Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

Publikuota: 2019-08-18

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio prekių katalogo ir dar pasitelkti įrankius geriausioms kainoms rasti. Tačiau be jų dar yra tradicinių parduotuvių, ne tik norinčių sulaukti savo pirkėjo, bet ir turinčių priemonių, kaip tą pasiekti.

„Statista“ prognozuoja, kad per artimiausius trejus metus e. komercijos pardavimai turėtų augti 265% ir sudaryti 17,5% visų pasaulio prekybininkų pardavimų. „Entrepreneur“ nepritaria plačiai eskaluojamai mažmenininkų apokalipsės sąvokai, bet nurodo, kad dalis tiesos grėsmingame palyginime yra: „Mastercard“ apklausos duomenimis, 60% fizinių parduotuvių savininkų pripažino, kad uždarė parduotuves reaguodami į augančią konkurenciją – e. parduotuvių taikomą kainodarą, prekių pristatymo greitį, rinkodarą, prekės ženklų žinomumą – dėl veiksnių, kurie yra virtualios prekybos pranašumas.

Visgi, be kalbų apie tik augančią grėsmę specializuotiems, tradiciniams, smulkiems prekybininkams, yra ir tokių, kurie klesti ir atidaro naujų fizinių prekybos vietų. Vadinasi, įrankių, kaip pritraukti pirkėją į fizinę parduotuvę, yra.

Klientai turi būti patenkinti

„Entrepreneur“ nurodo, kad vienas sudėtingiausių iššūkių yra paskatinti ateiti pirkti į parduotuvę, kai vartotojai gali viską įsigyti mygtuko paspaudimu. Tačiau fizinėje prekyboje galima pasiekti didesnio klientų pasitenkinimo, geresnės vartotojo patirties nei internete, kur nėra asmeninio pardavėjo ir pirkėjo kontakto. Pavyzdžiui, JAV maisto „Size Up Supplements“ kurį laiką įsikūrusi perkantiems dovanodavo marškinėlius su logotipu, o tokia staigmena klientams prilygdavo kone aukso luitui. Fizinės parduotuvės turi daugiau galimybių pelnyti klientų lojalumą, nes su jais susitinka tiesiogiai.

Suburti bendruomenę

Pranašumas, kurį turi fizinės parduotuvės, – jų lokalumas, aplinka ir galimybė pritraukti, suformuoti bendruomenę. Nors e. prekyba yra paprasta ir patogi, ji neturi asmeninio kontakto su pirkėju.

Prekybos vietos – turgūs – tūkstančius metų buvo vietos, į kurias einama ne vien pirkti, bet ir susitikti, bendrauti ar pasitarti. Tokią savybę reikia išnaudoti ir šiandien, pataria „Entrepreneur“, o smulkieji Lietuvoje ją ir išnaudoja, suburdami bendruomenę klientų, kuriuos sieja tie patys interesai.

Arnoldas Valiauga, MB „Valservis“, valdančios prekės ženklą „Veloklinika“, kuriam priklauso dviračių parduotuvė ir taisykla, direktorius, bendraturtis, pasakojo, kad kai bendrovė įsirenginėjo naujas patalpas, būtent bendruomenė – dauguma pirkėjų – nė neprašomi atėjo padėti įrengti naujų patalpų. Su pakaitomis dirbusių klientų pagalba apleistos patalpos modernia parduotuve ir dviračių taisykla virto per mėnesį.

Todėl klientai dažnai ateina į „Velokliniką“ ne tik pirkti ar remontuoti dviračių, bet ir pabendrauti. Bendrovė įsigijo ir plačiaekranį televizorių, kad būtų galima kartu peržiūrėti varžybų, kelionių įrašus, nes daugelis „Veloklinikos“ klientų yra sportininkai.

„Sulaukiau klausimo, ar gali klientas pas mus parduotuvėje susitikti su reikalingu žmogumi ir čia aptarti reikalus. Kodėl ne? Juk specialiai ir įrengėme zoną su minkštais baldais, ant palangių pridėjome pagalvėlių, kad mūsų klientai ir draugai galėtų patogiai įsitaisyti ir praleisti daugiau laiko bendraudami“, – sakė A. Valiauga.

Susibūrimai, vaizdo įrašų peržiūros – pridėtinė vertė ne tik klientams, bet ir rimta pagalba verslui, kuriam įtakos turi sezonai. Žiemą, kai užsakymų ir pajamų mąžta, o nuomą ir atlyginimus mokėti reikia, bendrovė papildomų pajamų planuoja gauti iš užkandžių, gėrimų, kurių susibūrimuose galės įsigyti klientai.

Renginiai bendruomenei

„Entrepreneur“ nurodo, kad bendruomenė gali būti ir virtuali – jos būrimui pasitelkus socialinius tinklus, galima dalytis klientų patirtimi, jų istorijomis, ir reali – prekybininkas gali remti ir organizuoti bendruomenės renginius, skleisti žinią apie save, pristatyti savo įmonės kultūrą, kuri pritrauks naujų klientų. „Size Up Supplements“ pavyzdys – kiekviena parduotuvė tapo vieta ne tik ieškoti patarimų, bet ir aplink ją suburti sporto bendruomenę.

Renginius, orientacines varžybas ir kitus, skirtus skatinti aktyviam gyvenimo būdui, sportui, organizuoja ir Šiaulių UAB „S–Sportas LT“, valdanti tris parduotuves.

Pavyzdžiui, Kurtuvėnų regioniniame parke šiauliečiai įrengė – pažymėjo – 31 km, 33 km ir 50 km ilgio dviračių trasas. 2018 m. „S–Sportas“ surengė 10 skirtingų rungtynių.

Beje, įmonė turi ir e. parduotuvę, tačiau pardavimų apimtimi ši nepasiekia fizinių prekybos vietų – pirkėjai renkasi ateiti į parduotuvę.

Visi darbuotojai – pardavėjai-konsultantai, parduotuvių vadovai – yra sportininkai, nuolat dalyvaujantys skirtingose nacionalinėse ir tarptautinėse varžybose.

„Toks profesionalus personalas yra mūsų stiprioji pusė. Patys sportuojame, todėl žinome viską apie prekes, jų kokybę ir galime patarti, o žmonės to ir ateina. Galima sakyti, mes ne tik pardavėjai. Panašiai kaip kirpėjai, suteikiame ir paslaugą – žmogus be prekės gauna pridėtinę vertę – patarimų, informacijos apie jos savybes. Į Vilnių galima nuvažiuoti su „Škoda“, galima ir su „Mercedes“, bet jų vidus skiriasi ir tą vidų reikia parodyti pirkėjui, kuris nori rinktis, tą ir darome“, – sakė Svajūnas Ambrazas, Šiaulių bendrovės „S–Sportas LT“ direktorius ir profesionalus orientacininkas.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lietuvės floristikos kūriniai įtiko ir išrankiam „Rammstein“ skoniui Premium

Net daugiamilijoniniame mieste pats smulkiausias verslas netrunka sulaukti užsakymų, jei gaminamas...

Gazelė
2019.12.05
Vyriausybė panaikino dalį verslo liudijimų Premium 3

Vyriausybė panaikino verslo liudijimus statybos apdailos darbams, autoservisų ir auklių paslaugoms. Smulkieji...

Finansai
2019.12.05
Kai klientai ateina iš uždaros bendruomenės, pardavimų prireikia po pusantrų metų Premium

Versle pasitikėjimas pelno gerų atsiliepimų, o šie augina klientų ratą. Bet jei klientus dar saisto tvirtos...

Gazelė
2019.12.04
Slovėnijos „Gazelė“: kaip „garažo vyruko“ produkciją pardavinėjo keli prezidentai ir kaip pasisveikina NASA Premium 1

Kodėl geriausia pardavimų komanda eksportui pradėti – keturių valstybių prezidentai, kodėl NASA, norėdama...

Gazelė
2019.12.03
Berlyno lietuviai perprato, kaip ten geriausiai ieškoti verslo partnerių Premium

Vis daugiau lietuvių verslą kuria Berlyne, nes šis miestas – vienas patraukliausių tiek startuoliams, tiek...

Gazelė
2019.12.03
Lietuvių startuoliai Vokietijoje traukia ne tik investuotojų dėmesį

Lietuviai nebūtinai verslą turi kurti savo šalyje: svetur sukurti startuoliai gali puikiai praversti Lietuvai...

Gazelė
2019.11.29
Norint išvengti 20% GPM tarifo, patartina viską sutvarkyti dar šiemet Premium 1

Prezidentas siūlo daugeliui pajamų rūšių taikyti didesnį 20% pajamų mokesčio tarifą. Norint išvengti didesnio...

Finansai
2019.11.28
Po trečiojo restorano „No Forks“ atidarymo, svarsto apie franšizę Premium 1

Atidaryti du restoranus per metus, taip gerokai paauginant įmonę, gana ritmas iššūkis, tad ne gėda...

Gazelė
2019.11.28
„Gazelė 2019“ nugalėtoja: verslą pradėjau nuo nekompetencijos Premium

Sparčiausiai šalyje augusios įmonės „Mano linija“ vadovė neslepia, kad didmeninė prekyba, kuria bendrovė...

Gazelė
2019.11.27
Paskelbtos Kauno „Gazelės“, metų nugalėtojos laurai iškeliavo į Vilnių

„Gazelė 2019“ finalas įvyko – metų nugalėtoja tapo sostinės UAB „Mano linija“. Taip pat paskelbtos Kauno...

Gazelė
2019.11.27
Vienas verslininkas – kelios įmonės: kodėl verta atskirti veiklas Premium 1

Sparčiausiai augančios įmonės susiduria su skirtingais iššūkiais, tačiau kai kurie sprendimai būdingi visoms...

Gazelė
2019.11.26
Druskininkiečiai žodžio „ne“ nesako net keisčiausiems užsakymams Premium

Kuo smulkesnė įmonė, tuo ji lanksčiau reaguoja į klientų pageidavimus. UAB „Paviljonų pasaulis“ derina daug...

Gazelė
2019.11.24
Smulkieji verslą augina nerdami į naujas veiklas

Sakoma, kad neverta mesti kelio dėl takelio, tačiau versle tai nėra aksioma. Verslininkai kaip tik pasižymi...

Gazelė
2019.11.24
Maisto halių konkurencija Vilniuje auga – išliks stipriausieji Premium

Maisto halės yra vienas madingiausių kelių pastarųjų metų maitinimo įstaigų veiklos formatų. Vilniuje jų yra...

Laisvalaikis
2019.11.23
„BaltCap“ išsigrynino ekologiško verslo strategiją – pasirinko „Livin“ ženklą Premium

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF),...

Prekyba
2019.11.22
Saulės jėgainės ant stogo norintys gyventojai užvertė verslą užsakymais Premium

Kurį laiką į saulės energiją labiau investuodavo entuziastai, norintys pagelbėti pasauliui, o,...

Gazelė
2019.11.21
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
2019.11.19
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau