Transporto sektorius – ekonomikos būklės indikatorius

Publikuota: 2019-09-19
Atnaujinta 2019-09-19 06:47
 Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius skaičiuoja bene geriausius rezultatus per visą istoriją. Optimizmo jo įmonėms netrūksta ir žvelgiant į ateitį – tik šiokių tokių abejonių kyla dėl Mobilumo paketo reikalavimų, „Brexit“ bei JAV ir Kinijos prekybos karo. Ekonomikos lėtėjimas sektoriaus negąsdina – jo lyderiai tikina, kad transporto sektorius yra ta verslo šaka, kuri per krizę labiausiai susitvarko ar net išlošia.

Statistika teigia, kad Lietuvos transporto ir saugojimo sektorius sukuria 13% šalies BVP – pusę šio skaičiaus tenka krovininiam kelių transportui. Sektorius svarbus ir įdomus dar ir tuo, kad, ko gero, kaip niekas kitas anksti pradeda jausti verslo nuotaikų pokyčius. Todėl sektorių galima vadinti ekonomikos būklės indikatoriumi.

TAIP PAT SKAITYKITE:

„Logistikos sektoriaus lyderiai 2019“: pirmūnai taikosi į naujas aukštumas

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Verslo žinių“ analitikų surikiuotame stipriausių 127 transporto ir logistikos įmonių sąraše pagal 2018 m. rodiklius pirmauja didžiausia Lietuvos ir viena didžiausių Europoje vežėjų įmonių „Girteka Logistics“ (GL) – pernai ji fiksavo 36,1% augimą. Jei panašus augimas būtų ir šiemet, įmonės pajamos pirmą kartą viršytų milijardą eurų. Sėkmės formulės įmonės vykdomasis direktorius neslepia – pasak Pauliaus Dambrausko, GL išskirtinumas ir konkurencinis pranašumas yra tai, kad didžioji dalis krovinių pervežama nuosavu transportu, o tai leidžia išlaikyti paslaugos kokybės standartus, juolab kad konkurencija yra intensyvi. P. Dambrauskas sako tikintis, jog tendencija, kad vis didesnę žemyno krovinių dalį perveža Vidurio ir Rytų Europos bendrovės, neišsikvėps, o tai sėkmingai valdomoms įmonėms leis augti ir toliau.

Ir GL, ir kitų krovininio kelių transporto įmonių atstovus labiausiai neramina Europos Parlamente svarstomas Mobilumo paketas – transportininkai tikina, kad jei bus priimtas reikalavimas vilkiką kartą per 4 savaites grąžinti į registracijos šalį, pervežimų rinkoje galima sulaukti didelių pokyčių. Kai kurie vežėjai galimiems sunkumams ruošiasi iš anksto. „Avia Solutions Group“ kontroliuojama antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) yra numačiusi steigti įmones Vakarų Europoje, kurios vykdys vietos pervežimus, – viena įmonė jau veikia Vokietijoje. Linas Gegužis, BGS vadovas, vardija ir kitas „priešnuodžio“ prieš sunkumus sudedamąsias dalis: bendrovė stengiasi užsitikrinti ilgalaikes, mažiausiai 3 metų trukmės, sutartis su patikimais klientais ir degalų gamintojais. Pajamas pernai įmonei didinti padėjo keli veiksniai: plėtra į naujas rinkas, augimas esamose rinkose dėl naujų klientų arba esamos veiklos apimties didėjimo, naujų veiklų įgyvendinimas ir plėtra.

Sektoriaus lyderių dešimtuke dominuoja uosto bendrovės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir keturios privataus kapitalo įmonės. Klaipėdiečiai optimizmo nestokoja, tačiau mato ir galimų grėsmių – Rimantas Juška, laivų krovos AB „Klaipėdos Smeltė“ generalinis direktorius, sako: konkurencinė aplinka karšta, varžytis tenka su solidžiu kaimynu Gdansku, tenka įdėmiai stebėti gimstančias naujų giliavandenių uostų Baltijos jūroje iniciatyvas. „2020-ieji nebus paprasti, nes teks prisitaikyti prie geopolitinių poslinkių, pavyzdžiui, vėstančių santykių su Baltarusija, kuri generuoja solidžią tranzitinių pervežimų dalį“, – perspektyvą vertina R. Juška.

Tačiau jis sakosi į ateitį žvelgiantis optimistiškai, nes šalies logistikos verslas ne kartą įrodė, kad gali įveikti sąstingius ir krizes. Jam antrina ir Arijus Ramonas, transporto ir logistikos įmonių grupės „Arijus“ vadovas. Pirmuosius sunkmečio ženklus Europoje jis įžvelgė jau pernai. „Tačiau transportas yra ta verslo šaka, kuri niekada nestoja, o per krizę labiausiai susitvarko ar net išlošia. Sunkmetis visada turi du aspektus – krizinį ir tą, kuris atneša galimybių. Kas tomis galimybėmis pasinaudoja, tas laimi“, – tikina įmonės vadovas. Pasak jo, „transportas žūsta paskutinis“, nes kol kas nors kam nors ką nors parduoda, tol juda ir pervežimai. VŽ nuomone, visiems sektoriams vertėtų panagrinėti transporto ir logistikos sektoriaus įmonių rezultatus – turime šiuolaikinį europinį verslą, kurio ratai rieda po visą Europą. Be to, tai – sektorius indikatorius ir informacijos šaltinis.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Pirmoji elektrinė „Toyota“ painiu pavadinimu Premium 1

Ilgą laiką viešai ignoravęs elektros pavarą ir savo veiklą sutelkęs į hibridinių automobilių kūrimą, o...

Automobiliai
2022.07.02
„Der Spiegel“: EK leis Maskvai į Kaliningradą vežti visas prekes, bet ribotais kiekiais 5

Europos Komisija (EK) planuoja paskelbti išaiškinimą, kuris panaikins tranzito iš Rusijos per Lietuvą į...

Logistika
2022.07.01
Birželį naujų automobilių registravimas sumažėjo 23,7%

Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas šiemet birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, smuko...

Logistika
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Bloomberg“: naujame ES sankcijų pakete turėtų atsirasti patikslinimai dėl tranzito į Kaliningradą 3

Europos Sąjunga pradėjo rengti naują sankcijų Rusijai paketą, kuris turėtų apimti embargą jos aukso pasiūlai,...

Verslo aplinka
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 11

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
ES investuos 5,4 mlrd. Eur į transporto infrastruktūrą, tarp projektų – ir „Rail Baltica“

Europos Komisija atrinko 135 transporto infrastruktūros projektus, kuriems bus suteiktos ES dotacijos. Tarp...

Logistika
2022.07.01
Vidaus vandens kelių direkcija įvykdė pertvarką – tapo akcine bendrove

Valstybės valdoma Vidaus vandens kelių direkcija nuo penktadienio tapo akcine bendrove.

Logistika
2022.07.01
Lietuvos oro uostuose atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis – apie 1%

Kai kuriems Europos oro uostams nebespėjant aptarnauti padidėjusių keleivių srautų bei fiksuojant išaugusius...

Logistika
2022.07.01
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko 59

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Verslo aplinka
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30
Lietuvos vežėjai: Vakarų kompanijoms konkuruoti su verslais iš Europos periferijos lengva nebus Premium 4

Palaipsniui įsigaliojančios Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo nuostatos keičia visos Europos transporto...

Logistika
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku