Darbuotojų medžioklės sezonas atidarytas: kaip pasinaudoti krize

Reklama publikuota: 2022-09-29
Kęstutis Gečas, komunikacijos ekspertas, „INK agency“ vyresnysis partneris.
svg svg
Kęstutis Gečas, komunikacijos ekspertas, „INK agency“ vyresnysis partneris.

Šiandien darbdavys nebėra darbo jėgos pirkėjas, jis tapo darbo vietos pardavėju. Pardavinėti darbo vietą turi ne personalo vadovas, o rinkodaros specialistas, ir pradėti tai daryti reikia ne tuomet, kai įdedamas darbuotojo paieškos skelbimas, o gerokai anksčiau, pažymėta renginyje „Telia VIP Gyvai“.

Anot Kęstučio Gečo, komunikacijos eksperto, „INK agency“ vyresniojo partnerio, Lietuvos darbo rinkoje jau dešimtmetį darbuotojai, o ne darbdaviai turi didesnę derybinę galią.

„Darbdaviai darbo rinkoje išgyvena tobulą audrą, kurią lemia keli veiksniai“, – renginyje „Telia VIP Gyvai“ teigė K. Gečas. Visų pirma, anot „INK agency“ vyr. partnerio, darbo rinkos paklausa prasilenkia su pasiūla.

„Tuo pačiu metu turime ir tuščias darbo vietas, ir nedarbą – tai rodo, jog švietimo sistema neatsižvelgia į darbo rinkos poreikius. Taip pat neperkvalifikuojami netinkamas profesijas įgijusieji ir šiuo metu darbo nerandantys asmenys“, – pažymėjo K. Gečas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tarp Europos Sąjungos (ES) šalių yra laisvas darbo jėgos judėjimas, todėl Lietuvos įmonėms dėl darbuotojų tenka konkuruoti ir su senosiomis ES šalimi. Šio proceso dalis – didelė emigracija ir spartesnis atlyginimų augimas Lietuvoje nei Vakarų Europos šalyse. Tam tikrais laikotarpiais darbo užmokestis Lietuvoje auga sparčiau nei Lietuvos ekonomika.

Barjerai tirpsta

Anot K. Gečo, pastarąjį dešimtmetį sumažėjo kalbos barjeras – jaunesnioji karta moka anglų kalbą, todėl lengviau įsilieja į užsienio darbo rinkas. Konkurenciją darbo rinkoje taip pat didina atsiradusios naujos darbo ir klienų aptarnavimo galimybės per nuotolį.

„Kadangi darbo pasiūla yra didelė, darbuotojų nesaugumo jausmas sumažėjo. Padidėjo profesinis judrumas, žmonės lengviau keičia darbus“, – tobulos audros priežastis toliau vardino „INK agency“ vyresnysis partneris. Socialinių pašalpų ir galimybės dirbti šešėlyje kokteilis taip pat kenkia darbo rinkos sveikatai. Savo ruožtu darbo vietų automatizavimo procesai kol kas vėluoja.

„Brangūs ir laikui imlūs automatizacijos, robotizacijos procesai įkandami ne visiems verslams, o ir tiems, kam jie yra prieinami, vis tiek tenka remtis žmonių darbu, nes automatizavimas nepaveja besikeičiančios darbo rinkos“, – pažymėjo komunikacijos ekspertas, „INK agency“ vyr. partneris.

Anot jo, COVID-19 pandemija visas šias ilgalaikes tendencijas tik dar labiau paaštrino ir mažai tikėtina, kad artėjanti krizė pakeis šiandien nusistovėjusią darbo rinkos padėtį. Nebent ekonomikos nuosmukis bus labai gilus.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1674?placement=

Minkštieji veiksniai

„Bet kuri krizė turi laimėtojus ir pralaimėtojus – stabiliems ir stipriems verslams sunkmetis yra puikus talentų medžioklės metas“, – renginyje „Telia VIP Gyvai“ akcentavo K. Gečas. Norint papildyti sėkmingųjų gretas, svarbu atlikti namų darbus. Žmonės nėra mašinos – jiems rūpi ne tik alga, bet ir kaip į juos žiūrima, kaip su jais elgiamasi.“

Anot verslo vadybos teoretiko F.Herzbergo, kuo didesnis atlyginimas rinkoje, tuo mažesnį konkurencinį pranašumą jis sukuria. Todėl pranašumo reikia ieškoti tokiuose minkštuosiuose veiksniuose kaip organizacijos reputacija ir prekės ženklo stiprumas, darbo prasmingumas, vadovas ir jo asmenybė, vidinė atmosfera, kolektyvas ir pan.

„Vienaragiai laimi ne tik dėl to, kad siūlo didesnę algą ir bandeles prie kavos. Jie taip pat parduoda minkštuosius veiksnius: prasmę, sėkmę, galimybę pakeisti pasaulį ir įdomius projektus bei sparčiai besikeičiančią darbo aplinką“, – vardino K. Gečas.

Valstybės valdomoms įmonėms ir institucijoms sunku konkuruoti su privačiu verslu atlyginimo dydžiu, bet šį trūkumą institucijos gali atsverti per tokius minkštuosius veiksnius kaip darbo prasmingumas, galimybė dirbti savo valstybei.

Pasislėpti nepavyks

„Nepasislėpsite: žmonės nekvaili ir susiranda informaciją apie darbdavį savais kanalais, pasitelkdami „Google“, „Facebook“ ir pažįstamus – esamus ir buvusius Jūsų darbuotojus“, – perspėjo komunikacijos ekspertas. Šiandien darbuotojas per kelias minutes gali sužinoti apie įmonė finansinę padėtį, darbuotojų skaičiaus pokyčius ir šių duomenų tendencijas.

„Darbdavys nebėra darbo rinkos pirkėjas, jis tapo darbo vietos pardavėju. Vadinasi, atitinkamai turi pasikeisti ir jo elgsena – samdoje turi veikti tos pačios taisyklės kaip ir pardavimuose: reikia formuoti vertės pasiūlymą, kurti partnerystes, rūpintis reputacija, užtikrinti nuolatinę komunikaciją, vykdyti reklamos kampanijas“, – patarė K. Gečas.

Jeigu įmonė pradėjo komunikaciją tik tada, kai reikia darbuotojų, ji jau pralaimėjo – komunikacija labai inertiška ir turi būti vykdoma nuolat, per ryšius su visuomene ir vidinę komunikaciją. O reklamos kampanijos yra tik tarpiniai sprendimai dėmesiui atkreipti.

„Jeigu parduodate darbo vietą, naudokite dešimtmečiais patikrintą pardavimų tunelį – pirma pasirūpinkite, kad potencialūs darbuotojai apie Jus žinotų ir nuolat girdėtų Jūsų naujienas, suprastų Jūsų istoriją. Ir pamatęs darbo skelbimą potencialus darbuotojas neužduotų sau klausimo: „kas čia per kontora?“, – pažymėjo „INK agency“ vyresnysis partneris.

Tyrimai rodo, kad žinomesnė įmonė automatiškai laikoma geresniu darbdaviu. Nevalia pamiršti ir R. B. Zajonc atrasto principo: kuo dažniau mes matome ar girdime žmones, objektus ar muziką, tuo labiau jie patinka.

„Už darbdavio įvaizdžio kūrimą turi būti atsakingas rinkodaros arba komunikacijos vadovas, o ne personalo vadovas, nes tai yra rinkodara ir komunikacija, kur reikia išmanyti atitinkamus procesus, priemones ir kainodarą“, – akcentavo K. Gečas.

Personalas vadovas šiuo atveju veikia kaip užsakovas bei konsultantas, kuris suteikia informaciją apie darbdavio teikiamas naudas ir išskirtinumus.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Darbuotojų medžioklės sezonas atidarytas: kaip pasinaudoti krize Verslo tribūna

Šiandien darbdavys nebėra darbo jėgos pirkėjas, jis tapo darbo vietos pardavėju. Pardavinėti darbo vietą turi...

Šiandienos situacija stipriai panašėja į 1980-ųjų krizę: kokias pamokas turime prisiminti Verslo tribūna 2

XX ir XXI a. žymi ne vieną finansinę krizę, kuri reikšmingai pakeitė pasaulio ekonomiką, visuomenes ir...

Lietuvos verslas atvirai – apie klaidas, kurios tapo didžiausiomis pamokomis Verslo tribūna

Nuo kibernetinių atakų ar vidinių incidentų nėra apsaugota nei viena įmonė. Todėl verslo duomenis ir IT...

5G Lietuvoje: „Išbandėm ir pamatėm fantastišką greitį“ Verslo tribūna

Mobiliojo ryšio technologijos nuo A iki Z, arba tiksliau nuo 1G iki 5G – ką tai reiškia ir ką verslui duos...

Apmaudžių klaidų kaina – sustojęs verslas ir penkiaženkliai nuostoliai Verslo tribūna 1

Skūpus moka du kartus, o tinginys du kartus dirba – šią liaudies patarlę galima pritaikyti ir technologijų...

„Telia“ ekspertas pasakė, kas būtų, jei nediegtume 5G Verslo tribūna

Lygiai prieš metus, 2020-ųjų lapkričio 10 dieną, „Telia“ Lietuvoje įjungė naujos kartos 5G ryšį ir leido jį...

Esmė ne debesyje, o kad verslas veiktų Verslo tribūna

Resursų pateikimo greitis bei lankstumas valdant jų poreikį ir kaštus – šių dedamųjų debesijoje dažniausiai...

IT vadovų dilema: investuoti į svajonę ar pinigus nešančią senolę? Verslo tribūna 1

„Ateitis ateina pati, progresas – ne.“ Šis danų rašytojo Poulo Henningseno posakis puikiai iliustruoja...

Ekspertai įvardijo, kaip Lietuva gali spręsti IRT specialistų stygiaus problemą Verslo tribūna

Lietuvos informacinių ir ryšių technologijų (IRT) sektoriuje šiandien trūksta daugiau nei 10 tūkst.

TOP pavojai verslui internete ir kaip juos suvaldyti: nuo keturių akių iki tvirto užnugario Verslo tribūna

Pasaulis keičiasi, technologijos tobulėja, deja, kartu į priekį žengia ir kibernetiniai nusikaltėliai. Nuo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku