Nauja metodika: vartotojų ketinimus spėja pagal veido emocijas

Darius Černauskas, KTU Maisto mokslo ir technologijos katedros doktorantas, sako, kad „FaceReader“ veido emocijų nuskaitymo technologija maisto mokslo ir technologijos srityje yra pakankamai naujas dalykas.
Pastebėta, kad vertindami maisto produktus veido emocijų žmonės nekontroliuoja. Ypač „išsiduoda“ moterys – jų reiškiamos emocijos, vertinant maisto produktus, yra intensyvesnės nei vyrų.
„Tikriausiai nereikėtų tuo stebėtis – tyrimai rodo, kad vidutinė moteris kasdien šypsosi 62, o vidutinis vyras – vos 8 kartus“, – universiteto išplatintame pranešime cituojamas p. Černauskas.
Prieš ragaudami maistą pirmiausia žmonės atkreipia dėmesį į išvaizdą ir kvapą – psichologiškai vartotojui nepriimtinas bus net ir pats skaniausias produktas, jeigu jis kvepia ar atrodo nemaloniai.
Intensyviausios emocijos
Veido emocijų nustatymo ir panaudojimo maisto vertinimui metodiką KTU maisto mokslo ir technologijos srities tyrėjai kuria kartu su kitų sričių mokslininkais, bendradarbiaudami su verslu. Vertinant maisto produktus ragaujami vienos rūšies gaminiai, besiskiriantys, pavyzdžiui, priedų rūšimi ar jų kiekiu: galimos skirtingos duonos raugo rūšys, avižų, miežių, grikių priedai, skirtingi citrinos rūgšties ir cukraus kiekiai.
Veido emocijų atpažinimo technologija leidžia nustatyti vartotojų reakcijas ir į skirtingas apynių rūšis aluje ar skirtingas džemo gaminimo technologijas.
„Intensyviausias emocijas sukelia duonos ir konditerijos gaminiai. Cukrinės konditerijos gaminiai sukelia intensyvesnes teigiamas, duonos – neigiamas emocijas“, – sako p. Černauskas.
KTU tyrėjai nustatė, kad veido išraiškos „laimingas“ didelis intensyvumas yra susijęs su vartotojo palankiu vertinimu ir palankiais ketinimais produkto atžvilgiu (t. y. – „greičiausiai pirksiu“). Kai veido išraiška „liūdnas“ pasireiškė kartu su „piktas“ tai siejama su nepalankiu požiūriu ir neigiamais ketinimais. Kitaip tariant – jei, paragavus produkto, žmogaus veide atsiranda palaiminga šypsena, tikėtina, kad jis taps pirkėju.
„Nustatėme, kad jei požiūris į kepinius yra išreiškiamas „neutralia“ veido išraiška, vartotojo ketinimai tokio produkto atžvilgiu yra neigiami, išskyrus, kai kalbame apie šokoladą – vyraujant veido išraiškai „neutrali“ daugumos vartotojų požiūris į šokoladą buvo palankus, o elgsenos ketinimai – teigiami.