Patalpų parduotuvei paieškos: reikia įvertinti vietą, išlaidas ir verslo poreikius

Pavyzdžiui, dažna smulkiųjų prekybinininkų svajonė – pakliūti į didžiuosius prekybos centrus, tačiau, kaip pažymi E. Adomaitis, yra verslų, kurie bankrutuotų veikdami net „Akropolyje“. Taip pat – sėkmingiausiems tokių prekybos centrų nuomininkams netiktų patalpos niekur kitur, tik dideliame prekybos centre.
„Taigi, reikia įvertinti, ar esate srauto generatorius, ar srauto valgytojas, – teigia E. Adomaitis. – Pavyzdžiui, vaikų žaidimų vieta generuotų papildomą klientų srautą prekybos centrui, o mėsos ar gėlių krautuvėlė supermarketo priekasyje dažniausiai gyvuotų iš parduotuvės klientų srauto.“
Jis pažymi: nebeužtenka vien atsidaryti ir tikėtis, kad verslas geroje vietoje veiks savaime.
„Pastaruoju metu stebime tendenciją, kad gėlių krautuvėlėje privalo būti gera floristo paslauga, o mėsos krautuvėlėje geri patarėjai kokį produktą vartoti ir kaip jį apdoroti. Nebeužtenka vien atsidaryti ir tikėtis, kad verslas veiks iš savęs“, – nurodo E. Adomaitis.
Ekspertas pateikia svarbiausius žingsnius, kaip išsirinkti patalpas sėkmingai prekybai:
- Vietos potencialas. Išsiaiškinkite, kaip objektas veikia: darbo dienomis ryte, perpiet, vakare, penktadieniais ir savaitgaliais. Stebėkite, kokie pirkėjai dažniausiai lankosi, ką jie perka.
- Išlaidos. Jeigu įsitikinote, kad vieta atitinka poreikius, skaičiuokite, kiek kainuos įeiti į tokį objektą, pritaikyti patalpas.
- Derybos. Verslas neturi dirbti vien nuomai, taigi dažniausiai tenka derėtis. Būtina įvertinti, ar bus duodamas įsirengimo laikotarpis, ar nereikės perdarinėti, pavyzdžiui, „sprinkler“ gesinimo sistemos, kokių bus dar nenumatytų išlaidų.
- Personalas. Iš anksto įvertinkite, kas dirbs parduotuvėje: ar rasite gerą ir patikimą darbuotoją netoliese, kiek pamainų reikės dirbti pagal prekybos centro darbo laiką, kas darbuotojus pakeis per atostogas ir kt.
Daugiau patarimų, kaip išsirinkti patalpas prekybai, skaitykite šiame VŽ Premium straipsnyje