Transporto sektorius – ekonomikos būklės indikatorius

Publikuota: 2019-09-19
 Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius skaičiuoja bene geriausius rezultatus per visą istoriją. Optimizmo jo įmonėms netrūksta ir žvelgiant į ateitį – tik šiokių tokių abejonių kyla dėl Mobilumo paketo reikalavimų, „Brexit“ bei JAV ir Kinijos prekybos karo. Ekonomikos lėtėjimas sektoriaus negąsdina – jo lyderiai tikina, kad transporto sektorius yra ta verslo šaka, kuri per krizę labiausiai susitvarko ar net išlošia.

Statistika teigia, kad Lietuvos transporto ir saugojimo sektorius sukuria 13% šalies BVP – pusę šio skaičiaus tenka krovininiam kelių transportui. Sektorius svarbus ir įdomus dar ir tuo, kad, ko gero, kaip niekas kitas anksti pradeda jausti verslo nuotaikų pokyčius. Todėl sektorių galima vadinti ekonomikos būklės indikatoriumi.

TAIP PAT SKAITYKITE:

„Logistikos sektoriaus lyderiai 2019“: pirmūnai taikosi į naujas aukštumas

„Verslo žinių“ analitikų surikiuotame stipriausių 127 transporto ir logistikos įmonių sąraše pagal 2018 m. rodiklius pirmauja didžiausia Lietuvos ir viena didžiausių Europoje vežėjų įmonių „Girteka Logistics“ (GL) – pernai ji fiksavo 36,1% augimą. Jei panašus augimas būtų ir šiemet, įmonės pajamos pirmą kartą viršytų milijardą eurų. Sėkmės formulės įmonės vykdomasis direktorius neslepia – pasak Pauliaus Dambrausko, GL išskirtinumas ir konkurencinis pranašumas yra tai, kad didžioji dalis krovinių pervežama nuosavu transportu, o tai leidžia išlaikyti paslaugos kokybės standartus, juolab kad konkurencija yra intensyvi. P. Dambrauskas sako tikintis, jog tendencija, kad vis didesnę žemyno krovinių dalį perveža Vidurio ir Rytų Europos bendrovės, neišsikvėps, o tai sėkmingai valdomoms įmonėms leis augti ir toliau.

Ir GL, ir kitų krovininio kelių transporto įmonių atstovus labiausiai neramina Europos Parlamente svarstomas Mobilumo paketas – transportininkai tikina, kad jei bus priimtas reikalavimas vilkiką kartą per 4 savaites grąžinti į registracijos šalį, pervežimų rinkoje galima sulaukti didelių pokyčių. Kai kurie vežėjai galimiems sunkumams ruošiasi iš anksto. „Avia Solutions Group“ kontroliuojama antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) yra numačiusi steigti įmones Vakarų Europoje, kurios vykdys vietos pervežimus, – viena įmonė jau veikia Vokietijoje. Linas Gegužis, BGS vadovas, vardija ir kitas „priešnuodžio“ prieš sunkumus sudedamąsias dalis: bendrovė stengiasi užsitikrinti ilgalaikes, mažiausiai 3 metų trukmės, sutartis su patikimais klientais ir degalų gamintojais. Pajamas pernai įmonei didinti padėjo keli veiksniai: plėtra į naujas rinkas, augimas esamose rinkose dėl naujų klientų arba esamos veiklos apimties didėjimo, naujų veiklų įgyvendinimas ir plėtra.

Sektoriaus lyderių dešimtuke dominuoja uosto bendrovės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir keturios privataus kapitalo įmonės. Klaipėdiečiai optimizmo nestokoja, tačiau mato ir galimų grėsmių – Rimantas Juška, laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius, sako: konkurencinė aplinka karšta, varžytis tenka su solidžiu kaimynu Gdansku, tenka įdėmiai stebėti gimstančias naujų giliavandenių uostų Baltijos jūroje iniciatyvas. „2020-ieji nebus paprasti, nes teks prisitaikyti prie geopolitinių poslinkių, pavyzdžiui, vėstančių santykių su Baltarusija, kuri generuoja solidžią tranzitinių pervežimų dalį“, – perspektyvą vertina R. Juška.

Tačiau jis sakosi į ateitį žvelgiantis optimistiškai, nes šalies logistikos verslas ne kartą įrodė, kad gali įveikti sąstingius ir krizes. Jam antrina ir Arijus Ramonas, transporto ir logistikos įmonių grupės „Arijus“ vadovas. Pirmuosius sunkmečio ženklus Europoje jis įžvelgė jau pernai. „Tačiau transportas yra ta verslo šaka, kuri niekada nestoja, o per krizę labiausiai susitvarko ar net išlošia. Sunkmetis visada turi du aspektus – krizinį ir tą, kuris atneša galimybių. Kas tomis galimybėmis pasinaudoja, tas laimi“, – tikina įmonės vadovas. Pasak jo, „transportas žūsta paskutinis“, nes kol kas nors kam nors ką nors parduoda, tol juda ir pervežimai. VŽ nuomone, visiems sektoriams vertėtų panagrinėti transporto ir logistikos sektoriaus įmonių rezultatus – turime šiuolaikinį europinį verslą, kurio ratai rieda po visą Europą. Be to, tai – sektorius indikatorius ir informacijos šaltinis.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium

Vakar vakare ir praėjusią naktį Strasbūre vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
05:45
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

„Norwegian“ kopia iš nuostolių, atsisakydama visko, kas nebūtina  Premium

Norvegijos pigių skrydžių bendrovė mažina darbuotojų skaičių, veiklos apimtis, parduoda savo lėktuvus,...

M. Bartuškos interviu: apie įmonės pertvarką, planus ir politinį palaikymą Premium 2

Reorganizaciją baigusios ir veiklas į atskiras įmones išskaidžiusios bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“...

Pavasarį – penkios naujos „airBaltic“ kryptys iš Vilniaus

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo kitų metų pavasario iš Vilniaus pradės skraidinti penkiomis...

„Airbus“ akcijos šiemet pirmą kartą nuo 2015-ųjų brangsta sparčiau už „Boeing“

Europos orlaivių gamintojos „Airbus“ akcijos šiemet pabrango kur kas labiau negu jos JAV konkurentės „Boeing“...

Rinkos
2019.12.10
Planuojamas taršių automobilių mokestis - jau nuo kitų metų pradžios 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) sutinka, kad nuo kitų metų būtų įvestas taršių automobilių...

„Girteka Logistics“ transporto parkas pasiekė 7.000 vilkikų, jame dominuoja „Volvo“

Transporto grupė „Girteka Logistics“ pranešė toliau auginanti savo vilkikų parko skaičių ir kiekvieną dieną...

M. Bartuška: „Lietuvos geležinkeliai“ kitąmet išmokės panašius dividendus

Valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ šiemet planuojant uždirbti panašų pelną kaip ir pernai,...

„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pradeda veiklą

Veiklą pradeda nauja valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „Lietuvos geležinkelių...

Rengės ruože – baigiamieji atstatymo darbai 

Prieš dešimtmetį išardytame geležinkelio ruože iš Mažeikių į Latvijos Rengę vyksta baigiamieji atstatymo...

Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau