VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-10-12 08:30

„Stock-office“ patalpos smulkiam verslui: kaip jas pasirinkti, kad darbuotojai būtų laimingi

„Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė.
„Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė.
Patogi, moderni ir ergonomiška darbo aplinka yra svarbus konkurencinis pranašumas, ypač smulkiam ir vidutiniam verslui, kuris dėl darbuotojų varžosi su stambiomis įmonėmis. Kokio biuro tikisi šiuolaikinis darbuotojas ir kaip šiuos poreikius atlieps Kaune, B. Brazdžionio g. kuriamos daugiafunkcinės patalpos „Stockholm“, tapsiančios naujais mažesnių įmonių verslo namais?

Įmonių tarpusavio konkurencija siekiant pritraukti kvalifikuotus ir profesionalius darbuotojus yra labai didelė – jos nuolat ieško būdų išsiskirti, privilioti naujus ir išlaikyti esamus darbuotojus, pastebi „Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė.

„Šioje kovoje vienareikšmiškai laimi darbuotojai, galintys išsireikalauti iš darbdavio tai, kas jiems svarbu ir reikalinga. Darbo vietoje juk praleidžiame trečdalį savo laiko, todėl natūralu, jog žmonės nori, kad ji būtų ergonomiška, patogi, jauki“, – teigia E. Gudauskienė.

Visame pasaulyje pastebima tendencija, kad kokybiškam biurui darbuotojai teikia vis didesnę svarbą. Pasaulinės higienos ir sveikatos bendrovės atlikto tyrimo duomenimis, trys ketvirtadaliai darbuotojų, po pandemijos sugrįžusių dirbti į verslo centrus teigia, kad nori ekologiškesnio ir aplinką tausojančio biuro.

„To pasiekti padeda inovatyvių vėdinimo sistemų diegimas, tinkamas apšvietimas, žaluma, patogus biuro išplanavimas. Kaip vienas iš darbuotojų gerovę didinančių elementų vis labiau populiarėja  biofilinis (žaliasis) dizainas. Siekiant rinkai pateikti pažangius ir geriausiai darbuotojų lūkesčius atitinkančius sprendimus, daugiafunkcis verslo centras „Stockholm“ buvo kurtas atsižvelgiant į šias pasaulines tendencijas“, – pastebi E. Gudauskienė.

Verslo patalpos su daugiau natūralios šviesos

„Omberg group“ plėtojamame verslo centre ypatingas dėmesys skirtas šviesai. Tinkamai parinkti apšvietimo sprendimai užtikrina ergonomišką darbo aplinką, didina produktyvumą ir gerina bendrą savijautą.

„Kurdami „Stockholm“ siekėme, kad į pastatą patektų kuo daugiau natūralios dienos šviesos – tą leis užtikrinti dideli panoraminiai langai, prie kurių galima įrengti patogias darbo vietas. Kadangi Lietuvoje yra ilgas ir gana niūrus tamsusis metų periodas, pastate pritaikėme ir inovatyvius apšvietimo sprendimus, kurie leidžia sukurti natūralios dienos šviesos pojūtį. Tikimės, kad naujoji darbo vieta „Stockholm“ naujakurius nuteiks pozityviai ir darbingai ištisus metus“, – viliasi E. Gudauskienė.

Pakankamas šviesos kiekis darbo vietoje teigiamai veikia darbuotojų sveikatą. Kornelio Dizaino ir aplinkos analizės departamento tyrimas atskleidė, kad darbuotojams, sėdintiems ne toliau nei 3-ų metrų atstumu nuo lango net 84% sumažėjo sveikatos negalavimų – jiems beveik išnyko akių nuovargis ir neryškaus matymo simptomai, rečiau pasireikšdavo galvos skausmas.

Biuro erdvėse kuriama gamtos atmosfera

„Stockholm“ biuruose ir aplink pastatus netrūks augmenijos – šalia planuojama įrengti jaukumą kuriančių žalių erdvių. Pasak „Omberg group“ atstovės, tyrimai patvirtina, kad augalai padeda pagerinti žmogaus emocinę būseną, nuramina, padeda susikaupti. Pavyzdžiui, Ekseterio universiteto mokslininkai atskleidė, jog darbuotojai, kurių biuruose yra augalų, net 15 proc. produktyvesnis.

Kitas svarbus kokybišką darbą užtikrinantis elementas – vėdinimas. Pasaulio žaliųjų pastatų tarybos atlikto tyrimo duomenimis, grynas ir nuo teršalų išvalytas oras darbuotojų produktyvumą padidina 11 proc. Daugiafunkciniame verslo centre „Stockholm“ pakankamą deguonies kiekį ir švarų orą užtikrins moderni rekuperacinė vėdinimo sistema. Kiekvienai administracinės paskirties ir sandėliavimo patalpų zonai numatyta po autonominę vėdinimo kamerą su atskiru valdymu.

„Įgyvendindami šį projektą didelį dėmesį skiriame ne tik sveikai darbuotojų aplinkai, bet ir gamtai draugiškiems, tvariems sprendimams. Tai atspindi ir siekis gaminti elektros energiją – ant „Stockholm“ stogo įmontuotos saulės elektrinės, užtikrinsiančios nedidelius patalpų išlaikymo kaštus. Tikimės, kad netrukus pastangos sukurti aplinkai draugišką ir tvarumu pasižyminčią darbo erdvę bus įvertintos tarptautiniu BREEAM ,,Very good“ žaliųjų pastatų vertinimo sertifikatu“, – sako „Omberg group“ atstovė.

„Stock-office“ – optimalus sprendimas smulkiam ir vidutiniam verslui

1,69 ha ploto sklype B. Brazdžionio g. 25A vystomas „Stockholm“ – šiuolaikiškas, išskirtinis ir lengvai atpažįstamas „stock-office“ projektas, kuriame vienu metu bus sandėliavimo, prekybos ir biuro erdvės.

„Sprendimas po vienu stogu įkurdinti trijų tipų patalpas naudingas ne tik verslo vystytojams, bet ir kiekvienam darbuotojui. Sutelkus visas patalpas į vieną vietą, galima netrukdomai dirbti, išvengti daugybės logistinių reikalų, važinėjimo iš biuro į sandėlį ir pan. – darbo laikas išnaudojamas produktyviau. Toks modelis be abejo naudingas ir gamtai – sumažėjus nereikalingų kelionių mažės ir automobilių išmetamų teršalų“, – tvirtina E. Gudauskienė.

Apie 7 tūkst. kv. m ploto „Stockholm“ sudarys 2 atskiri korpusai su 19 savarankiškų nuomai skirtų A++ energinės klasės daugiafunkcių erdvių, galinčių prisitaikyti prie kiekvieno kliento individualių poreikių ir veiklos pobūdžio. Projekto segmentų plotas sieks nuo 300 iki 460 kv. m. Pastato erdvės turės atskirus įėjimus ir erdvią 150 vietų automobilių stovėjimo aikštelę su elektromobilių įkrovimo stotelėmis.

„Dažniausiai „stock office“ tipo pastatai statomi šalia pagrindinių miesto susisiekimo arterijų, taip yra ir šiuo atveju: „Stockholm“ kuriasi itin patogioje vietoje, vos 8 km nuo Kauno centro, sankryžoje tarp Kauno Vakarinio aplinkkelio ir A1 magistralinio kelio. Taigi šią vietą bus lengva pasiekti tiek nuosavu, tiek viešuoju transportu“, – pastebi E. Gudauskienė.

„Stockholm“ kaimynystėje kuriama prekybos ir sandėlių aptarnavimo ekosistema bei įsikūrusios tokios įmonės kaip „Depo“, „Volvo Trucks“, „Lidl“, „Skuba“ ir kt.

Planuojama, kad „Stockholm“ kompleksas bus paruoštas naudojimui iš karto – visas pastatas ir prie jo esanti infrastruktūra bus užbaigti ir duris atvers jau 2024 m. pradžioje. Planuojama, kad pradėjus vykdyti veiklą, šalia pastato nevyks jokios papildomos statybos, todėl „Stockholm“ įsikūrusios įmonės nuo pat pirmų dienų galės netrikdomos vykdyti veiklą.

Daugiau apie projektą „Stockholm“ galite rasti ČIA

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2224?placement=

52795
130817
52791