Naujos gatvės į žemėlapius patenka per kelias savaites

Užbaigtas III Vilniaus vakarinio aplinkkelio etapas Google žemėlapyje atsiras per maždaug porą savaičių. Anot ekspertų, Lietuvos kelių ir gatvių įtraukimas į skaitmeninius žemėlapius ir navigacijos įrenginius būtų sklandesnis, jeigu tik lietuviai naudotų daugiau legalios programinės įrangos.
Egidijus Skrodenis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinis direktorius, sako, kad naujojo kelio, leidžiančio apvažiuoti sostinę ratu ir, pavyzdžiui, tiesiai iš Ukmergės plento pasiekti oro uostą, skaitmeninė versija jau egzistuoja.
Google turi sutartis ir su LAKD, ir, manau, su Vilniaus savivaldybe, todėl per savaitę kitą aplinkkelis atsiras ir Google Maps žemėlapiuose, sako pašnekovas.
Jis pabrėžia, kad visi navigacijos įrenginių, skaitmeninių žemėlapių gamintojai yra suinteresuoti pateikti pačią naujausią informaciją, todėl, gavę žinią apie pokyčius gatvėse, skuba juos įsitraukti į savo produktus. Su tokiomis bendrovėmis kaip Google bendradarbiavimas dar paprastesnis.
Mes atnaujiname savo žemėlapius, o kadangi jie naudoja tai, ką turime mes, šita informacija per kurį laiką atsiras Google žemėlapiuose savaime, teigia p. Skrodenis.
Tiesa, kol pasaulinės milžinės žemėlapių tarnyboje duomenų apie naujausią aplinkkelio atkarpą dar laukiama, geografinių informacinių sistemų (GIS) sprendimus Baltijos šalyse teikianti UAB Hnit-Baltic, valdanti žemėlapius Maps.lt, aplinkkeliu planuoti savo maršrutą jau leidžia.
Nenori mokėti
Anot p. Skrodenio, nors LAKD dalijasi informacija apie naujus kelius su navigacijų gamintojais ir žemėlapių kūrėjais, ne visuomet pokyčiai vartotojus pasiekia laiku.
Kaltinti dėl to, sako p. Skrodenis, greičiausiai derėtų rinką, nenorinčią susimokėti papildomai už galimybę nuolatos gauti žemėlapių naujinius.
Įprastai visi navigacijų gamintojai ir skaitmeninių žemėlapių sudarytojai siūlo įsigyti jų įrenginius su žemėlapių naujinimo paslauga. Visgi dalis vartotojų perka šią paslaugą be atnaujinimo galimybių, kiti programinę įrangą parsisiunčia nelegaliai, tad naujovės jų laiku nepasiekia, sako pašnekovas.
Jis priduria, kad šviežiausių žemėlapių pritrūksta ir tie, kurie naudoja automobiliuose įdiegtą navigacijos įrangą. Dauguma šios kol kas atnaujinama ne nuotoliniu būdu, tad, prireikus naujų žemėlapių, tenka važiuoti į saloną ir susimokėti už paslaugą. Galimybė naujinti turimus duomenis internetu kol kas siūloma tik dalyje pačių naujausių transporto priemonių,
Anot LAKD generalinio direktoriaus, rinkos ypatybės nulemia ir tai, kad navigacijos įrenginius gaminančios bendrovės tokioms šalims kaip Lietuva atnaujindamos žemėlapius skiria mažiau dėmesio ir turimą informaciją naujina rečiau. Tiesa, pasak LAKD vadovo, yra ir tokių gamintojų, kurie kartą per mėnesį, kartą per pusę metų kreipiasi į direkciją ir paprašo naujausių žemėlapių duomenų.
Iniciatyva gamintojų
Rinkoje atsirandant vis daugiau transporto priemonių, kurioms naujiniai keliauja internetu, problemų atnaujinant žemėlapius nekils.
Mes turime daug atvirųjų duomenų, atvirus prisijungimo standartus. Visiems, kurie kreipiasi į mus, leidžiame prisijungti ir jie visus žemėlapius gali pasiimti. Tiesiog reikia gamintojų iniciatyvos, tikina LAKD vadovas.
Kitąmet direkcija pati imsis iniciatyvos ir vasaros pradžioje pristatys mobiliąją programėlę, kurios naudotojai galės matyti naujausius Lietuvos žemėlapius, eismo informaciją ir planuoti maršrutus.
Braižo ir vartotojai
Kone viso pasaulio gatves savo žemėlapiuose turinti Google pakeitimus keliuose leidžia fiksuoti tiems, kurie žemėlapius naudoja. Įtraukti naujinius galima paprasčiausiai juos nubrėžus žemėlapyje ir pavadinus taip, kaip tiksliai vadinasi gatvė, nauja atkarpa, kelias. Google skelbia, kad tokius duomenis patikrina, ir jei jie teisingi, jie netrunka atsirasti ir viešoje žemėlapių versijoje.
Surinkti naujausius duomenis Google padeda ir Google Maps programėlę naudojantys išmaniųjų telefonų savininkai. Jei jie leidžia duomenų siuntimą ir yra įjungę buvimo vietos stebėjimo funkcijas, Google gali ne tik sužinoti apie naujai kuriamas teritorijas, gyvenvietes, tiesiamus kelius, bet ir įspėti apie laukiančias spūstis, neįprastą eismo sulėtėjimą, avarijas.
Amanda Leicht-Moore, Google Maps produkto vadovė, tikina, kad bendrovė nori žinoti ne tik tai, kas kelyje vyksta dabar, bet ir nuspėti, kaip padėtis keisis po 23 valandų, tad programėlė išmokyta numatyti neįprastas eismo sąlygas, taip pat tai, kaip jos gali nulemti kelionės eigą, eismą aplinkiniuose keliuose, ir apie gresiančius pokyčius perspėti Google Maps naudotojus.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti