Kas tai? Eksperto įžvalgos

Jaunieji eksporto lyderiai atvėrė kelius į naujas užsienio rinkas

Publikuota: 2018-06-28

Iššūkis, su kuriuo susiduria didelė dalis Lietuvos įmonių – kompetentingų darbuotojų trūkumas. Šią kliūtį siekiantis įveikti eksporto lyderių programa „Sparnai“ suteikia galimybę Lietuvos įmonėms užsiauginti darbuotojus eksporto srityje bei padidinti eksporto apimtis į užsienį.

Pirmosios dvejus metus trukusios programos metu 46 Lietuvos eksportuojančios įmonės priėmė į savo gretas 16 jaunuolių, šiemet antrą kartą startuojanti programa išsiplėtė iki 24 eksporto projektų vadovų.

Dalyvių dėka – nauji užsienio klientai

Praeitos programos „Sparnai“ dalyviai kartu su įmonėmis savo įgytas žinias pritaikė kasdienėje veikloje, tarptautinėse parodose, verslo misijose. Dalyviai įvairias būdais siekė pritraukti naujus klientus bendraujant elektroniniu paštu ar darant taip vadinamus „šaltus skambučius“. „Programos dalyvis aktyviai dalyvaudamas užsienio parodose bei verslo misijose padėjo atrasti naujų klientų Ispanijoje, Vengrijoje, Vokietijoje“,- teigia automobilinius oro, kuro, tepalo bei salono filtrus gaminančios įmonės „Baltic Filter“ direktorius Vytas Mazuronis.

Dalis įmonių, priėmusių programos „Sparnai“ dalyvius iki tol nebuvo turėję pozicijos, skirtos eksporto vadybininkui. „Eksporto vadyba mūsų įmonėje iki tol buvo atliekama epizodiškai, nenuosekliai. Neturėjome konkrečios strategijos, veiksmų plano, kaip įeiti į naujas rinkas, kaip ieškoti klientų. Tad programos „Sparnai“ dalyvės dėka pradėjome į eksporto strategiją žiūrėti rimčiau ir šis postūmis atnešė aiškių rezultatų“,- džiaugiasi natūralią kosmetiką gaminančios įmonės UAB „Uoga uoga“ direktorė Jelena Sokolovska. Ji teigia, kad ši programa buvo geras pradžios taškas, padėjęs išplėsti verslą.

Nuo įmonės tinklapio atnaujinimo iki dalyvavimo tarptautinėse parodose

Per dvejus metus įmonės programos dalyviai vykdė įvairias užduotis. Vienos užduotys buvo skirtos sutvarkyti įmonės higieninius elementus, kurie reprezentuoja įmonę. Pavyzdžiui, atnaujinti įmonės tinklapį, parengti naujų produktų katalogą, prisidėti prie įmonės eksporto strategijos planavimo.

Kitos svarbios užduotys buvo susijusios su pasiruošimu dalyvavimui tarptautinėse parodose. Vienas iš dalyvių pranašumų dalyvaujant parodose – užsienio kalbų mokėjimas. Visi dalyviai laisvai kalba anglų kalba bei dažnas moka ir dar vieną užsienio kalbą. Tai padeda greičiau užmegzti kontaktus parodose bei verslo susitikimuose su užsienio įmonėmis.

Programos dalyviai – naujos kartos darbuotojai

Programos „Sparnai“ dalyviai yra naujos kartos darbuotojai, jie pasižymi entuziazmu, jie kupini naujų idėjų, iššūkių troškimo. „Dalyvė buvo labai motyvuota, imli naujovėms bei paskatino mus šiek tiek pakelti ir savo kompetenciją, daugiau dėmesio skirti strateginiam planavimui, eksporto veiklų plano suderinimui“, - teigia J. Sokolovska.

Nors įdomių užduočių atlikimas yra vienas iš motyvuojančių veiksnių,  tačiau V. Mazuronis pastebi, kad versle tenka daryti ir rutininius darbus, kurie kartais slopina motyvaciją. „Kaip ir daugelyje darbų atsiranda nuolatinio – rutininio pobūdžio darbų, kuriuos privalu nudirbti. Tokio pobūdžio darbai jam sunkiai įveikiami. Polėkiai smagus dalykas, bet reikia mokėti ir žemėn nusileisti“,- pastebi verslininkas.

Ypatinga nauda mažoms įmonėms

Didžioji dalis mažų įmonių, kurios nori eksportuoti ar tik žengia pirmuosius eksporto link, neturi pozicijos darbuotojui, kuris rūpintųsi eksporto plėtra. Yra manoma, kad įmonė turimais resursais gali sėkmingai vykdyti eksportą. „Prieš tai neturėjome asmens įmonėje, kuris rūpintųsi eksportu, nes manėme, kad viską galime pasidaryti su turimais resursais. Tačiau priėmus programos dalyvę į savo kolektyvą pamatėme aiškią naudą – efektyviau pavyko pritaikyti produktus skirtingoms rinkoms, valdyti gamybos procesus bei vykdyti tikslingus veiksmus naujų partnerių paieškoje“,- pasakoja J. Sokolovska. Kiekvienas programos dalyvis gauna pilną aprūpinimą darbo priemonėmis bei atlyginimu, tad įmonei tereikia skirti darbo stalą bei kėdę, tad įmonės nerizikuoja savo finansiniais ištekliais.

Antrą kartą Lietuvoje įgyvendinama eksporto lyderių programa „Sparnai“ kviečia įmones pasinaudoti galimybe savo eksportą perkelti į kitą etapą.

Įmonių registracija: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSftsVwk0z9319BkuI9Fd5Mpli1LqCM2VrZ8EDMGD5jNyV1YVg/viewform

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Jaunieji eksporto lyderiai atvėrė kelius į naujas užsienio rinkas Rėmėjo turinys

Iššūkis, su kuriuo susiduria didelė dalis Lietuvos įmonių – kompetentingų darbuotojų trūkumas. Šią kliūtį...

Sparnai
2018.06.28
Įmonės kviečiamos didinti perspektyvių eksporto sektorių konkurencingumą Rėmėjo turinys

Siekiant didinti perspektyvių Lietuvos eksporto sektorių konkurencingumą, „Versli Lietuva“ kviečia įmones...

Sparnai
2018.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau