„Avion Express“ tolimesnę perspektyvą sieja su Malta

Bendrovės pranešime nurodoma, kad gegužės mėnesį Maltos civilinės aviacijos administracija naujajai įmonei, pavadintai „Avion Express Malta“, suteikė oro vežėjo pažymėjimą ir licenziją oro susisiekimui vykdyti. „Avion Express Malta“ teiks ACMI (lėktuvo nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugas oro linijų bendrovėms, vykdančioms reguliarius ir užsakomuosius skrydžius.
„Avion Express Malta“ veiklą pradėjo su vienu „Airbus A320“ orlaiviu, kuris nuo gegužės 20 d. skraidina „Norwegian“, trečios pagal dydį žemų kainų oro linijų bendrovės Europoje, keleivius. Pagal sutartį tarp dviejų oro linijų bendrovių, skrydžiai „Norwegian“ vardu bus vykdomi iki rugsėjo pabaigos.
Atsiveria JAV rinka
„Naujos įmonės įkūrimas Maltoje mums yra labai svarbus žingsnis, – pranešime cituojamas Darius Kajokas, „Avion Express“ generalinis direktorius ir valdybos narys. – Sprendimą išplėsti verslą į šį regioną nulėmė jame sudarytos palankios ir strategiškai naudingos sąlygos. Viena iš tokių strateginių naudų yra tai, kad Malta turi JAV Federalinės aviacijos administracijos patvirtintą leidimą, kurio Lietuvai iki šiol nepavyko gauti. Šis leidimas suteikia mums galimybę per Maltoje registruotą oro linijų bendrovę gauti prieigą prie JAV rinkos ir JAV oro linijų bendrovėms parduoti savo ACMI paslaugas.“
Pranešime nurodoma, jog įmonei svarbu ir tai, kad transporto sektoriaus, įskaitant ir aviaciją, vystymas ir užsienio investicijų pritaukimas į jį, yra viena prioritetinių Maltos vyriausybės veiklos krypčių. Malta, kaip jurisdikcija, taip pat pasižymi patrauklia mokestine aplinka tiek pelno mokesčio tarifų, tiek darbuotojų pajamų apmokestinimo atžvilgiu.
Svarstys buvimą Lietuvoje
„Mūsų verslo modelis pagrįstas tuo, kad lėktuvai skraido mūsų klientų, t.y., reguliarius arba užsakomuosius skrydžius vykdančių oro linijų vardu, jų nustatytomis kryptimis. Pavyzdžiui, šią vasarą vienuolikos „Avion Express“ lėktuvų, išnuomotų Turkijos oro linijų bendrovei „SunExpress“, bazė bus Antalijos oro uostas. Dar septyni mūsų lėktuvai šią vasarą skraidins „Thomas Cook Airlines“, vienos pirmaujančių Europos užsakomųjų skrydžių oro linijų, keleivius iš skirtingų Jungtinės Karalystės oro uostų. Pagal mūsų veiklos specifiką mes beveik neturime komercinių skrydžių į arba iš Lietuvos, – šalies, kurioje iki šiol buvo registruoti mūsų lėktuvai, – pranešime cituojamas p. Kajokas. – Atsižvelgiant į mūsų verslo modelį ir norint pasinaudoti Maltos teikiamomis strateginėmis naudomis, manau, ateityje stipriai plėsime savo veiklos apimtis Maltoje. Galbūt net svarstysime apie oro vežėjo licenzijos Lietuvoje atsisakymą, koncentruojant skrydžių organizavimą per oro linijų bendrovę Maltoje. Tuo pačiu, atsižvelgiant į tai, kad Lietuvoje esame subūrę aukštos kvalifikacijos profesionalų komandą, mūsų pagrindinė būstinė Vilniuje taps mūsų oro linijų bendroves aptarnaujančiu paslaugų centru. Savo komandą, augant verslui, planuojame ir toliau plėsti.“
Bus 22 lėktuvai
2005 m. registruota „Avion Express“ 2017 m. uždirbo 10,419 mln. Eur grynojo pelno, o 2016 m. ji buvo patyrusi 10,097 mln. Eur grynųjų nuostolių. Kol kas „Creditinfo“ pateikiamose Registrų centro ataskaitose nėra 2018 m. įmonės finansinių rezultatų.
Bendrovė dirba su klientais iš Europos, Afrikos, Pietų Amerikos, Azijos – Ramiojo vandenyno regiono. 2019 metais „Avion Express“ planuoja išplėsti savo orlaivių parką iki 22 orlaivių.
VŽ rašė, kad 100% „Avion Express“ akcijų priklauso Prancūzijos „Eyjafjoll SAS“. Pagrindinė patronuojančioji įmonė yra Nyderlanduose registruota „Global High Yield Alternatives Funds III“, kuri per Latvijos „Smart Aviation Holdings“ valdo 51% „Eyjafjoll SAS“ akcijų.