Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

Publikuota: 2019-08-18

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio prekių katalogo ir dar pasitelkti įrankius geriausioms kainoms rasti. Tačiau be jų dar yra tradicinių parduotuvių, ne tik norinčių sulaukti savo pirkėjo, bet ir turinčių priemonių, kaip tą pasiekti.

„Statista“ prognozuoja, kad per artimiausius trejus metus e. komercijos pardavimai turėtų augti 265% ir sudaryti 17,5% visų pasaulio prekybininkų pardavimų. „Entrepreneur“ nepritaria plačiai eskaluojamai mažmenininkų apokalipsės sąvokai, bet nurodo, kad dalis tiesos grėsmingame palyginime yra: „Mastercard“ apklausos duomenimis, 60% fizinių parduotuvių savininkų pripažino, kad uždarė parduotuves reaguodami į augančią konkurenciją – e. parduotuvių taikomą kainodarą, prekių pristatymo greitį, rinkodarą, prekės ženklų žinomumą – dėl veiksnių, kurie yra virtualios prekybos pranašumas.

Visgi, be kalbų apie tik augančią grėsmę specializuotiems, tradiciniams, smulkiems prekybininkams, yra ir tokių, kurie klesti ir atidaro naujų fizinių prekybos vietų. Vadinasi, įrankių, kaip pritraukti pirkėją į fizinę parduotuvę, yra.

Klientai turi būti patenkinti

„Entrepreneur“ nurodo, kad vienas sudėtingiausių iššūkių yra paskatinti ateiti pirkti į parduotuvę, kai vartotojai gali viską įsigyti mygtuko paspaudimu. Tačiau fizinėje prekyboje galima pasiekti didesnio klientų pasitenkinimo, geresnės vartotojo patirties nei internete, kur nėra asmeninio pardavėjo ir pirkėjo kontakto. Pavyzdžiui, JAV maisto „Size Up Supplements“ kurį laiką įsikūrusi perkantiems dovanodavo marškinėlius su logotipu, o tokia staigmena klientams prilygdavo kone aukso luitui. Fizinės parduotuvės turi daugiau galimybių pelnyti klientų lojalumą, nes su jais susitinka tiesiogiai.

Suburti bendruomenę

Pranašumas, kurį turi fizinės parduotuvės, – jų lokalumas, aplinka ir galimybė pritraukti, suformuoti bendruomenę. Nors e. prekyba yra paprasta ir patogi, ji neturi asmeninio kontakto su pirkėju.

Prekybos vietos – turgūs – tūkstančius metų buvo vietos, į kurias einama ne vien pirkti, bet ir susitikti, bendrauti ar pasitarti. Tokią savybę reikia išnaudoti ir šiandien, pataria „Entrepreneur“, o smulkieji Lietuvoje ją ir išnaudoja, suburdami bendruomenę klientų, kuriuos sieja tie patys interesai.

Arnoldas Valiauga, MB „Valservis“, valdančios prekės ženklą „Veloklinika“, kuriam priklauso dviračių parduotuvė ir taisykla, direktorius, bendraturtis, pasakojo, kad kai bendrovė įsirenginėjo naujas patalpas, būtent bendruomenė – dauguma pirkėjų – nė neprašomi atėjo padėti įrengti naujų patalpų. Su pakaitomis dirbusių klientų pagalba apleistos patalpos modernia parduotuve ir dviračių taisykla virto per mėnesį.

Todėl klientai dažnai ateina į „Velokliniką“ ne tik pirkti ar remontuoti dviračių, bet ir pabendrauti. Bendrovė įsigijo ir plačiaekranį televizorių, kad būtų galima kartu peržiūrėti varžybų, kelionių įrašus, nes daugelis „Veloklinikos“ klientų yra sportininkai.

„Sulaukiau klausimo, ar gali klientas pas mus parduotuvėje susitikti su reikalingu žmogumi ir čia aptarti reikalus. Kodėl ne? Juk specialiai ir įrengėme zoną su minkštais baldais, ant palangių pridėjome pagalvėlių, kad mūsų klientai ir draugai galėtų patogiai įsitaisyti ir praleisti daugiau laiko bendraudami“, – sakė A. Valiauga.

Susibūrimai, vaizdo įrašų peržiūros – pridėtinė vertė ne tik klientams, bet ir rimta pagalba verslui, kuriam įtakos turi sezonai. Žiemą, kai užsakymų ir pajamų mąžta, o nuomą ir atlyginimus mokėti reikia, bendrovė papildomų pajamų planuoja gauti iš užkandžių, gėrimų, kurių susibūrimuose galės įsigyti klientai.

Renginiai bendruomenei

„Entrepreneur“ nurodo, kad bendruomenė gali būti ir virtuali – jos būrimui pasitelkus socialinius tinklus, galima dalytis klientų patirtimi, jų istorijomis, ir reali – prekybininkas gali remti ir organizuoti bendruomenės renginius, skleisti žinią apie save, pristatyti savo įmonės kultūrą, kuri pritrauks naujų klientų. „Size Up Supplements“ pavyzdys – kiekviena parduotuvė tapo vieta ne tik ieškoti patarimų, bet ir aplink ją suburti sporto bendruomenę.

Renginius, orientacines varžybas ir kitus, skirtus skatinti aktyviam gyvenimo būdui, sportui, organizuoja ir Šiaulių UAB „S–Sportas LT“, valdanti tris parduotuves.

Pavyzdžiui, Kurtuvėnų regioniniame parke šiauliečiai įrengė – pažymėjo – 31 km, 33 km ir 50 km ilgio dviračių trasas. 2018 m. „S–Sportas“ surengė 10 skirtingų rungtynių.

Beje, įmonė turi ir e. parduotuvę, tačiau pardavimų apimtimi ši nepasiekia fizinių prekybos vietų – pirkėjai renkasi ateiti į parduotuvę.

Visi darbuotojai – pardavėjai-konsultantai, parduotuvių vadovai – yra sportininkai, nuolat dalyvaujantys skirtingose nacionalinėse ir tarptautinėse varžybose.

„Toks profesionalus personalas yra mūsų stiprioji pusė. Patys sportuojame, todėl žinome viską apie prekes, jų kokybę ir galime patarti, o žmonės to ir ateina. Galima sakyti, mes ne tik pardavėjai. Panašiai kaip kirpėjai, suteikiame ir paslaugą – žmogus be prekės gauna pridėtinę vertę – patarimų, informacijos apie jos savybes. Į Vilnių galima nuvažiuoti su „Škoda“, galima ir su „Mercedes“, bet jų vidus skiriasi ir tą vidų reikia parodyti pirkėjui, kuris nori rinktis, tą ir darome“, – sakė Svajūnas Ambrazas, Šiaulių bendrovės „S–Sportas LT“ direktorius ir profesionalus orientacininkas.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Žemaitijai keičiantis, visi regionai stringa ties viena kliūtimi Premium

Trys Žemaitijos apskritys – trys skirtingos verslo tendencijos. Kiekvienas regionas turi savų kozirių, tačiau...

Gazelė
08:19
Kaip verslui augant pasverti riziką

Įmonių, patekusių į „Gazelės 2019“ sąrašą, vadovai gali bent trumpam lengviau atsikvėpti – verslas auga,...

Gazelė
2019.09.15
Apdovanotos Žemaitijos „Gazelės“ nugalėtojos 

Šiandien Klaipėdoje vykstančioje „Gazelės“ konferencijoje apdovanotos Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionams...

Gazelė
2019.09.13
Lietuviškas startuolis nevaikiškus žaislus pardavinėti pradeda „Lemonos“ parduotuvėse Premium 8

Nors konstruktorių kūrėjai pirmiausia orientuojasi į žaislų rinką, „Totem“ pradėjo nuo detalių rinkinių,...

Gazelė
2019.09.13
Klaipėdoje prasidėjo „Gazelės“ konferencija – pirmoji šiemet

Kaip ir kasmet, rudenį prasideda smulkaus ir vidutinio verslo svarbiausieji renginiai: pirmoji šiųmetė...

Gazelė
2019.09.13
Ir vėl grikiai: Europoje tamsiuosius iš Prienų atranda, Azijai dar nenusibodę 1

Net jei eksportas sudaro be­veik 80% pardavimų, o lietuviškos produkcijos gali­ma rasti bet kuriame...

Gazelė
2019.09.11
Verslininkų sprendimai, kurie padėjo verslą pastatyti ant kojų Premium

Kuo jaunesnis verslas, tuo jam lengviau demonstruoti augimą, nes apyvartos atspirties taškas yra žemai.

Gazelė
2019.09.11
Sustabdžius „Pontem“ veiklą Santaros klinikose, bendrovė rengia ieškinį VMVT 1

Dėl nustatytų maisto kokybės pažeidimų Santaros klinikose sustabdžius UAB „Pontem“ veiklą, bendrovė nurodo...

Paslaugos
2019.09.11
VDI irgi galės atlikti kontrolinius pirkimus Premium

Valstybinei darbo inspekcijai planuojama suteikti teisę atlikti kontrolinius pirkimus. Jų metu bus tikrinama,...

Finansai
2019.09.11
Kaunietis, ieškojęs nebrangių baldų tiekėjų, rado dar ir prabangių Premium 4

Smulkūs šeimos verslai gali stokoti kapitalo investuoti į asortimentą, kurio norėtų pirkėjai, bet dažnai jie...

Gazelė
2019.09.11
Santaros klinikose „Pontem“ veikla stabdoma, maitinimą pasirengusi perimti UAB „Skonio era“ 5

Dėl nustatytų maisto kokybės pažeidimų Santaros klinikose UAB „Pontem“ pasirengusi pakeisti UAB „Skonio era“.

Paslaugos
2019.09.10
Darbdavių receptas – kaip su mažiau darbuotojų padaryti daugiau Premium 3

Daugelis darbdavių kaip išmanydami ieško darbuotojų, nes užsakymų tiek, kad nespėja tenkinti paklausos.

Gazelė
2019.09.10
Lietuva nesumažino PVM atotrūkio – praradome 1,1 mlrd. Eur PVM 10

Lietuvos PVM atotrūkis – skirtumas tarp potencialiai galimo surinkti PVM ir surinkto PVM, 2017 m. siekė 25,3%...

Finansai
2019.09.10
3 būdai pagauti sėkmę šiuolaikinėje verslo aplinkoje Verslo tribūna 2

Internetas nebėra tai, kas buvo anksčiau. Jei kažkada ir galėjote išsiversti be pardavimo internetu, dabar...

Vadyba
2019.09.09
Naujas „Grill London“ savininkų šūvis: matė vietos naujam formatui, tobulino dvejus metus Premium 23

„Grill London“ autoriai šį mėnesį pristatė dar vieną savo kūrinį – Vilniaus ir Kauno „Akropoliuose“ šį mėnesį...

Gazelė
2019.09.09
Skirtingo amžiaus darbuotojai gali būti ir „kapitonai“, ir „mokiniai“

Siekiant sukurti visiems darbuotojams patogią ir jaukią aplinką, vadovai neturėtų ignoruoti skirtingo...

Gazelė
2019.09.08
Kokios spalvos galėtų būti arbatpinigiai 6

Dažnas, svajojantis apie nuosavą restoraną, galvoja, kad statistika, jog daug jų po vieno sezono uždaro...

Gazelė
2019.09.07
Dažniausios klaidos, trukdančios verslui įsibėgėti Premium 4

Verslas turi būti pelningas – tokia esmine taisykle privalo vadovautis visi, kurie jo imasi. Bet neretai...

Gazelė
2019.09.07
Vasarą „užsilopę“ darbuotojai išeina: darbdaviams liko griebtis šiaudo Premium 4

Kad ir porą valandų per dieną dirbantis darbuotojas yra geriau negu joks – tuo įsitikinę barų ir restoranų...

Gazelė
2019.09.06
Vilniuje uždarytas pieno baras atgimė Kaune: gali „išsidirbinėti“  Premium 1

Maitinimo sektoriuje spe­cia­lizacija ar išskirtinis pro­duktas yra gerai, o jei­gu greta to dar kuriama...

Gazelė
2019.09.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau