Latvijoje „Neste“ prekiaus dyzelinu su priedu, kurio purtėsi Lietuva

Publikuota: 2016-04-15
Pernai Lietuvoje degalams su biopriedais buvo panaikintos akcizų lengvatos. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Pernai Lietuvoje degalams su biopriedais buvo panaikintos akcizų lengvatos. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Latvijoje veikiantis „Neste“ prekybos degalais tinklas ėmėsi pardavinėti „Pro Diesel“ dyzeliną, į kurį maišomas priedas „NexBTL“. Šiais degalais prekiaujama ir Lietuvoje, tačiau praėjusių metų pabaigoje dėl degalų su biopriedu, kurio negali pasiūlyti kiti gamintojai, Lietuvos rinkoje kilo sujudimas, privertęs naikinti akcizų lengvatas degalams su biologinės kilmės priedais.

„Neste“ dyzelinu „Pro Diesel“ prekiaus visose savo degalinėse Latvijoje. Be kaimyninės valstybės ir Lietuvos, degalais su „NexBTL“ parduodami ir Suomijoje, kur gaminamas minėtas biologinės kilmės priedas.

VŽ jau rašė, kad pernai lapkritį Biodegalų asociacija iniciavo Akcizų įstatymo pataisą, kuria buvo panaikintos akcizų lengvatos degalams su biologinės kilmės priedais. Suomijoje gaminamo priedo „NexBTL“ į dyzeliną galima maišyti didesniu santykiu nei, pavyzdžiui, riebiųjų rūgščių metilo esterio (RRME) priedų, gaminamų Lietuvoje. Pastarųjų vasarą į dyzeliną maišoma 7%, žiemą visai nemaišoma. Tai reiškia, kad akcizo lengvatos naudojant „NexBTL“ sudaro reikšmingesnę degalų kainos dalį.

Lengvatos buvo paliktos tik dviem biodegalų ir degalų mišiniams: E85 (85% etanolio ir 15% benzino, skirto benzinu varomoms transporto priemonėms) ir B100 (degalai skirti dyzeliniams varikliams).

Tuomet Biodegalų asociacija tikino, kad akcizų lengvatos nepadės pasiekti Europos Sąjungoje (ES) numatytų tikslų, kad transporto sektorius iki 2020 m. naudotų 10% atsinaujinančių energikos išteklių. Mindaugas Palijanskas, Biodegalų asociacijos vadovas, pastebėjo, kad prekyba biologinės kilmės priedais Lietuvoje kasmet menksta.

Tiesa, tuo pat metu pastebėta, kad „NexBTL“ yra vienintelis rinkoje esantis produktas, kurio į degalus galima maišyti daugiau nei 10%. RRME produktų į degalus didesniu santykiu maišyti negalima, mat keičiasi degalų savybės. Didžiausia problema, pasak kritikų, buvo vienintelė šį priedą gaminanti bendrovė.

Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ vadovas, tuomet aiškino, jog priedas, pilamas į dyzeliną, nepigus, todėl akcizų lengvatos padėjo išlaikyti prieinamą degalų kainą. Nors „Pro Diesel“ su „NexBTL“ Lietuvoje prekiaujama, tačiau p. Steikūnas VŽ teigė, kad užtikrinti, jog šie degalai rinkoje liks, kol kas negali, kaip negali ir pasakyti, kaip galėtų keistis dyzelino su priedu kaina.

„Kalbame su mūsų pagrindine kompanija Suomijoje „Neste Oyj“, deramės, kad rastume išeitį. Jeigu tas produktas liks, kažkur reikės stipriai veržtis diržus“, – VŽ kalbėjo pašnekovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Greta Kauno nukritus lėktuvui žuvo žinomas pilotas V. Ramonas ir dar vienas vyras

Sekmadienio popietę Kauno rajone nukritus sportiniam lėktuvui, žuvo du juo skridę vyrai, pranešė policija.

Atnaujinami traukinių tvarkaraščiai tarp Vilniaus ir Kauno

Sekmadienį atnaujinami traukinių tarp Vilniaus ir Kauno tvarkaraščiai.

Sugedus lėktuvui, Egipte įstrigo apie 200 poilsiautojų iš Lietuvos

Sugedus oro linijų „GetJet Airlines“ lėktuvui, Egipto Šarm aš Šeicho kurorte penktadienį įstrigo apie 200...

E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Vilkikų gamintojai: perėjimas prie nulinės CO2 emisijos negali vykti be politikos pokyčių

Europos krovininio transporto gamintojai teigia, kad jie patvirtina savo įsipareigojimą pereiti prie nulinės...

Baltijos šalių premjerai sutarė asmeniškai kontroliuoti „Rail Baltica“ vystymą 1

Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerai penktadienį trišaliame susitikime sutarė asmeniškai kontroliuoti...

GM ir LG investuoja 2,3 mlrd. USD – statys vieną didžiausių baterijų gamyklų pasaulyje

General Motors“ (GM) ir „LG Chem“ pranešė investuojantys 2,3 mlrd. USD į elektrinių automobilių baterijų...

Pramonė
2019.12.06
Vilniečiai į darbą keliauja be automobilio – kaip ir kodėl keičiasi įpročiai? Verslo tribūna

Vilnius juda. Ir kasmet juda  vis darniau. Sostinės gyventojai po truputį keičia įpročius: vietoje kelionių...

Verslo aplinka
2019.12.06
Vilniuje lėktuvams įvedami papildomi ribojimai siekiant mažinti triukšmą 

Lėktuvai iš Sostinės oro uosto kils, atlikdami pirmąjį posūkį toliau nuo tankiai apgyvendintų rajonų.

Ekonomikos komitetui nesusirinkus, automobilių ir prekybos mokesčiai liko nesvarstyti

Seimo Ekonomikos komitetas trečią kartą iš eilės neapsvarstė taršių automobilių bei prekybos mokesčius...

Estijos premjeras: užbaigti „Rail Balticą“ laiku vargu ar realu

Užbaigti trijų Baltijos šalių įgyvendinamą europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iki pradinio...

„DB Schenker“ centralizavo įmonių valdymą Baltijos šalyse Premium

Vokietijos geležinkeliams priklausanti transporto ir logistikos grupė Baltijos šalyse įvykdė vadovybės...

Komisija leido pasirašyti geležinkelio elektrifikavimo sutartį su „Elecnor“

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems „Lietuvos...

V. Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio pasienyje su...

Statyba ir NT
2019.12.05
Kelių direkcija: rangovai vilkina defektų taisymą 1

Pernai atlikus valstybinės reikšmės kelių auditą, rangovai vilkina defektų tvarkymą, todėl dalis jų bus...

Statyba ir NT
2019.12.05
Sostinės oro uoste – nauja beveik 1.000 vietų automobilių aikštelė 1

Vilniaus oro uoste pradeda veikti daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1.000...

K. Mažeika abejoja elektrifikavimo konkursu, V. Šapoka nespėlioja dėl lėšų panaudojimo

Aplinkos ministrui „valstiečiui“ Kęstučiui Mažeikai maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo...

„Orion“ fondo įmonė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą Premium 1

Investicijų valdymo bendrovės „Orion Asset Management“ fondo bendrovė įsigijo įmonę, kuri viešojo ir...

Statyba ir NT
2019.12.05
J. Narkevičius nesako, ar leis pasirašyti geležinkelių elektrifikavimo sutartį 2

Maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo konkursas vyko neefektyviai, teigia Jaroslavas...

Ministerija: „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys, o ne bendra...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau