2019-11-27 15:32

Vilniuje – transporto sektoriaus „laidotuvės“ ir oponuojančių profsąjungų pasirodymas 

Vežėjai tvirtina, kad Vyriausybės sprendimas padidinti tolimųjų reisų vairuotojų MMA koeficientą sužlugdys apie 6% BVP sunešantį verslą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vežėjai tvirtina, kad Vyriausybės sprendimas padidinti tolimųjų reisų vairuotojų MMA koeficientą sužlugdys apie 6% BVP sunešantį verslą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Linavos“ organizuotą vežėjų protesto paradą lydėjo didesnių atlyginimų tolimųjų reisų vairuotojams reikalaujančių organizacijų akcija.

Protesto akciją Vilniuje surengusios Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovas tvirtina, kad Vyriausybės sprendimas labiau apmokestinti komandiruojamų vairuotojų dienpinigius yra neteisėtas ir galbūt nusikalstamas.

„Mūsų netenkina, kad tokie Vyriausybės sprendimai priimami nepamatuojant visų pasekmių transporto sektoriui, nepasitarus su mumis, neišklausius visų argumentų ir, mūsų manymu, pažeidžiant teisės aktų priėmimo tvarką“, – trečiadienį žurnalistams Katedros aikštėje Vilniuje sakė Mečislavas Atroškevičius, „Linavos“  generalinis sekretorius.

Jo teigimu, Vyriausybės nutarimo projektas dėl didesnio dienpinigių apmokestinimo buvo pateiktas tik spalio 16 dienos rytą ir jau po dviejų valandų jam buvo pritarta.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/232?placement=

„Mūsų manymu, teisinėje valstybėje tokių dalykų tikrai negalima toleruoti. Mes norėtume, kad valdžia elgtųsi atsakingai, sprendimus priiminėtų galvodama apie pasekmes. Kad nebūtų taip, jog po vienerių ar dvejų metų nebebus žmonių, kurie galėtų atsakyti už savo veiksmus, kurie tikrai padarys labai didelę žalą Lietuvai“, – tvirtino „Linavos“ vadovas. 

Jis pabrėžė, kad Vyriausybės sprendimas priimtas Europos Komisijoje vykstant paskutiniams svarstymams dėl Mobilumo paketo, kuris gali būti ypač žalingas Lietuvos transporto sektoriui.

„Tokiu metu daryti nepamatuotus sprendimus yra ne tik neatsakinga, bet gal ir nusikalstama“, – piktinosi M. Atroškevičius.

Surengta oponuojanti akcija

Protestuodami vežėjų vilkikai važiavo pagrindinėmis miesto gatvėmis imituodami laidotuvių procesą. Nedideliu greičiu po Vilniaus centrą ratus suko 11 vilkikų vilkstinė su laidotuvių vainikais.

„Linavai“ oponuojančios profesinės sąjungos trečiadienį Vilniuje taip pat surengė protesto akciją. Maždaug 20 Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos ir Vairuotojų profesinės sąjungos atstovų susirinko prie Vyriausybės, jie rankose laikė Lietuvos vėliavas bei plakatus su užrašais „Ne moderniai vergovei“, „Mes už skaidrų verslą“.

Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos pirmininkas Petras Grėbliauskas sako, kad vairuotojų darbo sąlygos yra nepakenčiamos.

„Mes už tai, kad Ukrainos ir Lietuvos, Baltarusijos vairuotojai gautų didesnius atlyginimus, kad jiems nereikėtų nakvoti vilkikų kabinose, kad jie gautų dienpinigius ir jų nemažintų 50%“, – BNS sakė P. Grėbliauskas. 

Jis tikino, kad „Linavos“ vilkikus protesto akcijoje vairavo užsieniečiai, o ne lietuviai vairuotojai.

Siūlo didinti apmokestinimą

Rimantė Šalaševičiūtė, Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė, trečiadienį Seime surengtoje konferencijoje tvirtino, kad Vyriausybė turėtų dar labiau padidinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą.

„Tas koeficientas turėtų būti peržiūrimas. (...) Mums prioritetas yra vairuotojų socialinės garantijos“, – trečiadienį Seime surengtoje spaudos konferencijoje teigė socialdarbietė R. Šalaševičiūtė.

Anot jos, vairuotojų profesinės sąjungos dėjo per mažai pastangų, kad būtų patvirtinta palankesnė vairuotojams tvarka.  

„Profsąjungos galėjo (...) derėtis gindamos vairuotojų interesus, kad koeficientas būtų 1,8 ar 1,7“, – teigė parlamentarė.

Anot parlamentarės, dėl dienpinigių, dabar sudarančių 64% vairuotojų atlyginimo, apmokestinimo taip pat bus diskutuojama Seime.

Nemato problemų sprendimo

M. Atroškevičius žurnalistams teigė, kad profesinių sąjungų atstovai turi teisę išsakyti savo poziciją, tačiau jų veiksmus vadino liguistais ir isteriškais. Jis pabrėžė, kad Vyriausybės sprendimas dėl didesnio dienpinigių apmokestinimo neišspręs visų vairuotojų socialinių problemų.

„Tai yra visuomenės klaidinimas. Nei Mobilumo paketas, nei koeficiento (atlyginimo dydžio, kurį mokant būtų neapmokestinami dienpinigiai – BNS) padidinimas neišspręs visų socialinių garantijų, tai nėra panacėja. Reikia dirbti darbus, gerinti darbuotojų darbo sąlygas, mes esame už tai. (...) Šiandien sukelti visas problemas ant darbdavių pečių būtų mažų mažiausiai nesąžininga“, – tvirtino „Linavos“ generalinis sekretorius.

Vyriausybė spalį nutarė, kad komandiruojamų darbuotojų dienpinigiai nuo kitų metų sausio bus neapmokestinti, jei jų alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.

52795
130817
52791