Per pandemiją m. parašo ir „Smart-ID“ naudojimas išaugo 50%

2020 m. pabaigoje trijose Baltijos šalyse asmens tapatybės nustatymo internete ir elektroninio pasirašymo įrankiu „Smart-ID“ naudojosi 2,9 mln. gyventojų. Vien Lietuvoje – beveik 1,4 mln. Per metus Lietuvoje „Smart-ID“ naudotojų padaugėjo 12%, mobiliojo parašo naudotojų – 23%.
„SK ID Solutions“ atstovai patikslina, kad pernai net 45% padaugėjo „Smart-ID“ kvalifikuotų vartotojų skaičius. Su „Smart-ID Basic“ galima jungtis tik prie savo banko, o su kvalifikuotu „Smart-ID“ įrankiu – prie bet kurių internete teikiamų paslaugų.
Viktoras Kamarevcevas, „SK ID Solutions“ vadovas Lietuvoje atkreipia dėmesį 5 tai, kad siekiant užtikrinti „Smart-ID“ saugumą, ši priemonė galioja ribotą laiką, ją reikia atnaujinti kas treji metai. Šiemet Lietuvoje naujintinų paskyrų bus kiek daugiau nei 400.000. Jis priduria, kad programėlė yra susieta su konkrečiu įrenginiu ir į naują, pavyzdžiui, keičiant telefoną, automatiškai nepersikelia. Paskyrą iš naujo reikia sukonfigūruoti rankiniu būdu.
„Atnaujinti paskyrą galima programėlėje, neišeinant iš namų. Pernai pasiūlėme naudotis biometriniu asmens tapatybės patvirtinimu, todėl atnaujinti paskyrai tereikia turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą, o automatinė programėlės sistema žingsnis po žingsnio tai padės atlikti per kelias minutes. Į banką eiti nereikia“, – sako V. Kamarevcevas.
Anot jo, pernai naudojantis biometriniu asmens tapatybės patvirtinimu Lietuvoje buvo sukurta daugiau kaip 270.000 paskyrų. 77% jų sukurta gruodį.
V. Kamarevcevas taip pat perspėja, kad išpopuliarėjus „Smart-ID“ internetiniai sukčiai bando ja pasinaudoti apgaudinėdami gyventojus ir siekdami iš jų išvilioti pinigus. Pavyzdžiui, gyventojams siuntinėjami elektroniniai laiškai ar trumposios žinutės (SMS) su apgaulingomis nuorodomis atnaujinti „Smart-ID“, skambinama prisistatant bankų ar valstybės institucijų pareigūnais ir gražbylystėmis bandoma išvilioti PIN kodus.
„Žinotina, kad „Smart-ID“ galima atnaujinti tik per jūsų įrenginyje turimą programėlę, atnaujinimui niekada nei e. paštu, nei SMS‘u nėra siunčiamos nuorodos. Bankų ar kitų institucijų darbuotojai niekada neprašo PIN kodų ar kitų banko prisijungimo bei asmeninių duomenų“, – perspėja „SK ID Solutions“ vadovas.