Verslą kuria laužydami taisykles – kol kas nesigaili

Teisininkai nuolat perspėja: jei kuriate verslą keliese, aiškiai aptarkite visus galimus scenarijus ir viską įforminkite raštu. Ir jokiu būdu nesidalinkite akcijų po lygiai – kažkuris bendraturtis jų privalo turėti nors šiek tiek daugiau, kad pastarojo balsas būtų lemiamas.
„Mes viską darėme taip, kaip nereikėtų daryti. Ir akcijų su kolega Tomu Naruškevičiumi turime po 50%, ir mūsų atsakomybės ribos bei funkcijos jokiomis sutartimis neįformintos. Dar daugiau – kai ėmėme paskolą verslui plėsti, Tomas už ją laidavo įkeisdamas nuosavą turtą. Tačiau vienas kitu pasitikime taip, kad užtenka žodžio, ir žinome – jo abu laikysimės“, – pasakoja Arnoldas Valiauga, MB „Valservis, valdančios prekės ženklą „Veloklinika“, direktorius, bendraturtis.
Vyriškiai vienas kitą pažįsta jau ilgus metus, yra ne tik draugai, bet ir kartu sportuoja, dalyvauja dviračių varžybose. Būtent sportas tapo ta jungtis, vienijanti nemažą dviratininkų bendruomenę.
Persidavė ir klientams
Tai, kad klientai yra kur kas daugiau negu pirkėjai, p. Valiauga patyrė ne kartą. Ypač tada, kai daugelis jų net neprašomi atėjo į pagalbą naujas patalpas įrengti. Dirbdavo pakaitomis, vieni, kai galėdavo, ateidavo, paskui juos pakeisdavo kiti. Todėl apleistos patalpos modernia parduotuve ir dviračių taisykla virto per rekordiškai trumpą laiką – mėnesį.
Ir dabar pagalbininkai dažnai užsuka į „Velokliniką“. Nebūtinai kažko įsigyti, remontuotis ar pasikonsultuoti. Paprasčiausiai čia ateina pabūti, pabendrauti, apie varžybas ar keliones pasipasakoti.
„Sulaukiau klausimo, ar gali klientas pas mus parduotuvėje susitikti su reikalingu žmogumi ir čia aptarti reikalus. Kodėl gi ne. Juk specialiai ir įrengėme zoną su minkštais baldais, ant palangių pridėjome pagalvėlių, kad mūsų klientai ir draugai galėtų patogiai įsitaisyti ir praleisti daugiau laiko bendraudami“, – aiškina pašnekovas.
Dėl to įmonė įsigijo ir plačiaekranį televizorių, kad būtų galima kartu peržiūrėti varžybų, kelionių įrašus, nes daugelis „Veloklinikos“ klientų yra sportininkai. Ypač tai bus aktualu žiemos vakarais, nes dviračių prekybos ir remonto verslui šaltasis sezonas kone pragaištingas: užsakymų nėra, pardavimai stoja, o už nuomą ir atlyginimus vis tiek mokėti reikia.
„Mūsų klientai, išgirdę, kad žiemą jie irgi bus laukiami, tą žinią priėmė su džiaugsmu. Juk su draugais, bendraminčiais visada smagu pasimatyti. O kai bendravimas sukasi apie pagrindinę ašį – dviračius, – mūsų parduotuvė tokiems pasibuvimas ypač tinkama“, – sako p. Valiauga.
„Veloklinikos“ bendraturčiai neabejoja, kad jų įkurta įmonė turi neprastų perspektyvų. Nes kai klientai dar yra ir draugai, su kuriais kartu šimtai ar tūkstančiai kilometrų numinta, kitaip būti ir negali.
Visą jauno verslo istoriją skaitykite čia.