„Ryanair“: kam jums nacionalinis vežėjas, kai turite mus

Publikuota: 2016-01-17
Kate Sherry, bendrovės „Ryanair“ maršrutų ir veiklos plėtros direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kate Sherry, bendrovės „Ryanair“ maršrutų ir veiklos plėtros direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Naują maršrutą iš Palangos į Londoną suplanavusi žemų sąnaudų skrydžių bendrovė „Ryanair“ neslepia, kad šiam sprendimui įtakos turėjo Lietuvos oro uostų politika. Tačiau ir potencialo skrydžiams Palangoje esą yra, taip pat ir galimybių auginti keleivių srautus visoje Lietuvoje.

Lietuvoje viešinti „Ryanair“ maršrutų ir veiklos plėtros direktorė Kate Sherry sparčiu tempu VŽ vardija praėjusių metų bendrovės veiklos skaičius: jau aptarnauta per 100 mln. keleivių, orlaivių parke apie 390 lėktuvų, dar antra tiek jų užsakyta, veikia 77 bazės 31 šalyje. Bendrovės planas – iki 2024 metų aptarnautų keleivių skaičių išauginti iki 180 mln.

Lietuvoje per 2016-uosius metus „Ryanair“ planuoja pervežti daugiau kaip 1,5 mln keleivių. Kaune šiuo metu bazuojami trys lėktuvai, taip pat įkurta orlaivių techninio aptarnavimo ir remonto bazė.

„Turime apie 30 maršrutų iš Vilniaus ir Kauno. Dabar skelbiame ir naują kryptį iš Palangos į Londono Stanstedo oro uostą“, – sako p. Sherry.

Žiemą Lietuvoje Ryanair iš viso atidaro 5 naujus maršrutus, dar trys, įskaitant ir naują kryptį iš Palangos, numatyti vasarą. Kauno oro uostas taip pat yra vienas iš trijų, kurį airių vežėja pasirinko skrydžiams į Izraelį.

„Augimo potencialas Lietuvoje yra didžiulis, šalis neprisotinta. Dublinas yra 3 kartus didesnis už Vilnių, bet turi 8 kartus daugiau keleivių. Mes manome, kad yra galimybių pritraukti didesnį srautą, palaikome gerus santykius Lietuvos su oro uostus valdančia bendrove, daug kalbamės apie augimą ateityje“, – sako p. Sherry.

Paklausta, ar nauja oro uostų strategija, pagal kurią pratęsiant sutartis su žemų sąnaudų vežėjais šiems nebus taikomos specialios nuolaidos, paveikė bendrovės planus Lietuvoje, pašnekovė sako detaliai komentuoti negalinti, nes sutartys – konfidencialios. Tačiau Vilniuje „Ryanair“ rezultatai esą augo 25%, tad, pasak p. Sherry, tol, kol žemų sąnaudų žaidėjai gali skraidyti iš Vilniaus, rezultatai čia augs.

„Jie turi naują schemą Vilniuje: taikoma nuolaida oro bendrovėms, kurios dirba visuose trijuose oro uostuose. Tai buvo svarbiausias faktorius mums nusprendžiant dėl Palangos krypties“, – pasakoja „Ryanair“ maršrutų ir veiklos plėtros direktorė.

Pasak jos, Palanga ir pati turi galimybių augti. Esą žema kaina gali paskatinti žmones atskristi į Palangą, arba iš Klaipėdos per Palangą nuvykti į Londoną savaitgaliui ar kelioms dienoms. Stanstedo kryptis taip pat pasirinkta neatsitiktinai.

„Stanstedas yra didžiausia mūsų bazė, ten turime 40 lėktuvų, o visame Londone yra 12 mln. žmonių, be to, Lietuvos ir Jungtinės Karalystės ryšys tikrai stiprus. Natūralu, kad pirmą skrydį pasirinkome šia kryptimi. Kryptys į Londoną iš Kauno ir Vilniaus rodo labai gerus rezultatus. Bet ir maršrutų į Vokietiją, Skandinaviją, Prancūziją ar atostogų kryptimis rezultatai yra geri. Manau, ir Palanga turi daugiau potencialo“, – sako p. Sherry.

Rinka keičiasi

Kalbėdama apie ateities tendencijas bendrovės atstovė sako tikinti, kad Europoje ir Lietuvoje žmonės šiemet rinksis daugiau atostogų krypčių, keliaus dažniau. Tam stiprų stimulą daro mažos kainos, kurios visose skrydžių bendrovėse, nepriklausomai nuo koncepcijos, tampa itin svarbiu dėmesio ir investicijų objektu.

Ilgalaikėje perspektyvoje, pasak p. Sherry, Europoje stebima rinkos žaidėjų konsolidacija, artėjimas prie amerikiečių modelio.

„Europoje yra kur kas daugiau vežėjų nei jų turi amerikiečiai, bet mes judame link jų. Didieji tradiciniai vežėjai konsoliduojasi, o norint konkuruoti žemų sąnaudų segmente turi turėti labai daug įgūdžių“, – sako ji.

Europoje esą ir dabar jau galima matyti, kad formuojasi vos 3-4 stambesnės tradicinių vežėjų grupės, tokios, kaip Air France, Lufthansa ar IAG, potencialo turi 2-3 stiprūs žemų sąnaudų žaidėjai. „Nesakau, kad taip nutiks iki metų pabaigos, bet judama tokia kryptimi', – sako p. Sherry.

Tokioje aplinkoje mažesniems nacionalinio lygio žaidėjams, pasak pašnekovės, galimybių savarankiškai konkuruoti praktiškai ir nelieka. Jie per maži, per brangūs, negali užtikrinti užtektinos pasiūlos. Tam tikri savo specifiką turintys nišiniai žaidėjai, jos nuomone, veiks ir toliau, bet dalis jų išgyvens tik dėl vienokios ar kitokios valstybių paramos. Nors „Estonian Air“ pavyzdys parodė, kad ir tai ne išeitis.

„Kas kelias savaites Lietuvos žiniasklaidoje vis matydavome svarstymus dėl nacionalinio vežėjo. Bet lietuviai jau turi tokį, jis vadinasi „Ryanair“, – šypteli pašnekovė.

Ji priduria, kad Europa tampa vis atviresnė ir visiems tikrai nereikia savo nacionalinio vežėjo, juolab, kad nacionalumas visai nėra konkurencinis pranašumas.

„Tai būtų tik pinigų švaistymas, kuris galiausiai vis tiek turbūt patirs nesėkmę“, – mano p. Sherry.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Autobusų vežėjai nebeįleidžia į Rusiją važiuojančių Kinijos piliečių

Vežėjai autobusais „Lux Express“ ir „Ecolines“, gabenantys keleivius tarp Rusijos Federacijos, Suomijos ir...

Paslaugos
2020.02.27
Belgijoje sulaikyta 13 „Arijaus“ vilkikų – vežėjas dar laukia informacijos

Vasario 23 d. Belgijoje sulaikyta 13 tuščių Klaipėdos transporto įmonės „Arijus“ vilkikų su puspriekabėmis –...

Transporto paslaugų eksportas pernai augo 16,2%

Praėjusiais metais transporto sektoriaus sukuriama BVP dalis augo 8%, įmonių pajamos – 9%, taip pat didėjo...

„Lietuvos geležinkeliai“ už 6,5 mln. Eur perka geležinkelių diagnostikos riedmenį

„Lietuvos geležinkeliai“ už 6,5 mln. Eur perka savaeigį diagnostikos riedmenį, kuris tirs bėgių kokybę.

„Aviator“ valdybos pirmininke tapo R. Kižienė 1

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojamai aviacijos verslo grupei „Avia Solutions Group“ (ASG)...

Vadyba
2020.02.26
FM siūlo apkarpyti neapmokestinamas kompensacijas už darbą lauke 1

Finansų ministerija (FM) siūlo sugriežtinti kompensacijų už kilnojamojo pobūdžio darbą mokėjimą, nes...

Finansai
2020.02.26
Lietuvoje įkurta transporto inovacijų „smėlio dėžė“  1

Antradienį oficialiai atidaryta transporto inovacijų platforma (angl. sandbox), į kurią patekę startuoliai...

Klaipėdos uoste trūkus hidraulinei žarnai išsiliejo tepalai

Klaipėdos uoste antradienį trūkus hidraulinei žarnai išsiliejo tepalai, pranešė uosto direkcija.

„Virgin Galactic“ nuostoliai augo, akcija pinga 2

Richardo Bransono įkurta komercinių skrydžių į kosmosą kompanija „Virgin Galactic“ ketvirtąjį ketvirtį didino...

Rinkos
2020.02.26
COVID-19 viruso bangos jau skalauja ir lietuvių vežėjų verslą Premium

Nuo savaitgalio Italijoje fiksuojamas didžiulis koronaviruso atvejų šuolis ir uždaryti kai kurie keliai...

Žiniasklaida: Raudonojo kryžiaus savanoriai laikinai nebudės Vilniaus oro uoste 2

Raudonojo kryžiaus savanoriai laikinai atsisako tęsti bendradarbiavimą su Nacionalinio visuomenės sveikatos...

Verslo aplinka
2020.02.25
Kaune blogai pasijutus iš Italijos grįžusiam vilkiko vairuotojui, iškviesti medikai 

Antradienio rytą į Kaune įsikūrusius muitinės sandėlius iš Šiaurės Italijos grįžęs vilkiko vairuotojas...

„Rail Balticos“ ruožo Rokai-Palemonas dvikelis bus tiesiamas vienu etapu

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ nusprendė, kad „Rail Balticos“ ruožo Rokai-Palemonas dvikelis...

Statyba ir NT
2020.02.25
„Hegelmann Group“ planuoja 20% parko sudaryti iš SkGD varomų vilkikų 2

Vokiško kapitalo transporto grupė įsigijo 5 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus vilkikus, kurie...

Renkami nauji nepriklausomi Lietuvos oro uostų valdybos nariai

Atrankos į valstybės įmonės Lietuvos oro uostų valdybą komisija antradienį vykdo pokalbius su potencialiais...

Draudimas vežėjams pigo, bet „Linavos“ nuopelnus įžvelgia tik ji pati Premium

Draudimo bendrovės įsteigti nesugebėję vežėjai guodžiasi, kad civilinės atsakomybės draudimo kainos...

Nebus siunčiamos siuntos iš ir į kai kurias Šiaurės Italijos vietoves

Italijoje plintant koronavirusui, uždaryti kai kurių Šiaurės Italijos vietovių paštų skyriai, todėl iš jų ir...

Lietuvoje pristatytas pirmasis „Porsche“ elektromobilis  22

Vilniuje pademonstruotas elektromobilis „Taycan“, vėliau gamintojo atstovai žada iki 100.000 Eur kainuojančią...

Automobiliai
2020.02.24
SBA koncerno NT įmonė žengia į naujas sritis, ypatingą dėmesį skirs Kaunui Premium

Koncernui SBA priklausanti nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Urban Inventors“ šiemet investicijas į...

Statyba ir NT
2020.02.24
Svarstoma trumpinti žieminių padangų naudojimo terminą 2

Susisiekimo ministerija planuoja svarstyti privalomo žieminių padangų naudojimo termino trumpinimą. Šis...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau