Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

Publikuota: 2019-08-18

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio prekių katalogo ir dar pasitelkti įrankius geriausioms kainoms rasti. Tačiau be jų dar yra tradicinių parduotuvių, ne tik norinčių sulaukti savo pirkėjo, bet ir turinčių priemonių, kaip tą pasiekti.

„Statista“ prognozuoja, kad per artimiausius trejus metus e. komercijos pardavimai turėtų augti 265% ir sudaryti 17,5% visų pasaulio prekybininkų pardavimų. „Entrepreneur“ nepritaria plačiai eskaluojamai mažmenininkų apokalipsės sąvokai, bet nurodo, kad dalis tiesos grėsmingame palyginime yra: „Mastercard“ apklausos duomenimis, 60% fizinių parduotuvių savininkų pripažino, kad uždarė parduotuves reaguodami į augančią konkurenciją – e. parduotuvių taikomą kainodarą, prekių pristatymo greitį, rinkodarą, prekės ženklų žinomumą – dėl veiksnių, kurie yra virtualios prekybos pranašumas.

Visgi, be kalbų apie tik augančią grėsmę specializuotiems, tradiciniams, smulkiems prekybininkams, yra ir tokių, kurie klesti ir atidaro naujų fizinių prekybos vietų. Vadinasi, įrankių, kaip pritraukti pirkėją į fizinę parduotuvę, yra.

Klientai turi būti patenkinti

„Entrepreneur“ nurodo, kad vienas sudėtingiausių iššūkių yra paskatinti ateiti pirkti į parduotuvę, kai vartotojai gali viską įsigyti mygtuko paspaudimu. Tačiau fizinėje prekyboje galima pasiekti didesnio klientų pasitenkinimo, geresnės vartotojo patirties nei internete, kur nėra asmeninio pardavėjo ir pirkėjo kontakto. Pavyzdžiui, JAV maisto „Size Up Supplements“ kurį laiką įsikūrusi perkantiems dovanodavo marškinėlius su logotipu, o tokia staigmena klientams prilygdavo kone aukso luitui. Fizinės parduotuvės turi daugiau galimybių pelnyti klientų lojalumą, nes su jais susitinka tiesiogiai.

Suburti bendruomenę

Pranašumas, kurį turi fizinės parduotuvės, – jų lokalumas, aplinka ir galimybė pritraukti, suformuoti bendruomenę. Nors e. prekyba yra paprasta ir patogi, ji neturi asmeninio kontakto su pirkėju.

Prekybos vietos – turgūs – tūkstančius metų buvo vietos, į kurias einama ne vien pirkti, bet ir susitikti, bendrauti ar pasitarti. Tokią savybę reikia išnaudoti ir šiandien, pataria „Entrepreneur“, o smulkieji Lietuvoje ją ir išnaudoja, suburdami bendruomenę klientų, kuriuos sieja tie patys interesai.

Arnoldas Valiauga, MB „Valservis“, valdančios prekės ženklą „Veloklinika“, kuriam priklauso dviračių parduotuvė ir taisykla, direktorius, bendraturtis, pasakojo, kad kai bendrovė įsirenginėjo naujas patalpas, būtent bendruomenė – dauguma pirkėjų – nė neprašomi atėjo padėti įrengti naujų patalpų. Su pakaitomis dirbusių klientų pagalba apleistos patalpos modernia parduotuve ir dviračių taisykla virto per mėnesį.

Todėl klientai dažnai ateina į „Velokliniką“ ne tik pirkti ar remontuoti dviračių, bet ir pabendrauti. Bendrovė įsigijo ir plačiaekranį televizorių, kad būtų galima kartu peržiūrėti varžybų, kelionių įrašus, nes daugelis „Veloklinikos“ klientų yra sportininkai.

„Sulaukiau klausimo, ar gali klientas pas mus parduotuvėje susitikti su reikalingu žmogumi ir čia aptarti reikalus. Kodėl ne? Juk specialiai ir įrengėme zoną su minkštais baldais, ant palangių pridėjome pagalvėlių, kad mūsų klientai ir draugai galėtų patogiai įsitaisyti ir praleisti daugiau laiko bendraudami“, – sakė A. Valiauga.

Susibūrimai, vaizdo įrašų peržiūros – pridėtinė vertė ne tik klientams, bet ir rimta pagalba verslui, kuriam įtakos turi sezonai. Žiemą, kai užsakymų ir pajamų mąžta, o nuomą ir atlyginimus mokėti reikia, bendrovė papildomų pajamų planuoja gauti iš užkandžių, gėrimų, kurių susibūrimuose galės įsigyti klientai.

Renginiai bendruomenei

„Entrepreneur“ nurodo, kad bendruomenė gali būti ir virtuali – jos būrimui pasitelkus socialinius tinklus, galima dalytis klientų patirtimi, jų istorijomis, ir reali – prekybininkas gali remti ir organizuoti bendruomenės renginius, skleisti žinią apie save, pristatyti savo įmonės kultūrą, kuri pritrauks naujų klientų. „Size Up Supplements“ pavyzdys – kiekviena parduotuvė tapo vieta ne tik ieškoti patarimų, bet ir aplink ją suburti sporto bendruomenę.

Renginius, orientacines varžybas ir kitus, skirtus skatinti aktyviam gyvenimo būdui, sportui, organizuoja ir Šiaulių UAB „S–Sportas LT“, valdanti tris parduotuves.

Pavyzdžiui, Kurtuvėnų regioniniame parke šiauliečiai įrengė – pažymėjo – 31 km, 33 km ir 50 km ilgio dviračių trasas. 2018 m. „S–Sportas“ surengė 10 skirtingų rungtynių.

Beje, įmonė turi ir e. parduotuvę, tačiau pardavimų apimtimi ši nepasiekia fizinių prekybos vietų – pirkėjai renkasi ateiti į parduotuvę.

Visi darbuotojai – pardavėjai-konsultantai, parduotuvių vadovai – yra sportininkai, nuolat dalyvaujantys skirtingose nacionalinėse ir tarptautinėse varžybose.

„Toks profesionalus personalas yra mūsų stiprioji pusė. Patys sportuojame, todėl žinome viską apie prekes, jų kokybę ir galime patarti, o žmonės to ir ateina. Galima sakyti, mes ne tik pardavėjai. Panašiai kaip kirpėjai, suteikiame ir paslaugą – žmogus be prekės gauna pridėtinę vertę – patarimų, informacijos apie jos savybes. Į Vilnių galima nuvažiuoti su „Škoda“, galima ir su „Mercedes“, bet jų vidus skiriasi ir tą vidų reikia parodyti pirkėjui, kuris nori rinktis, tą ir darome“, – sakė Svajūnas Ambrazas, Šiaulių bendrovės „S–Sportas LT“ direktorius ir profesionalus orientacininkas.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Į pensijų kaupimą naujai įtraukta 43.500 gyventojų

Į pensijų kaupimą šiemet naujai įtraukiami 43.500 gyventojų, kuriems „Sodra“ atsitiktine tvarka priskyrė...

Finansai
2020.01.16
Šiemet pajamų deklaravimo startas bus skelbiamas anksčiau

Iki šių metų vasario 17 d. mokesčius išskaičiuojantys asmenys mokesčių administratoriui turi pateikti...

Finansai
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
Sugrįžę iš „mokesčių atostogų“, smulkieji skaičiuoja tarifus Premium 1

Mokesčių „atostogos“ smulkiesiems – „poilsis“ nuo „Sodros“ įmokų pirmuosius metus ir 0% pelno mokestis – buvo...

Gazelė
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Sodra“ primena naujus įmokų tarifus dirbantiems savarankiškai 1

Savarankiškai dirbantieji, gavę pirmąkart atsiradusias „mokesčių atostogas“ – teisę nemokėti socialinio...

Gazelė
2020.01.15
Atsargiai deklaruojant: pasirinktas būdas lemia „Sodros“ išmokų dydį Premium 1

Individualia veikla užsiimančiam gyventojui paskirtų ligos ir kai kurių kitų „Sodros“ išmokų dydį lemia ne...

Finansai
2020.01.14
Pasitikėjimas avansu: maitintojus tikrins jau pradėjus veiklą Premium

Kuriant naują maitinimo įstaigą – kavinę, užkandinę ar kitą viešojo maitinimo vietą – nereikės maisto...

Gazelė
2020.01.14
Ką daryti, jei bankas neduoda paskolos Premium

Retos įmonės savininkas gali didžiuodamasis pasakyti, kad jis niekad nėra naudojęsis banko paskola arba jos...

Gazelė
2020.01.13
Auga, nes užuot visi darę, kada gali, pasidalijo atskomybę ir procesus Premium

Savitarnos krautuvėlių „12 Eat“, kuriose darbo vietoje išsirinkęs prekes darbuotojas atsiskaito savitarnos...

Gazelė
2020.01.13
Nesėkmė su laiminga pabaiga: uždarius parduotuvę – kaip akmuo nuo širdies Premium

Verslas turi dirbti pelningai, tačiau ne kiekvienam įkūrėjui to pavyksta pasiekti. Dažnam atrodo, kad...

Gazelė
2020.01.13
Maitintojai gauti leidimą pradėti veiklą gali be tikrintojų vizito

Kavinės, užkandinės, mokyklų virtuvės, taip pat – kiti maitintojai, vaisių, uogų, daržovių ar mėsos...

Gazelė
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Verslui pradėti prastų vietų nėra, svarbiau – teisinga kryptis

Anksčiau prekiauti turguje buvo anokia čia garbė. Sąlygos sudėtingos – tenka dirbti per lietų, darganą ar...

Gazelė
2020.01.11
Kibernetinis saugumas SVV svarbus, bet investuoti neskuba

3 iš 4 smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) įmonių nėra pasiruošusios arba nežino, ar yra pasiruošusios...

Gazelė
2020.01.10
Per metus spėjo sukurti ir plaukų transplantacijos kliniką, ir Dubajuje išmokyti jos gydytojus Premium

Kai tiksliai apsispręsta, jog verslo bus imamasi, kad yra, su kuo ir iš ko jį kurti, verslo idėja susidėlioja...

Gazelė
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau