Lietuvos dizaino klasteryje – 7 bendrovės
Prieš metus burti pradėtame klasteryje kol kas veikia 7 bendrovės – „Emko“, „Pušku pušku“, „Gergama“, „Virūna“, „Namuos“, „LinenMe“ ir „Rodeta“.
Pranešime spaudai nurodoma, kad mintis kurti klasterį kilo iš klientų užklausų įgyvendinti visus interjero sprendimus, taip pat – paramos klasterių veiklai įsitraukti į tarptautines tinklų grandines ir plėsti eksporto rinkas.
„Dirbdami su viešbučių, restoranų ir kavinių – HoReCa – sektoriaus klientais pastebėjome, kad vis dažniau gauname prašymų papildyti komercinius pasiūlymus gaminiais ne iš mūsų asortimento. Poreikiai buvo įvairūs – vieną dieną reikėjo sofos, kitą dieną – užuolaidų ar sėdmaišio. Patys klientai pradėjo kurti prezentacijas su mūsų ir kitų įmonių gaminiais. Tuomet ir pagalvojome: jei kiti gali mus siūlyti kompleksiškai, kodėl mes negalime savo produkcijos pasiūlyti patys?“ – pranešime spaudai cituojama Erika Markovska–Mikulskienė, „Emko“ įkūrėja.
Nurodoma, kad 2014-2020 m. Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) pagal smulkiam ir vidutiniam verslui skirtą priemonę „Verslo klasteris LT“ pagal du kvietimus sulaukė 60 pareiškėjų. Su klasterių koordinatoriais sudaryta 30 sutarčių, kurių vertė – 14,3 mln. Eur. 8,5 mln. Eur šios sumos – ES investicijų lėšos, 5,7 mln. Eur – pareiškėjų dalis.
„Lietuvos įmonių telkimasis į klasterius yra labai svarbus siekiant pašalinti pagrindines bendrovių konkurencingumą ribojančias priežastis ir palengvinti jų įsiliejimą į dideles užsienio rinkas. Pradedant galimybe vieni kitiems perduoti žinias ir patirtį ar plėtoti naujas idėjas bei verslą, baigiant tuo, kad pasitaiko, jog mažos ir vidutinės įmonės dėl gamybos pajėgumo stokos nepajėgia vykdyti stambių užsakymų, tad negali pritraukti stambių prekių ir paslaugų pirkėjų“, – pranešime spaudai cituojamas Aurimas Pautienius-Želvys, LVPA direktorius.
Remigijaus Balčiūno, sėdmaišių prekės ženklo „Pušku pušku“ įkūrėjo, teigimu, pasitaiko atvejų, kad užsienio partneriai per vienus Lietuvos gamintojus susidomi ir kitų produkcija. Klientai Suomijoje taip pasirašė bendradarbiavimo sutartį su baldų gamintoja „Emko“.
„Ne kartą yra buvę atvejų, kai nuvykus pas užsienio partnerius teko suprasti, kad jų poreikiai skiriasi, stipri konkurencinė aplinka ar netinka kaina, tačiau jei netinkame mes, galbūt savo produkciją tam klientui gali parduoti kiti lietuviai? Daugumą pas mus atvykstančių klientų iš užsienio kviečiame susipažinti ir su kitomis Lietuvos įmonėmis, o kai patys vykstame į parodas ar verslo misijas – vežamės katalogus su kitų lietuvių produkcija. Taip mes tampame lyg vieni kitų ambasadoriais“, – nurodo R. Balčiūnas.
Kai kurie klasterio nariai bendradarbiavo jau anksčiau. Pavyzdžiui, Kauno „Rodeta“, gaminanti sofas, minkštasuolius ir užuolaidas, kelerius metus tiekia minkštas baldų dalis keletui Lietuvos dizaino klasterių narių.
Po gamybos išteklių optimizavimo, prie naujų rinkų paieškos per klasterį prisijungė ir „Gergama“, priklausanti „Lono“ įmonių grupei, prekių ženklas „Namuos“, nestandartinių baldų gamybos Virūna“, kelių tūkstančių gaminių katalogą turintis prekės ženklas „LinenMe“.
2019 m. Mokslo inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) duomenimis, Lietuvoje veikė per 50 klasterių.