Vilniuje – transporto sektoriaus „laidotuvės“ ir oponuojančių profsąjungų pasirodymas 

Publikuota: 2019-11-27
Vežėjai tvirtina, kad Vyriausybės sprendimas padidinti tolimųjų reisų vairuotojų MMA koeficientą sužlugdys apie 6% BVP sunešantį verslą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vežėjai tvirtina, kad Vyriausybės sprendimas padidinti tolimųjų reisų vairuotojų MMA koeficientą sužlugdys apie 6% BVP sunešantį verslą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Linavos“ organizuotą vežėjų protesto paradą lydėjo didesnių atlyginimų tolimųjų reisų vairuotojams reikalaujančių organizacijų akcija.

Protesto akciją Vilniuje surengusios Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovas tvirtina, kad Vyriausybės sprendimas labiau apmokestinti komandiruojamų vairuotojų dienpinigius yra neteisėtas ir galbūt nusikalstamas.

„Mūsų netenkina, kad tokie Vyriausybės sprendimai priimami nepamatuojant visų pasekmių transporto sektoriui, nepasitarus su mumis, neišklausius visų argumentų ir, mūsų manymu, pažeidžiant teisės aktų priėmimo tvarką“, – trečiadienį žurnalistams Katedros aikštėje Vilniuje sakė Mečislavas Atroškevičius, „Linavos“  generalinis sekretorius.

Jo teigimu, Vyriausybės nutarimo projektas dėl didesnio dienpinigių apmokestinimo buvo pateiktas tik spalio 16 dienos rytą ir jau po dviejų valandų jam buvo pritarta.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/232?placement=

„Mūsų manymu, teisinėje valstybėje tokių dalykų tikrai negalima toleruoti. Mes norėtume, kad valdžia elgtųsi atsakingai, sprendimus priiminėtų galvodama apie pasekmes. Kad nebūtų taip, jog po vienerių ar dvejų metų nebebus žmonių, kurie galėtų atsakyti už savo veiksmus, kurie tikrai padarys labai didelę žalą Lietuvai“, – tvirtino „Linavos“ vadovas. 

Jis pabrėžė, kad Vyriausybės sprendimas priimtas Europos Komisijoje vykstant paskutiniams svarstymams dėl Mobilumo paketo, kuris gali būti ypač žalingas Lietuvos transporto sektoriui.

„Tokiu metu daryti nepamatuotus sprendimus yra ne tik neatsakinga, bet gal ir nusikalstama“, – piktinosi M. Atroškevičius.

Surengta oponuojanti akcija

Protestuodami vežėjų vilkikai važiavo pagrindinėmis miesto gatvėmis imituodami laidotuvių procesą. Nedideliu greičiu po Vilniaus centrą ratus suko 11 vilkikų vilkstinė su laidotuvių vainikais.

„Linavai“ oponuojančios profesinės sąjungos trečiadienį Vilniuje taip pat surengė protesto akciją. Maždaug 20 Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos ir Vairuotojų profesinės sąjungos atstovų susirinko prie Vyriausybės, jie rankose laikė Lietuvos vėliavas bei plakatus su užrašais „Ne moderniai vergovei“, „Mes už skaidrų verslą“.

Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos pirmininkas Petras Grėbliauskas sako, kad vairuotojų darbo sąlygos yra nepakenčiamos.

„Mes už tai, kad Ukrainos ir Lietuvos, Baltarusijos vairuotojai gautų didesnius atlyginimus, kad jiems nereikėtų nakvoti vilkikų kabinose, kad jie gautų dienpinigius ir jų nemažintų 50%“, – BNS sakė P. Grėbliauskas. 

Jis tikino, kad „Linavos“ vilkikus protesto akcijoje vairavo užsieniečiai, o ne lietuviai vairuotojai.

Siūlo didinti apmokestinimą

Rimantė Šalaševičiūtė, Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė, trečiadienį Seime surengtoje konferencijoje tvirtino, kad Vyriausybė turėtų dar labiau padidinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą.

„Tas koeficientas turėtų būti peržiūrimas. (...) Mums prioritetas yra vairuotojų socialinės garantijos“, – trečiadienį Seime surengtoje spaudos konferencijoje teigė socialdarbietė R. Šalaševičiūtė.

Anot jos, vairuotojų profesinės sąjungos dėjo per mažai pastangų, kad būtų patvirtinta palankesnė vairuotojams tvarka.  

„Profsąjungos galėjo (...) derėtis gindamos vairuotojų interesus, kad koeficientas būtų 1,8 ar 1,7“, – teigė parlamentarė.

Anot parlamentarės, dėl dienpinigių, dabar sudarančių 64% vairuotojų atlyginimo, apmokestinimo taip pat bus diskutuojama Seime.

Nemato problemų sprendimo

M. Atroškevičius žurnalistams teigė, kad profesinių sąjungų atstovai turi teisę išsakyti savo poziciją, tačiau jų veiksmus vadino liguistais ir isteriškais. Jis pabrėžė, kad Vyriausybės sprendimas dėl didesnio dienpinigių apmokestinimo neišspręs visų vairuotojų socialinių problemų.

„Tai yra visuomenės klaidinimas. Nei Mobilumo paketas, nei koeficiento (atlyginimo dydžio, kurį mokant būtų neapmokestinami dienpinigiai – BNS) padidinimas neišspręs visų socialinių garantijų, tai nėra panacėja. Reikia dirbti darbus, gerinti darbuotojų darbo sąlygas, mes esame už tai. (...) Šiandien sukelti visas problemas ant darbdavių pečių būtų mažų mažiausiai nesąžininga“, – tvirtino „Linavos“ generalinis sekretorius.

Vyriausybė spalį nutarė, kad komandiruojamų darbuotojų dienpinigiai nuo kitų metų sausio bus neapmokestinti, jei jų alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau