niekas negali paneigti – tam, kad konkursą sustambintų ir kad kai kurios įmonės negalėjo jo laimėti. Gal buvo ir taip. Vidaus auditas tikrins visą šitą informaciją“, – teigė jis.

„Akivaizdu, kad jeigu būtų daromi trys etapai, bent vieną etapą seniai galėjome pabaigti daryti“, – pridūrė V. Tomaševskis. 

Konkurso dalis sudaro Vilniaus mazgas, ruožas nuo Kaišiadorių iki Radviliškio ir nuo Radviliškio iki Klaipėdos.

Grėsmė netekti ES finansavimo

Susisiekimo ministerijai pradėję vadovauti J. Narkevičius inicijavo konkurso procedūrų auditą. Ministras Seimo ekonomikos komitete trečiadienį sakė, kad jau yra parengtos preliminarios audito išvados, tačiau jų nedetalizavo. 

V. Tomaševskio pateiktose tarpinės audito ataskaitos įžvalgose rašoma, kad nauja „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybė pakeitė projekto įgyvendinimo būdą – ji tam pačiam rangovui ketina patikėti ir projektavimą, ir rangą – o tai turėjo įtakos vėlavimui ir paraiškų pateikimo termino atidėliojimui. Dėl to konkurso procedūros pailgėjo nuo planuotų 6 mėnesių iki 2 metų.

Jose, be to, teigiama, kad yra grėsmė nespėti panaudoti maždaug 200 mln. Eur ES paramos. Norint gauti paramą, visos sutartys turi būti pasirašytos iki 2020 m. pabaigos, o darbai  užbaigti iki 2023 m. rugsėjo, kad iki spalio 1 d. būtų pateikti galutiniai mokėjimų prašymai. 

Tuo metu pagal atnaujintą grafiką geležinkeliai projektą esą numato baigti iki 2024 m. rugsėjo. 

„Tai reiškia, kad projektai nebus galimi finansuoti ES fondų lėšomis“, – rašoma įžvalgose. 

J. Narkevičius spalį nesiėmė vertinti, ar dėl vėluojančio konkurso kyla rizika prarasti ES finansavimą. 

Tuomet jis BNS sakė, kad audito metu aiškinamasi, kokių pasekmių galėtų būti, jei elektrifikavimo konkursas bus nutrauktas. 

Seimo Socialdemokratų darbo partijos frakcijos seniūnas ir buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius spalį sakė, jog elektrifikavimo konkurso išskaidymo į dalis norėtų verslas. 

„Lietuvos geležinkelių“ skelbtą elektrifikavimo konkursą lapkritį laimėjo „Elecnor“ kartu su partnere „Instalaciones Inabensa“, pasiūliusios 363 mln. Eur kainą. Ruožo Kaišiadorys-Klaipėda darbų vertė sieks 311 mln. Eur, Vilniaus mazgo – 52 mln. Eur.

Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį svarstys, ar laimėtojas nekelia grėsmės nacionaliniam saugumui.  

Antroje vietoje likusi Ispanijos bendrovė „Cobra Instalaciones Y Servicios“ pasiūlė darbus atlikti už 323 mln. Eur. 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau