Nauja metodika: vartotojų ketinimus spėja pagal veido emocijas

Publikuota: 2016-09-05
Prieš ragaudami maistą pirmiausia žmonės atkreipia dėmesį į išvaizdą ir kvapą – psichologiškai vartotojui nepriimtinas bus net ir pats skaniausias produktas, jeigu jis kvepia ar atrodo nemaloniai.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Prieš ragaudami maistą pirmiausia žmonės atkreipia dėmesį į išvaizdą ir kvapą – psichologiškai vartotojui nepriimtinas bus net ir pats skaniausias produktas, jeigu jis kvepia ar atrodo nemaloniai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kauno technologijos universiteto (KTU) tyrėjai kuria metodiką, kuri leis nuspėti vartotojų ketinimus pagal veido emocijas. Tyrime naudojama elektroninė technologija leidžia atpažinti 6 pagrindinių emocijų veido išraiškas: pyktį, liūdesį, baimę, džiaugsmą, nustebimą ir pasibjaurėjimą bei dvi papildomas išraiškas – neutralią ir paniekinamą.

Darius Černauskas, KTU Maisto mokslo ir technologijos katedros doktorantas, sako, kad „FaceReader“ veido emocijų nuskaitymo technologija maisto mokslo ir technologijos srityje yra pakankamai naujas dalykas.

Pastebėta, kad vertindami maisto produktus veido emocijų žmonės nekontroliuoja. Ypač „išsiduoda“ moterys – jų reiškiamos emocijos, vertinant maisto produktus, yra intensyvesnės nei vyrų.

„Tikriausiai nereikėtų tuo stebėtis – tyrimai rodo, kad vidutinė moteris kasdien šypsosi 62, o vidutinis vyras – vos 8 kartus“, – universiteto išplatintame pranešime cituojamas p. Černauskas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Prieš ragaudami maistą pirmiausia žmonės atkreipia dėmesį į išvaizdą ir kvapą – psichologiškai vartotojui nepriimtinas bus net ir pats skaniausias produktas, jeigu jis kvepia ar atrodo nemaloniai.

Intensyviausios emocijos

Veido emocijų nustatymo ir panaudojimo maisto vertinimui metodiką KTU maisto mokslo ir technologijos srities tyrėjai kuria kartu su kitų sričių mokslininkais, bendradarbiaudami su verslu. Vertinant maisto produktus ragaujami vienos rūšies gaminiai, besiskiriantys, pavyzdžiui, priedų rūšimi ar jų kiekiu: galimos skirtingos duonos raugo rūšys, avižų, miežių, grikių priedai, skirtingi citrinos rūgšties ir cukraus kiekiai.

Veido emocijų atpažinimo technologija leidžia nustatyti vartotojų reakcijas ir į skirtingas apynių rūšis aluje ar skirtingas džemo gaminimo technologijas.

„Intensyviausias emocijas sukelia duonos ir konditerijos gaminiai. Cukrinės konditerijos gaminiai sukelia intensyvesnes teigiamas, duonos – neigiamas emocijas“, – sako p. Černauskas.

KTU tyrėjai nustatė, kad veido išraiškos „laimingas“ didelis intensyvumas yra susijęs su vartotojo palankiu vertinimu ir palankiais ketinimais produkto atžvilgiu (t. y. – „greičiausiai pirksiu“). Kai veido išraiška „liūdnas“ pasireiškė kartu su „piktas“ tai siejama su nepalankiu požiūriu ir neigiamais ketinimais. Kitaip tariant – jei, paragavus produkto, žmogaus veide atsiranda palaiminga šypsena, tikėtina, kad jis taps pirkėju.

„Nustatėme, kad jei požiūris į kepinius yra išreiškiamas „neutralia“ veido išraiška, vartotojo ketinimai tokio produkto atžvilgiu yra neigiami, išskyrus, kai kalbame apie šokoladą – vyraujant veido išraiškai „neutrali“ daugumos vartotojų požiūris į šokoladą buvo palankus, o elgsenos ketinimai – teigiami.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„StrongPoint“ ragina jau dabar ruoštis kasos aparatų naudojimo pokyčiams Verslo tribūna

Šių metų pabaigoje prekybininkų laukia įtemptas laikotarpis – pasikeitus kasų aparatų naudojimo taisyklėms,...

Prekyba 2023
06:20
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
05:45
IT specialistė kaime rado laimę: sukūrė tradicinį verslą, bet kitaip Premium

Sostinė siūlo apsčiai galimybių, tačiau vis daugiau šeimų ją palieka ir keliasi gyventi į kaimą. Nors...

Gazelė
05:45
Kaip įsukti verslą Afrikoje: verslininkų diskusija Premium

Apie iššūkius, galimybes ir veiklos būdus Afrikos žemyne VŽ į podkastą pakvietė skirtingų patirčių...

Pramonė
05:45
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Jauno verslo formulė: rėmėsi mokslu, augo 10 kartų ir neatsigina investuotojų Premium

Kosmetikos ir odos priežiūros priemonių prekės ženklas „Math Scientific“ antraisiais metais šovė į viršų 10...

Gazelė
2022.05.24
Prezidento patarėja: Lietuvoje galėtų būti įvesta PVM lengvata maistui 7

Ieškant būdų kovoti su aukšta infliacija, Lietuvoje galėtų būti įvesta pridėtinės vertės mokesčio (PVM)...

Finansai
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Verslininkas, kuris bijo baubo po lova 6

Savo kasdienėje veikloje analizuodami informaciją, įvairius duomenis ir rašydami straipsnius dažniausiai...

VŽ požiūris
2022.05.23
Verslas sukūrė platformą „Svetingi.lt“: kaip pakviesti vakarienės ukrainiečius ir prasmingai įtraukti darbuotojus Premium

Verslas ir visuomenė nuo pat karo Ukrainoje pradžios vasario 24 d. skyrė visokeriopą paramą: kuriam laikui...

Gazelė
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium 2

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
2022.05.20
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
2022.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku