Lietuvos verslas skinasi kelią tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose

Publikuota: 2019-10-04

Siekiant paskatinti Lietuvos verslą aktyviau dalyvauti tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“ prieš metus inicijavo programą, kurioje Lietuvos įmonės stiprino tarptautinių pardavimų kompetencijas. Pasitelkus tarptautinių viešųjų pirkimų platformą „Orbidal“, buvo pasiektas sėkmingas rezultatas: laimėti 4 pirkimai, kurių bendra vertė siekia virš 2,4  mln. eurų.

Europoje kiekvienais metais tarptautinių viešųjų pirkimų biudžetas siekia daugiau kaip 2,5 milijardų eurų, tačiau Lietuvos įmonės juose dalyvauja vangiai dėl kompetencijų ir patirties trūkumo, parodė pernai VšĮ „Versli Lietuva“ atlikta verslo apklausa.

„Padėjus įmonėms užpildyti žinių ir patirties spragas po metų situacija ženkliai pasikeitė – pasiryžęs plėsti savo pardavimų galimybes Lietuvos verslas jau prasiskynė kelią į tarptautinius viešuosius pirkimus, o jų pavyzdžiu bus lengviau sekti ir kitoms. Šis atvejis yra vienas tų, kaip valstybė gali parodyti verslui kelius į nepažintas eksporto galimybes, padeda įgyti reikiamų žinių, suteikia tam reikiamas priemones, konsultacijas, o šios pagalbos rezultatas – išplėsta potencialių klientų bazė, nauji įmonių kontraktai užsienyje ir Lietuvos eksporto apimčių augimas“, – teigia Daina Kleponė, „Versli Lietuva“ generalinė direktorė.

 „Verslios Lietuvos“ duomenimis, sėkmės istorijomis tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose jau gali pasigirti IT sprendimų bendrovė „Telesoftas“, elektromobilių įkrovimų stotelių gamintoja „Elinta Charge“, IT sprendimus sveikatos sistemai kurianti įmonė „Softneta“ bei laboratorijų įrangos platintoja „Biotecha“. Įmonės „Tec Consulting“ ir „Voras Consulting“ šiuo metu dar laukia atsakymų iš pirkimų organizatorių, o kitos lietuviško kapitalo įmonės, tokios kaip „Baltic Amadeus“ ir „Cosmos Construction“ teigia užmezgusios vertingas verslo partnerystes. 

„Džiugu, kad tai yra aukštos pridėtinės vertės produktus kuriančios įmonės, kurių eksporto augimas yra labai svarbus šalies ekonomikai. Šiuo metu Lietuvos eksporto struktūroje aukštos pridėtinės vertės produktų dalis nėra didelė, bet prie jos augimo neabejotinai prisideda įmonių kompetencijų stiprinimas tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose“, – pažymi D. Kleponė.

Iš viso „Verslios Lietuvos“ kuruojamoje programoje dalyvavo 48 Lietuvos įmonės iš baldų, maisto ir gėrimų, inžinerijos, IT paslaugų, vaistų pramonės ir biotechnologijų bei mokslinių instrumentų ir elektronikos sektorių.

Kiekviena įmonė turėjo savo mentorių, kurie konsultavo įmones visais jiems aktualiais klausimais, pavyzdžiui, kaip parengti marketingo medžiagą, technines specifikacijas, kaip paruošti kokybišką pasiūlymą. „Orbidal“ duomenimis, programos dalyviai išnaudojo 1153 valandas konsultacijoms.

Programoje dalyvaujančios įmonės buvo suskirstytos į tris kategorijas: „starter“ – įmonės, kurios neturi dalyvavimo viešuosiuose pirkimuose patirties, „ready“ – įmonės, kurios dalyvauja vietiniuose pirkimuose ir turi tam tikrų žinių apie procesus, „pro“ – turi dalyvavimo patirties ir nori sustiprinti savo gebėjimus.

„Džiugu, kad per metus laiko pavyko pasiekti reikšmingų pokyčių – programos pradžioje, pirmosios kategorijos įmonių turėjome 83 proc., o pabaigoje jų skaičius sumažėjo iki 61 proc. Reikšmingas pokytis matomas ir profesionaliame  lygyje dirbančių įmonių gretose – programos pradžioje jų buvo 12 proc., o po metų šis skaičius pakilo iki 20 proc. Skaičiuojame, kad maždaug kas penktai projekte dalyvavusiai įmonei pavyko ženkliai sustiprinti pardavimų tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose kompetencijas. Šie rezultatai mums rodo, kad siekiant efektyvumo ateityje šį projektą reikia skaidyti į dvi dalis: viena jų būtų padėti pasirengti dalyvauti tarptautiniuose pirkimuose tiems, kam dar trūksta patirties, o antroji dalis būtų skirta jau patyrusiems dalyviams sėkmingai laimėti didelius tarptautinius pirkimus,“ – sako „Versli Lietuva“ vadovė.

D. Kleponė priduria, kad programos dalyviai vis tik  išnaudojo ne visas galimybes, nes  įmonės turėjo galimybę dalyvauti net 3125 pirkimuose, tačiau aktyviai domėjosi tik 185 pirkimais.

„Programos pabaigoje atlikę įmonių apklausą pamatėme, kad pagrindinėmis neefektyvaus dalyvavimo priežastimis tapo personalo kaita ir verslo krypties pasikeitimai, prekių ar paslaugų specifika bei per mažas pačių įmonių įsitraukimas į programos veiklas. Dalyvavimas tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose reikalauja didžiulių įmonės resursų, pastangų analizuojant perkančiųjų organizacijų dokumentus, todėl įmonės pasiryžusios dalyvauti juose, turi tai daryti nuosekliai,“ – atkreipia dėmesį D. Kleponė.

Programos dalyvių apklausa parodė, kad 63,6 proc. joje dalyvavusių įmonių rekomenduotų „Orbidal“ platformą kitoms įmonėms. Pagrindinės naudos, kurias apklausoje išskyrė Lietuvos įmonės: grįžtamasis ryšys, aktuali informacija dėl dalyvavimo pirkimuose, konkrečių pirkimų paieškos, išplėsta potencialių klientų bazė bei partnerystės su kitomis pirkimuose dalyvaujančiomis įmonėmis, aktualios įžvalgos ir konsultacijos dėl marketingo bei reprezentacinės medžiagos parengimo.  

„Verslios Lietuvos“ prašymu „Orbidal“ atlikta tarptautinių viešųjų pirkimų analizė parodė, kad didžioji dalis (18 proc.) viešųjų pirkimų yra aktualūs Lietuvos medicinos priemonių gamintojams ir tiekėjams, 13 proc. – finansų sektoriui, 12 proc. – paslaugų sektoriui, 9 proc. – informacinių technologijų sektoriui. Platformoje daugiausiai konkursų skelbia Prancūzija (21 proc.) ir Rumunija (21 proc.), Lenkija (19 proc.), Portugalija (8 proc.) ir kt. šalys. 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Lietuvos verslas skinasi kelią tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose Verslo tribūna

Siekiant paskatinti Lietuvos verslą aktyviau dalyvauti tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose verslumo ir...

Sparnai
2019.10.04
Kaip pradėti sėkmingą eksportą su nuosavu prekės ženklu Verslo tribūna

Vis daugiau Lietuvos eksportuotojų nusprendžia stiprinti nuosavus prekės ženklus ir vis sėkmingiau pereina...

Sparnai
2019.09.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau