Kaip sudominti verslo angelus ir gauti finansavimą

Puiki verslo idėja ir verslo planas yra gera pradžia. Bet dar reikia įtikinti investuotojus, kad jūsų projektas vertas finansavimo. Štai keli patarimai, kaip tai padaryti.
Tam, kad verslo angelai susidomėtų projektu, pradedantiems verslininkams reikėtų žinoti 11 pagrindinių žingsnių, kuriuos pravartu atlikti ruošiantis pristatymui ir jau stovint prieš investuotojus.
Suburkite komandą
Puiki komanda vienas svarbiausių sėkmės istorijos komponentų. Kai kurie investuotojai yra pasiryžę investuoti į projektą su gera komanda, net jei idėja dar nėra visiškai išvystyta. Komanda turi būti suburta ne iš atsitiktinių individų, o iš aiškias kompetencijas ir patirtį turinčių žmonių.
Išrinkite lyderį, kuris pristatys projektą
Projektą turi pristatyti komandos lyderis. Šis žmogus turi mokėti įtaigiai kalbėti, tiksliai vertinti įvairias situacijas, sugebėti įrodyti savo teisybę, pripažinti klaidas ir reaguoti į pastabas. Komandos lyderis turi aiškiai matyti viziją ir sugebėti ją apginti, taip pat jis turi išmanyti kasdienius verslo procesus.
Patikrinkite idėją
Tam, kad idėja sulauktų dėmesio, svarbu ją kuo nuodugniau patikrinti prieš pristatant potencialiems investuotojams. Tokį patikrinimą atlikti galima dalinantis idėja su aplinka, kuriant low-fi prototipus ir pasitelkiant išankstinius užsakymus. Idėjos tikrinimas turėtų užtrukti nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Pradėti investuoti į produkto kūrimą reikia kuo vėliau, jau žinant, kokie yra potencialių klientų norai ir juos išpildyti.
Prikaustykite dėmesį iš karto
Kiekvieną pristatymą reikia pradėti klausytojams pristatant save ir projekto pavadinimą. Būtina kiek įmanoma trumpiau, aiškiau ir be sudėtingų terminų, bet įdomiai ir galbūt netikėtu būdu iliustruoti ar apibūdinti pagrindinę idėją.
Įtikinkite, kad idėja sprendžia problemą
Potencialus investuotojas turi suprasti, kad egzistuoja problema, kad jai reikalingas sprendimas, ir kad būtent jūsų sprendimas yra geriausias. Jei idėją deramai patikrinote dar prieš pristatymą, lengvai rasite argumentų, pagrindžiančių jūsų teiginius.
Paaiškinkite, kaip veikia sprendimas
Aptarus problemą, reikia paaiškinti, kaip ji bus sprendžiama. Nesileiskite į detales ar sudėtingus paaiškinimus. Jei jūsų idėja apima kelis galimus problemos sprendimo būdus, pristatymui pasirinkite vieną labiausiai suprantamą arba svarbiausią.
Supažindinkite su rinka
Investuotojas turi žinoti, kokio dydžio yra rinka, kurioje veiksite. Kalbėdami apie rinką, pristatykite pasaulinės, o ne šalies ar regiono rinkos skaičius. Patarimas Lietuvos startuoliams nuo pat pradžių orientuokitės į pasaulinę rinką, nes Lietuvos vartotojai dažnai nėra didesnių rinkų vartotojų atspindys.
Pristatykite verslo modelį
Jei pristatymo dieną dar svarstote kelis galimus verslo modelius, pasirinkite pagrindinį, geriausia, kad jis būtų ir lengviausiai suprantamas, nes teks įrodyti, kad jūsų pasirinktas verslo modelis leis pakankamai daug uždirbti. Lipant ant scenos, taip pat reikėtų žinoti kitus jūsų konkurencinėje aplinkoje taikomus verslo modelius, kad, esant reikalui, galėtumėte paaiškinti, kodėl pasirinkote būtent tą, o ne kitą modelį.
Žinokite savo konkurentus
Privalote žinoti visus jūsų srityje veikiančius konkurentus, nes jų visada yra, net jei iš pirmo žvilgsnio atrodo kitaip. Gaminate paspirtukus? Jūsų konkurentai ne tik kiti paspirtukų, bet ir dviračių, riedlenčių ir kt. panašių dalykų gamintojai.
Įtikinkite, kad iššūkius valgote pusryčiams
Įtikinkite investuotojus, kad jūsų komanda yra pasiruošus iššūkiams, turi reikalingos patirties ir kompetencijų, yra tikri profesionalai. Trumpai papasakokite, kur kertiniai komandos nariai dirbo, ką sugeba, ką pasiekė.
Pakvieskite investuoti!
Kiekvieną pristatymą pabaikite aiškiu kvietimu investuoti pasakykite, kad čia atėjote tam, kad susirastumėte investuotojų ar partnerių. Be abejo, turite žinoti, kiek pinigų jums reikia, kam jie bus panaudoti ir kiek akcijų už tai galite pasiūlyti.
Rokas Tamošiūnas yra investuotojas ir rizikos fondų valdymo kompanijos Open Circle Capital partneris.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti