„Brexit“ stabdo „Ryanair“ augimą

Kritęs britų svaro kursas privertė didžiausią Europoje pigių skrydžių bendrovę Ryanair metų pelno prognozę sumažinti 5%.
Airijos bendrovė Ryanair pranešė, kad svaro kurso kritimas euro atžvilgiu (po Jungtinės Karalystės (JK) sprendimo palikti Bendriją jis neteko 18% savo vertės) sumažins įmonės grynąjį metinį pelną iki 1,31,35 mlrd. Eur, vietoj planuotų 1,3751,425 mlrd. Eur, skelbia Financial Times. Bendrovė finansiniai metai baigiasi kovo 31 d.
Gali trauktis toliau
Ryanair taip pat nuogąstauja, kad bendrovės pelną dar labiau nukirpti gali strategija mažinti kainas ir taip didinti lėktuvų užpildymą, taip pat mažėjanti skrydžių bilietų paklausa arba tolimesnis svaro kritimas euro atžvilgu.
Michaelas OLeary, Ryanair vykdomasis vadovas, pristatydamas finansines kompanijos prognozes kalbėjo, kad didelis svaro kritimas po referendumo sumažino įmonės pelno projekcijas šiek tiek daugiau, nei buvo tikimasi. O naujoji veiklos rezultatų prognozė labai priklauso nuo tolimesnio svaro kurso svyravimo euro atžvilgiu ir bilietų paklausos rinkoje.
Svaro kritimas nėra vienintelė mažesnio pelno prognozės priežastis. Intensyvi konkurencija privertė vežėjus mažinti bilietų kainas, ypač po kritusios Turkijos miestų ir kai kurių kitų krypčių paklausos po ten įvykusių terorizmo aktų arba realios jų grėsmės. Skrydžių sektorių šiemet taip pat paveikė ekonominis neaiškumas ir daugkartiniai oro kontrolės darbuotojų streikai Europoje.
Ryanair pranešė, kad pastarąjį pusmetį, iki rugsėjo 30-osios, bilietų kainos nukrito 10% vietoje planuotų 9%, o per kitą pusmetį jos gali mažėti 13-15%. Tačiau šis kainų kritimas turėtų pagerinti lėktuvų užpildymą 1% daugiau nei planuota iki 94%. Iš viso Airijos bendrovė per finansinius metus planuoja pervežti 119 mln. keleivių, 12% daugiau nei ankstesniais metais.
JK yra svarbi Ryanair rinka pernai įmonė čia gavo 6,54 mlrd. Eur, arba maždaug 28% nuo visų pajamų. Bilietai joje yra parduodami svarais, todėl jų vertė tampa mažesnė eurais valiuta, kuria Airijos bendrovė teikia ataskaitas. Pernai Ryanair pelnas augo net 43%, o kiekvienas pervežtas keleivis įmonei atnešė 11 Eur pelno.
Paveikė ir kitus
Referendumo dėl Brexit rezultatai ir terorizmo išpuoliai Europoje netruko paveikti didžiausias Senojo žemyno oro bendroves. Vokietijos Lufthansa, britų EasyJet ir British Airways antroje metų pusėje paskelbė apie mažesnes metų pelno prognozes, o Air Berlin, kad išliktų pelninga, buvo priversta pradėti įmonės veiklos restruktūrizaciją. Savo ruožtu Ryanair liepos pabaigoje, reaguodama į JK sprendimą palikti ES, paskelbė apie planus mažinti skrydžių dažnį Londono Stanstedo oro uoste. Ponas OLeary tuomet sakė, kad skrydžių retės nuo šios žiemos, tačiau maršrutų uždaryti bendrovė kol kas neketina. Dėl tokio bendrovės žingsnio per ateinančius metus oro uoste keleivių skaičius turėtų sumažėti apie 1 mln. Tąkart Ryanair atstovas sakė, kad Britanijos sprendimas palikti ES buvo staigmena ir nusivylimas, skatinantis daugiau dėmesio augimui skirti kituose ES esančiuose oro uostose per artimiausius du metus.
Europos skrydžių bendrovės pastaruoju metu sėkmingai augino savo pelnus daugiausiai dėl užsitęsusio žemų naftos kainų bei atpigusių degalų laikotarpio, leidusio sumažinti išlaidas. Kita vertus, tai dar labiau padidino konkurenciją ir pasiūlą, kuri Europoje, į žemyną ateinant vis naujiems vežėjams iš kitų regionų, ir taip vertinama kaip perteklinė. Išaugusi konkurencija ir pigių skrydžių kompanijų populiarumas vertė mažinti kainas, nes daugelis įmonių pasirinko strategiją didinti maršrutų skaičių ir dėti visas pastangas, kad orlaiviai skraidytų kuo pilnesni.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti