Prekės ženklo „Daktaras Desertas“ kūrėjus užstojo ir LiMA 

Publikuota: 2021-11-07
Desertinės nuotraukos „Facebook“ puslapyje.
svg svg
Desertinės nuotraukos „Facebook“ puslapyje.

Lietuvos marketingo asociacija LiMA išsiuntė kreipimąsi Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai (VMVT) dėl garsiai nuskambėjusio siūlymo keisti desertinės pavadinimą. 

VŽ rašė, kad VMVT, prižiūrinti, kad verslas neklaidintų vartotojų, „Daktarui desertui“ esą nurodė pakeisti koncepciją – atsisakyti pavadinimo, logotipo, interjero. Kad pirkėjas, pamatęs pardavėją baltu chalatu nepagalvotų, kad tai – gydytojas, desertai – vaistai, o lašelinė prie gėlės – nekeltų sveikatingumo asociacijų. Plačiau skaitykite čia. 

Pasak LiMA Valdybos narės Ornelos Ramašauskaitės, situacija kelia keletą klausimų – visų pirma, ar valstybinės institucijos, pradėdamos analizuoti kūrybiškus įmonių pavadinimus, užsiima prioritetiškai svarbiausia veikla, antra – kaip veikia tarpinstitucinis bendradarbiavimas, kai viena institucija įregistruoja įmonės pavadinimą, o kita, jai jau įsibėgėjus veikti, jį uždraudžia.

nuotrauka::1left

„Rinkodaros požiūriu – juridinio asmens pavadinimas, pasirinkta vizualinė komunikacija ir kuriamas įspūdis, turimas reputacijos kapitalas yra neatskiriama verslo strategijos dalis. Tai, kaip įmonė pozicionuoja ir pristato save, savo produktus ar paslaugas, yra verslo dalis“, -pabrėžia O. Ramašauskaitė.

Kūrybiški kokybiški sprendimai padeda išsiskirti konkurencinėje aplinkoje ir atliepia pasikeitusios visuomenės poreikius – ne tik gauti produktą ar paslaugą, bet ir patirti visą vartotojo kelionę: aptarnavimą, susitapatinimą su prekės ženklo vertybėmis ir pozicija, net norą paremti atitinkamą verslo idėją, priduria LiMA atstovė.

„Institucijoms siūlome pavadinimus analizuoti holistiškai: įmonė „Daktaras desertas“ užsiima sveikų desertų gamyba ir prekyba, visa vizualinė komunikacija, aptarnavimo stilistika ir kiti vartotojui kuriamos patirties elementai kūrybiškai flirtuoja su gydymosi malonia patirtimi tematika. Tokios rinkodaros strategijos dažnai taikomos vaikų paslaugoms ir prekėms, neretai pasitelkiamos ir kitų tikslinių auditorijų dėmesio pritraukimui“, — kalba O. Ramašauskaitė.

Pasak jos, reikia atkreipti dėmesį ir į leksiką bei semiotiką. Žodis „daktaras“ nėra tapatus žodžiui „gydytojas” ir yra vartotinas mokslo laipsniams įvardinti (pavyzdžiui, gamtos mokslų daktaras), antra, sąvokos yra suvokiamos kontekste.

„Vartotojui akivaizdu, kad įmonė prekiauja desertais, kad žodis „daktaras“ šiame prekės ženkle bei analogiška tematika visame jo kuriamame įspūdyje yra naudojami perkeltine reikšme. Jeigu tai kelia abejonių, skatintume atlikti vartotojų nuomonės tyrimą, siekiant patikrinti hipotezę, jog vidutinis vartotojas gali būti suklaidintas pavadinimo „Daktaras desertas“ ir galimai gali pradėti lankytis įmonėje, ieškodamas vaistų ar gydymo paslaugų. Jei paaiškėtų, kad toks pavadinimas išties klaidina visuomenę – tikėtina, reikėtų iš esmės užsiimti ir seniau vartotinų pavadinimų keitimu: pavyzdžiui „daktariška dešra“, „kepta duona“ ir panašiai“, — ironizuoja O. Ramašauskaitė.

nuotrauka::2left

LiMA išsiuntė VMVT kreipimąsi dėl šios situacijos ir pakvietė bendradarbiauti.

„Esame atviri suteikti konsultacijas rinkodaros klausimais, kartu analizuoti verslo procesų logiką ir teikti rekomendacijas. Kviečiame bendradarbiauti, užtikrinant tvarų visų institucijų ir verslo subjektų susikalbėjimą, įnešant kuo daugiau šiuolaikinės gerosios praktikos“, — kalba O. Ramašauskaitė.

LiMA vienija daugiau kaip tūkstantį šalies rinkodaros specialistų ir įmonių.

VŽ primena, kad gintis nuo biurokratijos ir įrodinėti, kad neklaidina vartotojų, šiemet VMVT turėjo ir prekės ženklas „Sviestas sviestuotas“, taip pat vaikiško maisto „Marmaluzi“ gamintojai.

O automobilių prekybos bendrovei „Deals On Wheels“ vadovams teko aiškintis dėl pernelyg teigiamų jos klientų atsiliepimų, kurie užkliuvo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT). Plačiau skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Rašyti komentarą 0
J. Pinkevičienė: apie partnerystę su „Žalgiriu“ ir augimą gebant greitai perplanuoti  Premium

Nuo šio lapkričio „Žalgirio“ kosmetiką vyrams gamina Kauno bendrovė „Cosmoway“, o kelis metus trukusi...

Rinkodara
2021.11.26
„Kilo Health“ - antra tarp sparčiausiai augusių įmonių „Deloitte“ reitinge  11

Sveikatingumo paslaugų ir produktų startuolis „Kilo Health“ pateko į sparčiausiai augusių Vidurio Europos...

Rinkodara
2021.11.26
Kaip uždirbti daugiau, arba Klientų aptarnavimas „Deals on Wheels“ stiliumi: tik nemeluokite Premium 6

Pinigai gali ateiti natūraliai, lyg ir savaime, bet tai nereiškia, kad nereikės nieko daryti, primena...

Gazelė
2021.11.26
TOP 100 žymiausių prekės ženklų klientų pasitenkinimo rodiklis 2021 m. Premium

Vienas pagrindinių matų klientų patirčiai įvertinti yra klientų pasitenkinimo rodiklis NPS (angl. „net...

Prekyba
2021.11.25
Siekiama griežtinti politinę reklamą „Facebook“ ir „Google“

Siekiama įgalinti technologijų milžines „Facebook“ ir „Google“ atskleisti, kaip socialinių tinklų vartotojams...

Rinkodara
2021.11.24
IKEA atidaro pirmąją planavimo studiją Baltijos šalyse 

IKEA atidaro pirmąją planavimo studiją Baltijos šalyse. Naujo koncepto prekybos vieta įkurta Estijoje, Tartu...

Prekyba
2021.11.24
A. Žakas: influencerių agentūroms konkurencijos buvo gerokai per mažai  Premium

Sparčiai augant influencerių rinkodaros biudžetams, veiklą pradeda nauja specializuota agentūra „Relate“. Ji...

Rinkodara
2021.11.24
Aktualu prekybos sektoriui: kokie teisės aktai keičiasi nuo 2022 m. sausio  Premium

Prekybos sektoriaus įmonių veiklai įtaką darys nuo 2022 m. įsigaliosiantys teisės aktų pakeitimai,...

Prekyba
2021.11.23
Rekordininkė – „Httpool Lithuania“, ryški lyderė – „Publicum“ Premium

Darbuotojų trūkumas, jų migracija tarp konkuruojančių agentūrų neaplenkia ir rinkodaros bei komunikacijos...

Rinkodara
2021.11.22
„Walmart“ ir „Target“ pardavimai viršijo prognozes: programa „kasdien žemos kainos“ pasiteisino Premium

JAV mažmeninės prekybos milžinės „Walmart“ trečiojo ketvirčio pardavimai pasiekė 140,53 mlrd. USD ir viršijo...

Prekyba
2021.11.22
10 būdų, kaip užauginti įmonės reputaciją Premium

Sąžiningas ir atsakingas verslas, rūpinimasis darbuotojais ir vartotojų poreikių tenkinimas - ryškiausi...

Rinkodara
2021.11.21
Skirtingos telekomunikacijų bendrovių Kalėdos: nuo D. Butkutės iki nostalgijos  3

Į šventinį verpetą įsisuko ir telekomunikacijų bendrovės, sutartinai šią savaitę viena po kitos...

Rinkodara
2021.11.21
Socialinė iniciatyva: lygink rūbus, ne žmones  

Startavo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos inicijuota, jautrią žinutę siunčianti...

Rinkodara
2021.11.21
„Media Markt“ tapo kibernetinės atakos auka – reikalaujama 43 mln. Eur išpirkos bitkoinais Premium 2

Tarptautinis Vokietijos parduotuvių tinklas, prekiaujantis plataus vartojimo elektronika ir turintis daugiau...

Prekyba
2021.11.20
M. Dautartaitė paskirta „Nestle“ korporatyvinių reikalų vadove Baltijos šalims 1

„Nestle Baltics“ korporatyvinių reikalų vadove tapo Marija Dautartaitė. Šiose pareigose ji keičia iki šiol...

Vadyba
2021.11.20
Platėja maisto parduotuvių asortimentas: „Carrefour“ prekiaus kelionėmis, tai Prancūzijoje jau daro „Lidl“   Premium

Prancūzijos prekybos milžinė „Carrefour“ Belgijoje netrukus savo parduotuvių lankytojams siūlys įsigyti ir...

Prekyba
2021.11.19
Tarp didžiausių mažmenininkų Vidurio ir Rytų Europoje – keturi tinklai iš Lietuvos  Premium 2

500 didžiausių Vidurio ir Rytų Europos bendrovių sąraše tarp mažmeninės prekybos įmonių, prekiaujančių maisto...

Prekyba
2021.11.19
„Barbora“ pasirinko naujus kūrybinius partnerius  1

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ skelbtą kūrybos agentūros konkursą laimėjo...

Rinkodara
2021.11.18
Svarstoma idėja prekybos centruose uždrausti nemokamus plastikinius maišelius 11

Seime registruota įstatymų pataisa, numatanti, kad prekybos vietose nebebūtų nemokamai dalijami lengvi...

Prekyba
2021.11.18
„Panorama“ šventiniam periodui vėl keičia pavadinimą

Prasidėjus pasiruošimo žiemos šventėms maratonui, sostinės prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“...

Rinkodara
2021.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku